Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny w A4 B7 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Samo to się może popsuć , ale żeby się samo naprawiło to nie słyszałem o takim przypadku :decayed:
Po prostu kat zrobił to na czym nam zależało i dymić przestało :hi:
A to lekkie dymienie podczas rozgrzewania , to na 95 % skondensowana para wodna [emoji4]
Piotrek, małe pytanko. Z tym katalizatorem to nie będzie to że, katalizator ustabilizował ciśnienie w wydechu i tym samym poprawił pracę turbo. Pamiętasz, twoje próby z przytykaniem wydechu. Teraz poprawiła się jakość mieszanki i dymienie ustąpiło. Jutro u siebie spróbuje przytkać rurki i zobaczę.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, ecobuda napisał:

Piotrek, małe pytanko. Z tym katalizatorem to nie będzie to że, katalizator ustabilizował ciśnienie w wydechu i tym samym poprawił pracę turbo. 

No właśnie po to został zamontowany , by zwiększyć ciśnienie spalin po stronie wydechowej turbiny i to spowodowało że olej przez uszczelnienia turbiny się teraz nie przedostaje :hi:

Opublikowano
2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

No właśnie po to został zamontowany , by zwiększyć ciśnienie spalin po stronie wydechowej turbiny i to spowodowało że olej przez uszczelnienia turbiny się teraz nie przedostaje

Wszystkie 2.0D które do tej pory wypuściłem bez DPF-a spełniają normy spalin na stacjach diagnostycznych. Dodawanie czegokolwiek w układ wydechowy to maskowanie istniejących wad.

Napraw auto to nie będzie dymić.

Ludzie robią w tych samochodach wydechy przelotowe i z dobrym chipem na pokładzie spełniają normy spalin.

 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Wszystkie 2.0D które do tej pory wypuściłem bez DPF-a spełniają normy spalin na stacjach diagnostycznych. Dodawanie czegokolwiek w układ wydechowy to maskowanie istniejących wad.

Napraw auto to nie będzie dymić.

Ludzie robią w tych samochodach wydechy przelotowe i z dobrym chipem na pokładzie spełniają normy spalin.

 

A Pan Paweł dalej swoje :D

Według Ciebie najlepiej by było wymienić wszystko na nowe, zauważ tylko że te auta to stare kible już są i raczej nikomu nie widzi się ładować w naprawy połowy wartości auta ( oczywiście jak od każdej reguły są wyjątki :P).

Ty jako mechanik masz inne podejście , więcej wymienisz to i na robociźnie więcej skasujesz, jakbyś zaczął podchodzić do napraw z pozycji użytkownika , to byś poszedł z torbami :)

A w tym  konkretnym przypadku to nie maskowanie wad , tylko zapewnienie właściwych  warunków do pracy, pomimo istniejących ograniczeń natury technicznej . I myślę że ta turbina będzie jeszcze długo hulać bez wymiany na nową :whistling:

Oczywiście nasze podejście najłatwiej nazwać druciarstwem, po to by takie działania zdyskredytować i trzepać dalej kasę :wink::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Panie Piotrze. Ja nie dyskutuję o kosztach bo to jest poza tematem. Jak kogoś nie stać na utrzymanie samochodu to niech jeździ rowerem.

Wspawanie kata i inne rzeczy robisz oczywiście za darmo? Odpowiem za Ciebie - nie.

Więc teksty

13 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Oczywiście nasze podejście najłatwiej nazwać druciarstwem, po to by takie działania zdyskredytować i trzepać dalej kasę

są nie na miejscu. Poza tym nie napisałem że to co robisz jest druciarstwem. 

 

Głupi przykład.

Przychodzi baba do lekarza. Panie doktorze pierdzę na śmierdząco 3 razy na minutę.

Lekarz: To niech Pani wstawi sobie kata. (zamiast naprawić babę i przepisać jej lekarstwa).

 

Główne założenie ekonomiczne przy otwieraniu własnego biznesu to zarabianie pieniędzy. Ja uwielbiam swoją pracę i wykonuję ją uczciwie. Dlatego nie znoszę samochodów przy których na początku naprawy przez 80% czasu całej naprawy usuwam wcześniejsze pateny mechaników. Oczywiście też tego nie robię za darmo.

Opublikowano
43 minuty temu, Pawelkiwi napisał:

Wspawanie kata i inne rzeczy robisz oczywiście za darmo? Odpowiem za Ciebie - nie.

A tu się z lekka mylisz , nie prowadzę działalności gospodarczej w mechanice pojazdowej , ani pokątnej naprawy aut na czarno :decayed:

Z wykształcenia jestem technikiem samochodowym ale od 1991 roczku zarabiam na chleb w innej branży , mechanika pozostaje moim hobby :)

Od osób którym pomagałem osobiście i przez forum nigdy złotówki nie wziąłem, kata też nikomu nie montowałem , poprzestałem tylko na sugestii że może to rozwiązać problem :whistling:

Fakt że druciarstwem niektóre swoje patenty sam nazywam z przekory, bo niejeden uczony i nie tylko tak je postrzega :P

I nigdzie wprost nie napisałem że to Ty tak powiedziałeś czy napisałeś :naughty:

A porównania do baby i lekarza to wybacz, w ogóle komentował nie będę :):hi:

Opublikowano

Ok Piotr myślę że skończmy wzajemne podteksty.

