Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z PD


tsluszniak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, we wtorek rano nie mogłem zapalić silnika. Tzn. zapalił i dosłownie po sekundzie zgasł. Kolejne próby odpalenia nic nie dały, odpuściłem i po powrocie z pracy próbowałem ponownie. Kręcił tylko rozrusznik, a silnik nie próbował nawet zaskoczyć. Za którąś próbą dłuższego kręcenia rozrusznikiem zaskoczył, ale palił na 3 gary .. strasznie bujało silnikiem. Korekcje na 2 cyl +2.99. Kolejne próby odpalenia były już od kopa, jak to było zawsze, ale też na 3 gary.

Pierwsze co zrobiłem to podoginałem konektory na PD - nie wiem w sumie czy wystarczy tylko na PD, czy trzeba też coś w konektorach w samej wtyczce doginać? Jak tak to jeszcze to sprawdzę. W każdym razie.. po tym zapalił od strzała, ale przy niskich obrotach chodził tylko na 3 gary, korekcje tak samo +2.99. Przy zwiększaniu obrotów korekcje szły w stronę +2.00, czasem nawet między +1,5, a +2.0. Sprawdziłem przy okazji błędy, był tylko missfire na cyl. 2.

Pojechałem się przejechać i po ok 2-3 km jak zatrzymałem się na skrzyżowaniu to nagle jakiekolwiek bujanie ustało. Jeździłem tego dnia jeszcze trochę i już myślałem, że to coś pomogło. Ale zastanawiałem się dlaczego dopiero po tych 2-3 km.. 

Dzisiaj rano wsiadłem do samochodu zadowolony, że pojadę do pracy samochodem, a nie MPK, a tu znowu to samo.. zapalił na sekundę, zgasł i dopiero po 5-6 próbach dłuższego kręcenia odpalił. Oczywiście znowu na 3 gary .. wracając z pracy pojechałem trochę okrężną drogą żeby go lepiej zagrzać i sprawdzić czy będzie jak dzień wcześniej i tak.. jak osiągnie odpowiednią temperaturę (~90*C) to pracuje normalnie - korekcje wtedy na tym PD mieszczą się w granicach 0.0 do +0.5.  

Teraz pytanie .. co jeszcze sprawdzić ? ten pompowtrysk wymieniany był jakoś na początku tego roku.. myślicie, że to wina samego PD? Czy jeszcze coś sprawdzić? Konektory we wtyczkach? wiązkę samą w sobie? może jakieś logi zrobić z rana jak nie chce odpalić? może to wina źle założonych uszczelnień? przy wymianie tego jednego PD w styczniu, wpadły nowe uszczelnienia na nowe, ale niestety nie ja to robiłem i nie byłem przy tym .. możliwe, że gdyby były źle wymienione uszczelnienia to dopiero po pół roku by się do odezwało?

Pomóżcie proszę, bo chciałem go sprzedać i przesiąść się na B8, ale w takim stanie nie chcę go sprzedawać [emoji20]

 

 

------

Edit: poprawiłem korekcje.. Nie były na minus, tylko na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś też trochę we wtyczce docisnąć blaszki, żeby lepiej trzymały. Także jeszcze raz zrzuć pokrywę i zrób to.  Jak nie pomoże, to do sprawdzenia przejście na wiązce od gniazda z tyłu w głowicy do wtyczki, prosty miernik wystarczy i podczas testu ruszać kabelkami. Jak się okaże, że OK, to zamienić miejscami tą pompkę z błędem z inną i wtedy będziesz wiedział czy pójdzie błąd za PD (czyli zwalona pompka) czy zostanie na tym samym cylindrze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę wtyczki i samą wiązkę. Wiesz może czy da się rozebrać wtyczkę tak, żeby wyciągnąć z niej konektory z przewodami i wtedy je docisnąć? Próbowałem wyciągnąć z jednej wtyczki, ale dość mocno tam siedziały i nie chciałem nic połamać :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic rozbierać, żeby je dobrze docisnąć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to spróbuję się tym zająć w weekend. Póki co dzięki za pomoc, napiszę po weekendzie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie od razu jakiś środek typu Kontakt do elektroniki i wypsikaj te wtyczki i gniazdo wejściowe na głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik długo chodził na trzech garach i nie miałeś błędu przerwy/zwarcia w obwodzie cewki tego drugiego PD-ka , to na 99 % nie jest to usterka elektryczna :decayed:

Jak wyglądały bipy ( grupa 023) podczas pracy na trzech garkach ?

Jeżeli po nocy na chwilkę odpala izaraz gaśnie, a potem trzeba bardzo długo kręcić by odpalił, to masz gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i to raczej nie są uszczelniacze pompek, szukał bym jej od pompy tandemowej włącznie, w stronę zbiornika paliwa .

