maquuu Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Właśnie dostałem informację od mechanika że turbina jest sprawdzona i działa poprawnie. Okazuję się że u mnie dymienie to efekt spalania ropy... i teraz podejrzenie pada na wtryski.. i tu mam pytanie jak sprawdzić ewentualnie który wtryskiwacz jest walnięty ? i czy program który robiłem po wywaleniu dpf może uszkadzać wtryski ??
Damian320d Opublikowano 11 Października 2017 Autor Opublikowano 11 Października 2017 Właśnie dostałem informację od mechanika że turbina jest sprawdzona i działa poprawnie. Okazuję się że u mnie dymienie to efekt spalania ropy... i teraz podejrzenie pada na wtryski.. i tu mam pytanie jak sprawdzić ewentualnie który wtryskiwacz jest walnięty ? i czy program który robiłem po wywaleniu dpf może uszkadzać wtryski ??A masz pewność, że dpf poprawie usuniety? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
maquuu Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Pewność mam, że tak powiem na "słowo" od tunera..
maquuu Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Panowie mam problem.. odnośnie wszystko zostało sprawdzone wtryskiwacze są Ok turbina tez.. a cały czas dymi mi na biało.. mój mechanik tez już nie ma pomysłu co to może być.. jest możliwość że dpf został złe usunięty i dlatego tak dymi ropą na biało ?? Albo ma ktoś jakiś inny pomysł co to może być ??
marcin4x4 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Masz masę tematów o dymieniu na biało, zacznij od kontroli płynu chłodniczego. BTW: zanim wydasz kasę upewnij się że dym nie jest efektem wilgoci w układzie wydechowym. DPF może być źle usunięty ale dym będzie szary i w dużych ilościach. Turbina sprawdzona na oko czy masz jakieś logi ? to samo wtryski (korekcje, kąt wtrysku). Jaki jest zapach spalin ? 1
maquuu Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 8 godzin temu, marcin4x4 napisał: Masz masę tematów o dymieniu na biało, zacznij od kontroli płynu chłodniczego. BTW: zanim wydasz kasę upewnij się że dym nie jest efektem wilgoci w układzie wydechowym. DPF może być źle usunięty ale dym będzie szary i w dużych ilościach. Turbina sprawdzona na oko czy masz jakieś logi ? to samo wtryski (korekcje, kąt wtrysku). Jaki jest zapach spalin ? Dopiero jutro odbieram samochód i wiem tyle co mi mechanik powiedział.. czyli turbo zdjęte i zawiezione tam gdzie było regenerowane i tam sprawdzali na jakiejś maszynie wszystkie wykres itp jest.. wtryski sam sprawdził komputerowo i za wiele nie wiem powiedział tylko że są ok.. Dymi na biało w znacznej ilości a zapach spalin hmm ciężko mi określić ogólnie sam mechanik jak i spece od turbo stwierdzili że to zapach spalonej ropy.. ogólnie też jak zdjęli turbo to była upaćkana właśnie w ropie. Możesz coś bardziej przybliżyć temat z tą wilgocią w układzie wydechowym ??
marcin4x4 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 (edytowane) czyli, mechanik niepotrzebnie ściąga turbo, gdzieś je tam wiezie i osoba która teoretycznie źle wykonała regenerację miała się przyznać do błędu. Ile to wszystko kosztowało i co z pozostałymi elementami od których turbosprężarka jest zależna ? Nie umiał sprawdzić turbosprężarki a wtryski już tak ? a może umiał ale chciał zarobić ? nie chce być wścibski ale zobacz jak to wygląda. rozjechany kąt wtrysku zarówno w PD jak i CR może powodować biały / lekko szary dym. Przelewające / lejące wtryski nie muszą dawać dymu ale spaliny będą gryzące / kwaśne. Skoro takie podstawy przerastają mechanika kup kabel, zrób podstawową diagnostykę sam (opisy masz na forum) Jest jesień, masz dużo opadów więc w układzie jest woda, gdy się rozgrzewa powstaje para => biały dym i jest to proces normalny Edytowane 12 Października 2017 przez marcin4x4 1
maquuu Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 Co do kosztów to na szczęście nic ode mnie nie wziął za sprawdzenie tego turbo, w miejscu gdzie była regenerowana ponoć wsadzili na jakaś maszynę sprawdzili wykresy są i WsYStko jest Ok, nie wiem natomiast co z reszta elementów zależnych od turbiny.. zapytam się go jeszcze jak on sprawdził te wtryski
marcin4x4 Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 Nie wierzę że nie skasował za demontaż / montaż i uszczelki które są jednorazowe.
scania1213 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 (edytowane) Kolego, ostatnio byłem na gwarancji z moim usunięciem dpf, bo wywalilo mi błąd (odlaczyla się wtyczka). I jak tak rozmawialiśmy, to jeśli ktoś źle zrobił program i włącza się wypalanie to auto będzie dymic na biało, jeśli białego dymienia nje ma - nie ma wypalania. Pisałeś, że wszyscy stwierdzili że na turbo to ewidentnie ropa, więc masz rozwiązanie problemu Edytowane 15 Października 2017 przez scania1213
piotrsob1 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 (edytowane) 3 godziny temu, scania1213 napisał: Kolego, ostatnio byłem na gwarancji z moim usunięciem dpf, bo wywalilo mi błąd (odlaczyla się wtyczka). I jak tak rozmawialiśmy, to jeśli ktoś źle zrobił program i włącza się wypalanie to auto będzie dymic na biało, jeśli białego dymienia nje ma - nie ma wypalania. Pisałeś, że wszyscy stwierdzili że na turbo to ewidentnie ropa, więc masz rozwiązanie problemu Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły. Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania . Po drugie, usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy Edytowane 15 Października 2017 przez piotrsob1
scania1213 Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 17 godzin temu, piotrsob1 napisał: Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły. Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania . Po drugie, usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy Czołem nie czytałem Całego wątku co tam było zmieniane, napisałem tylko co mogłoby być przyczyną. Niemniej jednak życzę odnalezienia przyczyny, coraz bardziej kapryśne te 2.0 się robią
marcin4x4 Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 ludzie nie dbają, używają jak czołgu i potem są dziwne problemy.