I Ty i ja chcę pomagać ludziom na forum nieodpłatnie bo do tego służy forum. 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

 

Jestem za  :thumbup1:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Cześć wam wszystkim. Przed świętami chcialem zapodac jakis program do audi i trochę się zdziwiłem, auto tak jak na poczatku pisalem wymienione prawie wszystko:kox: a po hamowni okazalo sie ze nawet serii nie trzyma z katalogowych 140 ps jest 130 ps

Po programie 156 ps 365 nm

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Czasami ząb czasu tak robi albo hamownia ma tzw. korektę ujemną. Tylko właściciel hamowni wie że np. na 100 aut 90 nie trzyma normy, ale się tym nie pochwali.

Opublikowano
Czasami ząb czasu tak robi albo hamownia ma tzw. korektę ujemną. Tylko właściciel hamowni wie że np. na 100 aut 90 nie trzyma normy, ale się tym nie pochwali.
Rozumiem tylko tak napisałem bo na prawde zdziwiłem sie heh, wstawie pomiary w wolnej chwili zobaczycie co i jak u mnie wygląda.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 28.11.2017 o 14:48, maquuu napisał:

No po zamontowaniu kata przejechałem 1,5kkm i powiem tak dymienie ustąpiło, teraz lekko tylko dymi na zimnym silniku, ale jak już się troszkę rozgrzeję to dymienia brak, poprosiłem ojca żeby jechał za mną i obserwował, i wnioski takie że jak już silnik ciepły to dymienia nie ma praktycznie w ogóle.. nie wiem czy to za sprawą kata tak jak mówił Piotr czy "coś" samo się naprawiło ale jak na razie nie dymi.

maquuu

Może pochwalisz się jaki katalizator zastosowałeś i w które miejsce go wspawałeś? Fajnie by było również jakbyś zapodał jakieś zdjęcie :decayed:

Opublikowano
Cytuj
W dniu 22.12.2017 o 06:29, Damian320d napisał:

Rozumiem tylko tak napisałem bo na prawde zdziwiłem sie heh, wstawie pomiary w wolnej chwili zobaczycie co i jak u mnie wygląda.

Hamownia jest wskaźnikiem dla tunera. Pokazuje też na wykresie niedoskonałości które mogą być wynikiem usterek.

Nie przejmuj się wynikiem mniejszy niż fabryka. Dokładność hamowni sięga nawet 10% (oczywiście że są różne, dokładniejsze i mniej dokładne, dopiero co skalibrowane itd) więc jesteś w widełkach. 

Ważny jest przyrost i równomierność przebiegu mocy i momentu.

 

Opublikowano

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fa4-klub%2Epl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F404220-Dymienie-po-wyci%C4%99ciu-DPF-lub-regeneracji-turbiny%23entry5240549&share_tid=404220&share_fid=41415&share_type=t&share_pid=5240549

 

Rozumiem tylko tak napisałem bo na prawde zdziwiłem sie heh, wstawie pomiary w wolnej chwili zobaczycie co i jak u mnie wygląda.

 

Tutaj moje kreski 463bf3943af2dfdb37d1407e744c6588.jpg

Opublikowano

Normalne kreski jak na BPW, jak chcesz mieć pewność co do zmierzonych wartości to zweryfikuj je na innej hamowni :hi:

Opublikowano
Normalne kreski jak na BPW, jak chcesz mieć pewność co do zmierzonych wartości to zweryfikuj je na innej hamowni :hi:
A nie Piotrze, juz nie bede weryfikować nic, jezdzi? Jezdzi!
A sieczkarnia coraz bardziej mnie denerwuje......

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, Damian320d napisał:

A nie Piotrze, juz nie bede weryfikować nic, jezdzi? Jezdzi!
A sieczkarnia coraz bardziej mnie denerwuje......

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Nie chcę Ci się mocno narażać, ale do jazdy z takimi prędkościami jakie preferujemy to nasze BPW się średnio nadają , ciężko od nich przy takiej eksploatacji wymagać długiej i bezawaryjnej jazdy :decayed:

Jakbym dzisiaj chciał sobie kupić B7 do latania w trasy to tylko z 3,0 TDI , dziesięć lat temu taką ekstrawagancję wybiła mi z głowy różnica w cenie zakupu w DE i stawka  naszej kochanej akcyzy :whistling::D

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie nierównomierny przebieg mocy i momentu obrotowego.

Poniżej przykładowy losowy wykres z neta który jest ok.

Nie powinno być u Ciebie na wykresie dołka od 2100 do 2500.

audi_140km_wykres.jpg

Podmień zawór N75. Sprawdź EGR.

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano (edytowane)

Panowie czy stosował ktoś zamiast fabrycznego DPF w BPW,BRD i tym pochodne zastosowanie katalizatora Euro 3/4 ?

Co zrobiliście z puchą i sondami od DPF montując kata? Przeglądam allegro z zamienników może by się coś dobrało w miejsce ori puchy lecz pozostaje problem sond które pewnie i tak są wywalone z programu a w większości gotowych zamienników brak miejsc na sondy.

Czy ktoś orientuje się gdzie znajdują się sondy lambda w B6 pokroju AWX,AVF ? I jak tam jest to rozwiązane?

Edytowane przez BartoszBB
Opublikowano (edytowane)

W dieslach bez DPF-a cała ta czujnikologia na wydechu jest psu na budę potrzebna i dla tego jej w AWX-ie i AVF-ie nie było ... :decayed:

Jeżeli po usunięciu DPF-a są jeszcze potrzebne tylko po to by komp błędami nie walił to niech sobie wiszą choćby na kabelkach :)

 

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...