Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana samochodu


NewbieOne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich męczy mnie ostatnio e46 które non stop chodzi mi po głowie, głównie silniki diesla dlatego, iż do tej pory śmigałem audi a4 b5 z słynnym 1.9 tdi 110 km i przyzwyczaiłem się do minimalnego spalania :mrgreen: no i właśnie teraz pojawia się pytanie czy warto z b5 przesiadać się do bmw e46? Czy odczuję faktyczną różnice w postępie technologicznym czy dać sobie spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystko będzie zależeć od stanu obu aut. Tak jak kolega powyżej napisał bmw prowadzi się lepiej (inaczej ) od audi z uwagi na napęd na tył i lepszy rozkład mas. Natomiast diesle bmw w tym modelu - myślę o 2,0d są podobno dużo trudniejsze i droższe w serwisie od 1,9 tdi. Łatwiej trafić na minę. Dlatego różnice na pewno poczujesz ale czy na lepsze? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie moje wątpienie, jechałem e46 znajomego co prawda 1.9 benzyna ale chodziło mi głównie o wygodę i prowadzenie i według mnie klasa wyżej niż audi, jeżeli chodzi o silnik to praktycznie niesłyszalny w środku, prowadzenie też bajka, audi nie odważył bym się wchodzić w zakręty z taką prędkością jak bmw po prostu brak tej pewności prowadzenia. Z drugiej zaś strony ciężko mi dojść do jakiegoś konkretnego wniosku w związku właśnie z niezbyt pochlebnymi opiniami na temat silników diesla w BMW a na benzyniaka raczej mnie nie stać, gdyż raczej sporo jeżdżę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to niezawodona, tania w esploatacji i względnie dynamiczna jednostka. Co do samego komfortu jazdy ( nie mówię o precyzji prowadzenia ) to nie sądzę aby pomiędzy e46 a b5 była duża różnica. Chyba że b5 już mocno wyeksploatowana a e46 po remoncie :) Miejsca w środku też moim zdaniem jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tutaj pojawia się problem audi które mam aktualnie co prawda nigdy mnie nie zwiodło nawet w dłuższych trasach (1200km) i zawsze zaskakiwało tym jak niewiele paliwa potrzebuje jadąc około 120km/h na autostradzie, lecz niestety nie udało mi się kupić dość zadbanego egzemplarza (poprzedni właściciel musiał mieć autko totalnie w d*pie :/ ) i ile bym nie zrobił zawsze pojawia się problem to z klimatyzacją, to z skrzynią biegów, zawieszeniem aż po niekończącą się opowieść o wodzie wlewającej się do samochodu z którą walczę już pół roku niestety bezskutecznie, stąd też mój zamysł by sprzedać audi dołożyć około 12.000 zł i kupić coś sensowniejszego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wszystko jasne. Wiadomo kupić zadane auto w rozsądnej cenie nie jest łatwo.  Czyli chcesz sprzedać swoje za powiedzmy 7-8 tyś dołożyć 12 i kupić coś w okolicy 15-16 tyś ( musi Ci zostać ok 3 tys na pakiet startowy ) Więc na twoim miejscy raczej rozglądał bym się za b6 lub inną marką, trwałą i tanią w serwisie/naprawach. E46 z dieslem niestety może w przypadku naprawy/awarii kosztować sporo. Jak coś w dieslu to może Vectra z 1,9 jtd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel raczej odpada chciałbym auto troszkę bardziej z duszą niżeli dupowóz przewożący jedynie z punktu a do punktu b. Dlatego też raczej zastanawiam się nad BMW lub audi choć ciekawi mnie właśnie to pierwsze jedyny mankament to to iż silniki diesla z BMW nie słyną z niezawodności tak jak 1.9 tdi vaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha, ( w miarę ) niezawodne silniki  1.9 tdi to się skończyły  na  Audi A4 B6 (Golf IV, Passat B5)  na pompowtryskach.  Potem jest równia pochyła i jakość przechodzi w jakoś. 

Edytowane przez Axel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam małe porównanie, miałem a4 b5 110 koni względnie niedawno, a brat jeździ bmw e46 2.0d 150koni oba w kombi,
przesiadając się poczujesz różnicę w dynamice, prowadzeniu no i e46 może być te kilka lat młodsze .
Co do audi jeśli nie masz egzemplarza "dopieszczonego" może warto zaryzykować i przesiąść się do bmw, koszty nie powinny Cię "zjeść" jeśli kupisz utrzymany egzemplarz ( nie ma się co bać przebiegu 300k bo te poniżej to albo kosmos cena albo kręcone) polecam szukać w De, drożej wyjdzie ale w Polsce będzie bardzo ciężko takie bmw kupić, plusy bmki to też spalanie przy fajnej dynamice, ale będzie drożej - moim zdaniem e46 jest na jednej linii z b6tką, wybór należy do Ciebie, wyszukaj jakieś auto blisko, udaj się na przejażdżkę, poczytaj w necie o silnikach itd, ostatecznie sam musisz wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata od kilkunastu lat jeździ a4 1,9 TDi Ajm. Ja przez prawie 3 lata miałem E46 3,0d.

