Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 No i powiem Ci dobrze że Marcin się ze mną nie założył o tą skrzynkę piwa , po tym co zobaczyłem chęć zakładu nieaktualna [emoji14] A i rację co do diagnostyki VAG-iem Mu przyznać muszę, bo jakbyś wrzucił loga dynamicznego grupy 011 to można by było od razu podejrzewać że z nią jest lekki problem Tak na oko turbina ma około 1 mm luzu , jak wcześniej koledze pisałem to już sporo , wirnik jest pościerany po obwodzie , luz jest duży i dla tego turbina późno wstaje . Ma to też duże znaczenie dla pracy jej uszczelnień na wolnych obrotach , które gdy w wydechu ciśnienie jest praktycznie atmosferyczne nie są w stanie zapewnić szczelności . Tak jak już wcześniej pisałem taka turbina może jeszcze długo pojeździć , tylko nie dam Ci gwarancji ile, może to być 5 tysięcy, albo równie dobrze 150 tysięcy Co myślę o regeneracji turbin napisałem parę postów wcześniej, osobiście uważam że w zdecydowanej większości przypadków wyrzucanie pieniędzy , wolał bym kupić ori używkę w dobrym stanie a jak nie to ori nówencję Co do tego że po założeniu DPF-a, katalizatora czy tam klapki problem z przedostawaniem się oleju przez uszczelnienia nie będzie występował nadal jestem pewny przynajmniej na 90 %. Tyle samo prawdopodobieństwa daję że nowa cegła problemów nie będzie sprawiać na tej turbinie, oczywiście po spełnieniu warunków że cały osprzęt odpowiedzialny za DPF jest sprawny . Co zrobisz to twoja decyzja , jak jesteś zdecydowany na dalsze jej użytkowanie to zadbaj by klapa gasząca była w silniku sprawna, na wypadek choroby wściekłych diesli [emoji14] Nie nie, nie moge tego tak zoststawic, Piotrze patrzylem turbo z aso nowa +-6 tysiecy, jednak wole zalorzyc po regeneracji (na szukanie uzywki na prawde czas mi nie pozwala)Znslazkem taki sklep nie wiem czy moge napisac adres zeby nie bylo ze reklama turbo.sklep.plWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 No Belgia to nie Polska , u nas to byś spokojnie mógł tak jeździć aż dobrą dobrą używkę dorwiesz . Jak zarabiasz w euro to ja bym się nad nówką zastanowił , tylko nie z ASO, u niezależnych sprzedawców myślę że kosztować będzie ok 3 kPLN
Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 No Belgia to nie Polska , u nas to byś spokojnie mógł tak jeździć aż dobrą dobrą używkę dorwiesz . Jak zarabiasz w euro to ja bym się nad nówką zastanowił , tylko nie z ASO, u niezależnych sprzedawców myślę że kosztować będzie ok 3 kPLN [emoji3]Wiesz przed wakacjami bym sie nie zastanawial, ale po wakacjach na prawde podlamalem sie przez moja padaczke i teraz juz nie bede walil tyle kasy, wsadzam po regeneracji moze do nastepnych wakacji sie nie skonczy Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) Damian, nówencja ori w IC : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3322151617171-717858_5010S-turbosprezarka,scr_dItems.html Jak dadzą na nią 30 % rabatu jak na większość części ( dla warsztatów i dużych klientów ) to wychodzi niecałe 1700 PLN Jakby jeszcze ją komuś na firmę wcisnął to niecałe 1400 A to jeszcze nówka KKK , ździebko taniej : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3134201413311-KKK53039880195-turbosprezarka,scr_dItems.html Ciekawy tylko jestem , czy jakby taką dziewicę zapodał, to czy na pewno problem dymienia zniknie w twoim przypadku Edytowane 2 Września 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 A tutaj masz temat kolegi który właśnie zmienił na regenerowaną :
Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 Faktycznie, to zdecyduje sie na nowa garetta. No wiesz wszystko sie okaże, jak nie to wsadzam dpf. Ze wszystkim na bieżąco Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 A tam znalazlem dwie garetta i w jedna jest 100 zl tansza i pisze fabrycznie regenerowana o co chodzi?? Sorki za ot nie wiem jak w tym taptalku edytowac Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
maquuu Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Piotr czyli co wychodzi na to że mamy turbo walnięte i dlatego tak dymi ?
Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 Maquuu czekaj az ja zmienie i bedziesz wiedzial ;D Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
maquuu Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 hmm nie głupi pomysł ja dopiero we wtorek oddaje samochód do mechanika ciekawy jestem co on wymyśli na to
piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) 39 minut temu, Damian320d napisał: A tam znalazlem dwie garetta i w jedna jest 100 zl tansza i pisze fabrycznie regenerowana o co chodzi?? Sorki za ot nie wiem jak w tym taptalku edytowac Prawdopodobnie jest po fabrycznej regeneracji, ale ja jakoś do takich też zaufania nie mam, a może faktycznie robił ją Kazek z Koziej Wólki ? Za 100 złotych bym nie ryzykował by się o tym przekonać 26 minut temu, maquuu napisał: Piotr czyli co wychodzi na to że mamy turbo walnięte i dlatego tak dymi ? Michał ty cały czas chcesz wrzucić wszystkie przypadki do jednego worka bo z grubsza są podobne ? Ja już powoli zaczynam się gubić co , jak i u kogo, kilka osób się podłączyło do tematu, czytajcie ze zrozumieniem i sami wyciągajcie właściwe wnioski A Damian ma racje, poczekaj spokojnie jak wymieni u siebie na nówkę , będzie jakiś punkt odniesienia. Bo tak na szybko to w kolejce do pomocy czeka dwóch następnych z podobnymi objawami, którzy są świeżo po wymianie turbiny i są przekonani że na pewno to nie jej wina Edytowane 2 Września 2017 przez piotrsob1
Damian320d Opublikowano 2 Września 2017 Autor Opublikowano 2 Września 2017 Nie nie, nie chodzi o to, po prostu z ciekawosci. Jakbys nie mial nic przeciwko to odezwalbym sie do ciebie na priv pomoglbys mi zlorzyc zamowienie(boje sie ze kupie jakies niepasujace) ale to w tygodniu. Dobra ja ide zajac sie druga polowka bo tez "puszcza olejek" hehe milego week i w kontakcie [emoji49]Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
marcin4x4 Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 (edytowane) Piwo obecnie niewiele różni się od ścieków więc jakaś to przeboleje, następny idzie o flaszkę Trochę przesadzacie z tymi regeneracjami, po prostu trzeba znaleźć dobrą firmę i tyle. Ponadto osobiście znam przypadki gdzie przyczyną dalszych problemów był mechanik i jego fachowy montaż czy też samo przechowywanie a nie zła regeneracja. Koszt porządnej regeneracji to często koszt podstawowej hybrydy, dla mnie regeneracja to głupota skoro w tej samej kasie możemy mieć lepszy produkt. Edytowane 3 Września 2017 przez marcin4x4
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Już samo to że nie ma dostępu do fabrycznych gratów do sprężarek daje małą szansę na dobrą jakość regeneracji. Poza tym tak jak z pompkami i wtryskami , narobiło się firemek które o robocie mają mizerne pojęcie, tylko ceny ciągną w dół . Odbija się to też na jakości u tych co do niedawna robili to dobrze, bo przy swoich cenach nie są w stanie prawie nic sprzedać Nawet firmy które się chwalą autoryzacją i porządnym wyposażeniem potrafią spie**olić robotę , może przez oszczędność, albo z braku dobrych fachowców obserwując tematy na forum to co chwila pojawiają się tematy o problemach po wymianie turbin czy innych podzespołów na regenerowane, ludzie szukają przyczyn i nawet nie przychodzi im do głowy by sprawdzić dokładnie to co niedawno założyli bo przecież nowe Dopiero jak za język pociągniesz to wychodzi że nie nowe tylko po regeneracji i zamiast zakładać trzeba było od razu wyrzucić do złomu Na pewno trochę przesadzam ale na prawdę ja osobiście nie mam nikogo, kogo mógł bym polecić w tej chwili w temacie regeneracji tych gratów A montaż to następny temat