Pierwsze co bym zrobił to podłączył paliwo z bańki ( przez uniwersalny filterek )  bezpośrednio do tandempompy .

Tak jak na tym filmiku :

Po kilkuminutowej pracy zostaw tak podłączone do paliwa auto na noc i rano będziesz już dużo więcej wiedział :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Kup sobie od razu jakiś środek typu Kontakt do elektroniki i wypsikaj te wtyczki i gniazdo wejściowe na głowicy.

Kamil, akurat wtyczki pompek są cały czas konserwowane olejem silnikowym i za bardzo nie widzę sensu dodatkowo psikać ich "kontaktem",  a żeby solidnie wsuwki PD-ków podoginać to bez wyjęcia ich z wtyczek się nie obejdzie:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za filmik i opis, spróbuję tak zrobić.

 

Rano zrobiłem kilka logów. Oczywiście nie odpalał.

Pierwsza próba uruchomienia - grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_AxsQfp6.html

Druga próba uruchomienia - grupa 018:  http://vaglog.pl/log-018_90AP23.html

Trzecia próba - grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_78qP0G.html

Czwarta próba - grupa 018 + 023: http://vaglog.pl/log-018_023_4Znnvl2.html

Piąta próba - grupa 013 + 023: http://vaglog.pl/log-013_023_w5pbP1.html - udało się odpalić, silnikiem rzucało .. pojechałem do pracy, około 4km

 

Po dojechaniu do pracy kolejne logi, przestało rzucać silnikiem i wygląda to znacznie lepiej:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_7a02f0.html 

Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_yVyN9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, kłócił się nie będę, bo pewnie masz rację. Ale widziałem przypadki, że na pinach pompki robił się taki nalot, że nie szło zmierzyć nawet rezystancji cewki, dlatego sugerowałem, żeby zapsikał je kontaktem i to samo z konektorami... Tym bardziej takie wyczyszczenie i dogięcie styków mu nie zaszkodzi ;)

Wszystkie BIP-y w minusie, więc raczej problem w zaopatrywanie PD w paliwo. Jak będziesz robił logi - to łącz po trzy grupy 013+018+023 - łatwiej będzie coś zobaczyć odnośnie sterowania pompek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobie tak jutro rano jak nie będzie mógł zapalić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ten sposób z butelką ON bezpośrednio na szynę dałby odpowiedź :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też sprawdzę w weekend.

Powiedzcie mi jeszcze .. odnośnie loga z grupy 018 - http://vaglog.pl/log-018_90AP23.html.

Znalazłem na jakiejś stronie znaczenie wartości w poszczególnych blokach tej grupy:

000 => prawidłowa regulacja
002 => sterowanie podczas rozruchu
004 => małe dawki wtrysku / zamknięty elektrozawór 
008 => osiągnięta maksymalną wartość prądu
016 => poza oknem regulacji (np. +/- 30 : +/- 100 us)
032 => zbyt mała liczba próbkowania 
064 => błąd przetwarzania
128 => niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku

Rozumiem, że podczas rozruchu wszędzie powinny być wartości "2"? 

"4" oznacza mało paliwa, a "8"? bo nie bardzo rozumiem ten opis..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kamil napisał grupy 013,018 i 023 razem , na jednym logu od momentu  uruchomienia rozrusznika rano i następnie te same grupy ale na rozgrzanym silniku.

Tylko loguj za każdym razem po kilka minut, żeby można było obserwować wartości w dłuższym okresie czasu , z takich krótkich i pojedynczych to ciężko jakieś konstruktywne wnioski wysnuć :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione przed chwilą na zimnym silniku - 13 + 18 + 23: http://vaglog.pl/log-013_018_023_6zsrJ.html dzisiaj odpalił po całej nocy bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pompowtrysk co Ci wymieniali, miał w ogóle te same numery co reszta ?

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te same. Sam sprawdzałem bo zamawiałem zregenerowany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem byś logował kilkanaście minut a nie dwie, ciekawy byłem po jakim czasie korekcje na tym drugim się poprawią :P

Wszystko wskazuje na problem z drugim pompowtryskiem, dzisiaj kupić dobrze zregenerowaną pompkę to jak trafić szóstkę w totka :P

Więcej firm zajmujących się regeneracją psuje pompki bardziej niż naprawia :decayed:

Kup na wymianę dziewiczą używkę i będzie Pan  zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na niego jeszcze pół roku gwarancji.. Próbować reklamować? Czy odpuścić i kupić używany w dobrym stanie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz się trochę podenerwować to reklamuj ... :decayed:

Masz drugie auto do jazdy ?

A możesz jeszcze zdradzić gdzie regenerowałeś ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...