A4 ma odrobinę większy bagażnik ale za to mniej miejsca na nogi na tylnej kanapie. Jakość wykończenia wnętrza lepsza w BMW (może dlatego, że miałem bardzo bogatą wersję) choć w audi też jest bardzo dobrze. Prowadzenie lepsze w BMW, komfort porównywalny. W BMW w zawieszeniu nie wymieniłem nic i nic się nie działo. W A4 co jakiś czas daje o sobie znać skomplikowane zawieszenie przednie.

Moim zdaniem największym problemem E46 jest korozja. Nawet w bezwypadowych egzemplarzach jest powszechna. A4 jak bezwypadkowe to nie rdzewieje. 

Jeśli już chcesz się przesiąść na E46 i diesla to koniecznie 330d. Wtedy będzie miało to sens bo poczujesz sporą różnicę na plus. Spalania się nie bój bo mi przy normalnej jeździe bmw spalało 6,5 litra. Droższe będą za to hamulce, opony (koła minimum 17 cali) i ewentualne naprawy.

Edytowane przez Wojto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą zaletą bmw jest możliwość znalezienia modelu z silnikiem m57n i to jedyny mocny argument który mógł by mnie przekonać do tego auta. Reszta to kicha

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o silnikach benzynowych w e46? Mówię tutaj szczególnie o 115 i 143 konnych wersjach? Daje to jakoś radę? Szczerze powiedziawszy mam trochę zbyt mały budżet na 330d a skoro wszyscy odradzają wersję 2.0 to może jednak jakaś mniejsza benzyna? No i jeszcze jedno jak wygląda według was porównanie A4 B6 1.9 tdi 131 km vs BMW e46 2.0d 150 km? 

Edytowane przez NewbieOne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak benzyna to też 6 cylindrów. 325 lub 328. Zostaw lepiej b5 i dozbieraj do zmiany, która wniesie więcej. Na pewno nie zamieniłbym sprawdzonej b5 na niepewne e46 z "byle jakim" silnikiem. Weź pod uwagę, ze to auto jest ciężkie. Niewiele różni się masą od e 39. Z małym silnikiem będzie dużo palić i słabo jeździć. Znajomy miał e 46 318d - paliła mu więcej niż moja 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta "sprawdzona" b5 którą posiadam by była w takim stanie jakim chciałbym potrzebowała by lekko z 4 tysiące wkładu a wydaje mi się, że to bez sensu wkładać takie pieniądze w auto które jest warte max 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, NewbieOne napisał:

A co myślicie o silnikach benzynowych w e46? Mówię tutaj szczególnie o 115 i 143 konnych wersjach? Daje to jakoś radę? Szczerze powiedziawszy mam trochę zbyt mały budżet na 330d a skoro wszyscy odradzają wersję 2.0 to może jednak jakaś mniejsza benzyna? No i jeszcze jedno jak wygląda według was porównanie A4 B6 1.9 tdi 131 km vs BMW e46 2.0d 150 km? 

zależy jakie egzemplarze tzn wyposażenie i czego oczekujesz, bmw prowokuje do szybszej jazdy, 3.0 to klasowy silnik ale dużo osób jeździ też 2.0 i jakoś dość chwalą,
wygląd oceń sam, spalanie bardzo podobnie będzie moim zdaniem, trochę mniej będzie b6 paliło, przestrzeń podobnie, wykończenie zależnie od wersji, sam musisz zobaczyć który bardziej Ci się podoba, między tymi dwoma jest wybór w zależności który model Ci lepiej pasuje w środku i zewnątrz plus znalezienie zadbanego, mimo mojego niewielkiego doświadczenia mogę Ci polecić oba samochody może z lekkim wskazaniem na bmw obiektywnym. ( audi ma jednak kilka bolączek typowych dla modelu dość drogich) najmniejszą rewolucje zrobiłbyś wybierając a4b6 1.9 131km największą bmw 3.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczujesz znaczną różnice w prowadzeniu BMW chociażby ze względu na tylni napęd o którym nikt nie wspomina. Z silnikami typu 115km daj sobie spokój bo pali niewspółmiernie dużo do kiepskich osiągów, szukałbym rzędowej szóstki aby to miało jakikolwiek sens, z tym że o spalaniu z 1.9TDi 110km możesz tutaj zapomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...