Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Jaki olej do tdi?


marcinA4 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

1. 505.01

2. nie, zmien na pelny wczesniej wlewaja clean

3. motul, mobil (najczesciej preferowane)

4. patrz wyzej

ja na castrolu sie przejechalem, wiec radze innym tez go unikac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teraz porownanie z motulem - niebo a ziemia.

Zadnej awarii na 100% zwiazanej tylko z oliwa nie bylo, castrol mogl byc tylko delikatnym dodatkiem do problemu z suszarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........i myślałem,że jest jakiś pólsyntetyk z 505,01 ale chyba nie ma.I teraz co zrobić - ciągnąć już na półsyntetyku z normą 505,00 czy zaryzykować wymianę na pełnego syntetyka z normą 505,01 ???? Poradzcie mi czy to duże ryzyko ????

Jest taki w InterCarsie z norma 505.01/507.01 bo taki wlasnie kupowalem. Koszt ok 3000zl za banke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000zł za bańkę ???????? 100 litrową ?????????????

Do jego A6 wchodzi więcej niż do naszych :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

mam pytanko.

moj starszy jezdzi tirem i moze wziasc olej z warsztatu ktory sie leje do ciezarowek (do volva nowego). jest to olej o oznaczeniu 15w40 (mineral) firmy bp. czy ten olej nie zaszkodzi silnikowi audi ( 1,9TDi)? bo w sumie to ciezarowki jezdza na nim i nic im nie jest!

prosze o pomoc

pozdro StoRK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Intercars płaciłem 234 zł za motula specific 505.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak półsyntetyka potrafił wziąć te 0,2L/1000km, to teraz nie zauważyłem prawie żadnych ubytków.

No kolego to masz slabiutki silnik. Ja mam u siebie polsyntetyk i po przejechaniu prawie 4000 km nie wzial ani grama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z olejem.

Kupiłem auto i nie wiedziałem czym jest zalany silnik.

Mówią Castrol, Mobil1 i sam nie wiedziałem co.

Ale do dnia dzisiejszego. Byłem na zawirusowaniu autka i Rogalloti namawiał mnie, że najlepszy dla mnie to Motul. Pełny syntetyk robiony we Francji dla silników z PD.

I tak zrobię. Żadnego innego nie zaleję.

Ponadto powiedział mi, żeby absolutnie nie lać tego lepszego paliwa (a takie lałem na BP) bo wypala uszczelki.

A wierz mi to jest super fachowiec i zna się na silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicach KR motul 505.01 i 505.00 ponizej 190pln

O ładnie. TO ja się do Ciebie zgłoszę jak będzie się zbliżać wymiana :) W krk często bywam to jakoś sobie odbiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinno sie przydac, cytat z pewnej strony

Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

zmniejszenie oporów tarcia

zmniejszenie zużycia części silnika

zmniejszenie zużycia paliwa

zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

mniej nagarów i osadów w silniku

łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze

I CHYBA NAJWAŻNIEJSZE:

Myli się jednak ten, który wlewając olej syntetyczny do starego samochodu myśli, że poprawia warunki pracy silnika. Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie. Nie zaleca się także mieszania olejów ze sobą, gdyż zastosowane w nich dodatki mogą nie zadziałać zgodnie z przewidywaniami. Niektórzy jednak potrafią "oszczędzać". Znany mi jest przypadek kierowcy, który w Octavi TDi stosował olej mineralny!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam na poczatku chce zaznaczyc ze jest to ppierwsza zmiana oleju w moim zyciu i nie mam zielonego pojecia o olejach z tego co przeczytalem wiem ze najlepszy jest syntetic 5w40 no i wlasnie tai mam zamiar wlac ale nie wiem jaka specyfikacje wybrac i co to wogole jest samochodzik ma przejechane 127tys mil no i teraz jezdzi na 10w40 nic sie nie stanie jak zmienie na lepszy?? i moglby mi ktos wytlumaczyc o co chodzi z jak jest na oleju napisane 10w40 pierwsze to gestos a nastepne wartosci co oznaczaja?? mam nadzieje ze pomozecie czytalem forum pare razy i sam nie wiem co myslec niektorzy pisza ze zaszkodzi a inni ze nie czy mogliby sie wypowiedziec forumowicze co zmieniali z gorszego na lepszy jakie byly nastepstwa zle i dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla Ciebie norma 505.00. parametry to gestosc i lepkosc (w najwiekszym skrt) byla juz cala masa na forum o olejach, nawet artykul. szukac, szukac, szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat "Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów" - głupota do kwadratu, z jakiej to strony skopiowane? Cały rozpuszczony szajs tak czy tak jest zatrzymywany w filtrze (duże cząstki) albo w oleju, a kanały olejowe w silniku to nie kapilary o rozmiarach milimetra. Niestety właśnie takie idiotyzmy pokutują wciąż wśród wielu użytkowników, a co gorsza mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oklaski: MOTUL :oklaski: MOTUL :oklaski: MOTUL :oklaski:

wymieniłem z shell super power disel extra półsyntetic na MOTULka syntetica :thumbup: :thumbup:

po pierwszej przejażdżce normalnie jestem w szoku co może zdziałać OLEJ :notworthy:

mam wrażenie jakby sie wypłąszczył wykres momentu bo autko jedzie z każdych obrotów :afro:

ktoś chce sie ścignąć ? :cool:

i do tego mam nowe wachacze to normalnie, żyć nie umierać

jeszcze tylko dziada obniżyć i utwardzić, ale to jest inny temat.

polecam MOTUL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...