ecobuda Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły. Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania . Po drugie, usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy Piotrek, jak pamiętasz ja też zmieniłem bpw na awx i wałek z awx nie ogarniał Dpfu ale jak już się zapaliła kontrolka to regenerację dało się zrobić. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Godzinę temu, ecobuda napisał: Piotrek, jak pamiętasz ja też zmieniłem bpw na awx i wałek z awx nie ogarniał Dpfu ale jak już się zapaliła kontrolka to regenerację dało się zrobić. No to jest pierwszy przypadek , może jak ten AWX jeździł jeszcze w B6 to ktoś mu zapodał wałek od DPF-a
ecobuda Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 No to jest pierwszy przypadek , może jak ten AWX jeździł jeszcze w B6 to ktoś mu zapodał wałek od DPF-a Nie, bo jak mój się wytarł to sprawdzałem po numerach i był to wałek od awx. Teraz mam silnik awx a wałek od bpw[emoji4]Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 4 minuty temu, ecobuda napisał: Nie, bo jak mój się wytarł to sprawdzałem po numerach i był to wałek od awx. Teraz mam silnik awx a wałek od bpw Podczas aktywnej regeneracji potrzebna jest temperatura ok 600 st. C i dużo tlenu, być może po zwiększeniu ładunku powietrza przez sterownik silnika, temperatura była na tyle wysoka że proces się inicjował nawet bez dodatkowego paliwa ....
ecobuda Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Podczas aktywnej regeneracji potrzebna jest temperatura ok 600 st. C i dużo tlenu, być może po zwiększeniu ładunku powietrza przez sterownik silnika, temperatura była na tyle wysoka że proces się inicjował nawet bez dodatkowego paliwa ....Tak ale coś jest na rzeczy z tym wałkiem. Pamiętasz jak w Niemczech zapchał mi się dpf i nie chciał się już dopalać. Po powrocie na lawecie wywaliłem dpf i tydzień później zaczęło się dudnienie z filtra. Diagnoza, wałek. Po wyjęciu okazało się że Krzywki jak śliwki [emoji4] i to pewnie miało wpływ na to że nie chciał się już poddać aktywnej regeneracji. Podsumowując,: wysokość i kształt krzywej ma znaczenie w prawidłowej pracy dpf. Ponadto do prawidłowej pracy dpf musi sprawnie działać egr. Jeszcze w Niemczech z zapchanym odbytem mojej audi pojechałem do mechanika z prośbą żeby coś pokombinował. Pierwsze co zrobił to blaszką zaślepił egr, podłączył kompa uruchomił procedurę dopalania i wio na autobahn. [emoji853] nic z tego. Nie chciał już się dopalić. Czyli jak wałek wytarty i egr do bani to dpf można tylko palnikiem wypalić i święty boże nie pomoże.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 8 godzin temu, ecobuda napisał: Tak ale coś jest na rzeczy z tym wałkiem. Pamiętasz jak w Niemczech zapchał mi się dpf i nie chciał się już dopalać. Po powrocie na lawecie wywaliłem dpf i tydzień później zaczęło się dudnienie z filtra. Diagnoza, wałek. Po wyjęciu okazało się że Krzywki jak śliwki i to pewnie miało wpływ na to że nie chciał się już poddać aktywnej regeneracji. Podsumowując,: wysokość i kształt krzywej ma znaczenie w prawidłowej pracy dpf. Ponadto do prawidłowej pracy dpf musi sprawnie działać egr. Jeszcze w Niemczech z zapchanym odbytem mojej audi pojechałem do mechanika z prośbą żeby coś pokombinował. Pierwsze co zrobił to blaszką zaślepił egr, podłączył kompa uruchomił procedurę dopalania i wio na autobahn. nic z tego. Nie chciał już się dopalić. Czyli jak wałek wytarty i egr do bani to dpf można tylko palnikiem wypalić i święty boże nie pomoże. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Ja bym tego tak nie generalizował. U mnie po zastosowaniu MILITEC1 powycierany wałek rozrządu śmiga od 27.000 km i puki co nie zauważam różnicy , z DPF-em też się nic nie dzieje, poza tym że dosyć często się wypala Auto jeździ jak wściekłe A jak wałek mierzyłem po zauważeniu problemu to średnio brakowało po 0,6-0,7 mm krzywek wydechowych Na każdy problem ( poza ewidentnymi awariami ) zazwyczaj składa się wiele przyczyn i dopiero ich suma daje konkretny skutek
ecobuda Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Niby tak. U mnie burdel był totalny. Zanim bpw wyzionoł ducha z dpfem nie było problemu. Po swapie słupka od 1.9 i osprzętem z bpw tz. Wałek, pompki turbo i całą resztą bez strojenia dopiero się zaczeło. Wiem też że turbo trochę przeładowuje i po wywaleniu Dpfu trochę kopci na czarno i już sam nie wiem czy jak ogarnę to Przeładowanie to przestanie kopci czy nic to nie zmieni. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się