czachapll Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Wymieniłem sobie kierownicę z poduszką od b7 z multifunkcją, czyli moduł Q i taśma 12pin z końcówką A. Błędy 01044 i 00778. Złożyłem wszystko do kupy, multifunkcja działa, przyciski się podświetlają ale mam błąd ABS (czerwony wykrzyknik w kółku). Przeczytałem, że trzeba zmienić kodowanie bo mam błędy złego kodowania. Robię tak: 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 04255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerowanie czujnika kąta skrętu] 5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK] 6. 06 wyjście i nic, dalej jest błąd i pełno kontrolek. Widziałem, że kilka osób miało podobny problem ale tematy kończą się bez konkretnej odpowiedzi. Jakiś inny sposób na to? Edit: Pomogło przełożenie takiej małej części która jest u góry taśmy. Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez czachapll
jackyq163 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Przełożenie której konkretnie części pomogło? mam dokładnie ten sam problem. Nie da się zakodować i tyle. Po kodowaniu soft code nadal jest 00000, program czasami po kodowaniu wywala brak połączenia ze sterownikiem. Ogólnie klapa. Nie wiem czy ja coś źle poskładałem czy coś jest z kodowaniem nie tak? Pozdrawiam...
GOLI Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Ta mała część to czujnik kąta skrętu, Też miałem problem z kodowaniem, okazało się że przyjął kodowanie pod inny rodzaj hamulców
jackyq163 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 I po kodowaniu pod inny rodzaj poszło bez problemu? Ja mam dokładnie takie samo kodowanie jak Ty. Login 09555 i kodowanie 04255. Kiedy sprawdzam czujnik położenia kierownicy jest cały czas 2.5 stopnia. Nie zmienia się od ruchu kierownicy. A to dziwne bo zmieniałem tylko moduł, taśma i cała reszta została stara. Niedługo jadę na urlop a kontrolki się świecą jak choinka. Dodatkowo nie mogę wejść w engine i sterownik 46 instruments...
GOLI Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 (edytowane) Zmieniłeś moduł więc masz do kodowania wszystko, kąt skrętu też. A jak kręcisz kierownicą to zmienia się kąt na wag? Mojego kodowania ci nie podam bo robiłem to ponad rok temu i nie pamiętam, ale wiem,że też miałem problem z esp właśnie,pomogło zakodowanie pod inny rodzaj hamulców lub kół bo dokładnie nie pamiętam. Spróbuj, kody są gdzieś w dziale "wymiana kierownicy pod multifunkcję" ja działałem według tego właśnie Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez GOLI
jackyq163 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 No właśnie robiłem według tej orocedury i nic. Wygląda to jak by się dane kodowanie nie chciało zapisać w module. Podczas kodawoani, gdy kręcę kierownicą wartości czujnika się nie zmieniają. Cały czas jest 2.5 stopnia i tyle.
czachapll Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Tez miałem cały czas 2.5 stopnia. Ale ja kupiłem moduł Q i taśmę A pod multi. Przełożyłem tą swoją cześć ze starej taśmy do nowej i dlatego nie działało.
jackyq163 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Czyli co? Nie pasuje mi taśma do nowego modułu? Kurcze, skoro mam moduł L to jaką mam mieć taśmę? Mam kierownice bez multi trójramienna.
Marcin Pakuła Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Też miałem problem z kodowaniem tego modułu. Okazało się, że silnik BFB koduje się "9"-ką (z tego co pamiętam). Trzeba także mocno uważać, bo wartości w "Login" różnią się od tych które kodujemy - dopiero poprawne zgranie ich obu pozwala na zapisanie zmian. Gdzieś znalazłem także w procedurze adaptacji czujnika skrętu, że trzeba w trakcie skręcić na chwilę koła. Siedziałem chyba z godzinę, po czym się udało.
czachapll Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2017 mi nie chodzi o taśmę tylko tą małą cześć, która jest przypietą do taśmy. Jak będę miał jak to zrobię Ci zdjęcie tego.
jackyq163 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Dobra, udało się zakodować bez wymiany taśmy na oryginalnym kodowaniu. Teraz mam tylko jeden problem. Nie mogę wejść w ENGINE żeby włączyć tempomat. Wyskakuje mi błąd że nie ma komunikacji ze sterownikiem. Macie jakiś pomysł?
bobikos Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Wyłącz zapłon i poczekaj chwilę. Po ponownym włączeniu od razu próbuj połączyć się ze sterownikiem silnikaWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
jackyq163 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Niestety, nic to nie daje. Ustawienia w vcds, przesyłam w załączniku. Podobno są jakieś zabezpieczenia. Wiecie coś o tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się