Jacek31 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 witam mam a4b5 z 97 r silnik afn , i jest problem z odpalaniem żadko łapie na pół obrotu a czasem kręci i tak jak by się rozpędzał (przez chwile jest takie łomotanie i zaraz łapie ) wykluczony kąt wtrysku (jest na 51-55 ) dawka paliwa zmieniona na 3,8 rozrusznik jak nowy ,akumulator nowy , świece żarowe nowe turbina po czyszczeniu , moc jak najbardziej ok jak na 110 km dzieje sie tak na zimnym i na ciepłym silniku bez różnicy , macie jakieś pomysły ?
GOLI Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 rozrząd nie przestawiony? sprawdź według znaków fabrycznych. zwróć uwagę czy nie masz obluzowanego dolnego koła pasowego,tego na wale. Miałem te same objawy i okazało się ,że śruba centralna była luźna i wyrobiło dolne koło rozrządu co skutkowało ciągłą zmianą ustawień rozrządu
Jacek31 Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 a w jaki sposób sprawdzić te koło czy nie jest luźne ? tak na oko nie widać po nim żeby się ruszało
maciucha512 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 (edytowane) Co masz na myśli pisząc: Dnia 30.07.2017 o 01:07, Jacek31 napisał: rozrusznik jak nowy Edytowane 2 Sierpnia 2017 przez maciucha512
wesz82 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Tak jak kolega pisal wyzej sprawdz klin na wale czy nie jest sciety. Jak klin jest sciety ta kat oscyluje w duzych granicach. Nie np 51-54 a 51-230.. Do tego komprecha sie klania chodz jak piszesz ze na cieplym tak samo to raczej jest ok. Turbo nie ma nic do odp wiec nie ruszaj go. Moze pompa zdycha albo cofa paliwo do baku. Postaw auto tylem na gorce i daj znac jak sie bedzie zachowywal przy odpalaniu.
Jacek31 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 (edytowane) Odwrotne stawianie samochodu pod górkę nic nie daje ,,,Mam dostęp do vaga , sprawdzałem wczoraj kąt wtrysku i był 44 -46 , wiec przestawiłem i teraz jest w granicach 54-58 jest lekka poprawa ale jeszcze nie to co powinno być , Odpiełem na chwilę czujnik temp , łapie o wiele szybciej ale jest czasem tak jak by silnik łapał odwrotne obroty gdy za krótko przytrzymam rozrusznik Edytowane 3 Sierpnia 2017 przez Jacek31
GOLI Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Dnia 3.08.2017 o 17:59, Jacek31 napisał: czasem tak jak by silnik łapał odwrotne obroty gdy za krótko przytrzymam rozrusznik Wyjmij rozrusznik i zrób mu remont (wymiana szczotek,czyszczenie,smarowanie),częsty numer w tdi
Jacek31 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2017 a więc tak , rozrusznik jest ok , po sprawdzeniu ponownie kąta wtrysku okazało się że jest 40-44 więc zmiana na 51-54 (przestawiło się bo nie luzowałem tej śruby z tyłu pompy i naprężenia powodowały ciąglą zmianę ) tylko jest jeden problem z TDI TIMING bo wykracza za niebieską linię a kąt jest poprawny i ta temperatura paliwa ?
Jacek31 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 nikt nic ? ciężki problem......
Jacek31 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2017 podniosłem dzisiaj dawkę paliwa na na 3,2 3,4 lecz nic to nie dało , na tej dawce 3,2i 3,4 lekko telepało silnikiem na wolnych obrotach więc zmniejszyłem dawkę na 4,6 i jest poprawa , silnik nie ma wibracji chodzi równiej , ciszej ,i częsciej lżej odpala no ale na mocy trochę stracił czym to jest spowodowane?
Mozgu Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 To jest dawka obrotow jalowych. To dziala mniej wiecej tak ze im cyfra wieksza tym slabsze auto. Co do odpalania to mozesz probowac zwiekszyc dawke startowa. Normalnie smialo mozna ustawiac na 3.0 lub mniej ale lepiej nie mniej niz 2.0 bo czesto zaczyna silnikiem juz rzucac
Jacek31 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Tak wiem tylko dziwi mnie to że czym mam większą dawkę tym gorzej odpala , tzn szybciej łapie ale jest objaw taki jakby odbijało rozrząd i zaczyna silnik łomotać , dopieru jak wylącze zapłon i drugi raz odpalam przytrzymując dłużej rozrusznik to jest ok
Jacek31 Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) Panowie wytłumaczy mi ktoś jak działa ten zaworek , w którą stronę ma puszczać a w którą nie , ogólna zasada działania mam takie 4 i każdy inaczej działa , nie wiem który jest ok Edytowane 2 Września 2017 przez Jacek31
Jacek31 Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 Panowie jeszcze jedno pytanie ,,,,,, dlaczego co parę dni muszę ustawiac kąt wtrysku ? ustawiłem na 51-52 a po paru dniach jest 42-44 dzisiaj znowu ustawiłem na 51 wszystko było ok , a po godzinie poszłem i pokazuje 60-63 nie ma dużych skoków, auto nie dymi ,ma moc
Jacek31 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Opublikowano 21 Września 2017 (edytowane) Panowie narazie kąt wtrysku ustawiłem na 44-47 i się nie zmienia , dawka na 3,4 -3,6 , jak jest zimny rano na zewnątrz 9 stopni to po włączeniu zapłonu słychać przekaźnik który włącza się na około 3 sek (ale kontrolka od świec tylko mignie )i auto odpala ok Gorzej jest jak dojadę do pracy (3km ) auto się nie dogrzeje , po 8godz pracy na zewnątrz temp 14 stopni i wtedy nie słychać przekaźnika i jest problem z rozruchem , jak raz odpali to później już jest ok o co tutaj może chodzić ? Czy może zmienić dawkę na mniejszą ,,,,np na 5,0? może zalewa Edytowane 21 Września 2017 przez Jacek31
Mozgu Opublikowano 23 Września 2017 Opublikowano 23 Września 2017 To nie jest maluch i nie ma co zalewac. Jak cos to mozesz zwiekszyc dawke startowa. A najlepiej to podjedz do ktoregos z tunerow, dodasz kucy a i odpalanie ci ogarna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się