rzeka Przed założeniem nowej turbiny w dobrym tonie jest sprawdzenie czy na pewno olej pod właściwym ciśnieniem do niej dochodzi , czy odpływ drożny i jak wygląda sprawa odpowietrzenia skrzyni korbowej. A że to łatwe nie jest jak turbiny w aucie nie ma , albo jest stara która odwaliła kitę to mało który mechanik się tym przejmuje . Jak już sprawdza to po montażu , tylko że w niektórych przypadkach to jest trochę za późno Przed wymianą turbiny która uległe całkowitej destrukcji powinno się wymyć dokładnie i przedmuchać sprężonym powietrzem cały dolot , a w pozostałych przypadkach chociaż intercooler w którym zazwyczaj odkłada się olej i większe zanieczyszczenia ze zużytej turbiny. Edytowane 4 Września 2017 przez piotrsob1
marcin4x4 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 żeś się tej skrzyni korbowej uczepił problem w tym że ludzie na forach narzekają i marudzą bo mają najczęściej stare trupy (jak my) z przebiegami nie wiadomo jakimi i robią po taniości. Często jak widzę pytania i patentowe lenistwo to się zastanawiam co jest bardziej uszkodzone, auto czy mózg właściciela. Nikt Ci nie napisze na forum regenerowałem turbo i jestem zadowolony. Problem w tym że wysoka cena nie jest gwarancją jakości a niska nie oznacza fuszerki. Części kosztują a nawet te z fabryki potrafią być słabe lub z wadami czego firma regenerująca nie jest w stanie stwierdzić. Kupujesz w sklepie nowe części i też Ci mogą paść po miesiącu. Tak jak piszesz powinno być wszystko umyte, sprawdzone ciśnienia, węże, wymienione uszczelki zwłaszcza na wydechu (są jednorazowe) a sama turbina gdy czeka na montaż odpowiednio zabezpieczona, często już tutaj dostaje się pył kwarcowy albo nawet większe drobinki piasku które ładnie szlifują wałek i potem zdziwko że regenerowane turbo rzyga olejem, późno wstaje itd. No ale jeden za wymianę weźmie 200 zł a drugi 800. Kolejna sprawa, turbo padło a czy ktoś sprawdził dlaczego ? wujas regenerował dwa razy bo mu waliła 2,8 bara a małe gówienko tego nie mogło wytrzymać. BTW: wiele popularnych oliw w tym kultowy Motul przy 10 tyś km już nie trzyma ciśnienia oleju (oczywiście zależy od eksploatacji), ludzie walą 15,20, 25 tyś i się potem dziwią że auta mają zgrzyty.
maquuu Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 U mnie okazało się że turbina jest rozszczelniona i przepuszcza olej.. ciekawe tylko co jest przyczyną że zaraz po usunięciu dpf się rozszczelniła ...
piotrsob1 Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 18 godzin temu, maquuu napisał: U mnie okazało się że turbina jest rozszczelniona i przepuszcza olej.. ciekawe tylko co jest przyczyną że zaraz po usunięciu dpf się rozszczelniła ... To chyba jakiś korek się wykręcił i cieknie Ciekawe jak wyglądają luzy wirnika, możesz skręcić filmik ?
BartoszBB Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 Ciekawa dyskusja się stworzyła w tym temacie choć sam zmagam się z dymieniem i DPFa też nie mam stara turbinka dymiła i na ciepłym i na zimnym używka oryginalna po 120tys. przebiegu bez luzów dymi tylko na zimnym. Kumpel co bawi się w usuwanie DPFów mówi że wybijanie wkładu DPFu to błąd bo turbinka szybciej pada i mogą być z nią problemy. Mówił mi o nawiercaniu wkładu kilku dziur i wywaleniu programowym - i sam tak robi i wtedy może i kat jest zbędny bo jakieś ciśnienie w układzie wydechowym panuje i turbinka może mieć lżej...
maquuu Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 5 godzin temu, piotrsob1 napisał: To chyba jakiś korek się wykręcił i cieknie Ciekawe jak wyglądają luzy wirnika, możesz skręcić filmik ? Niestety nie moge bo turbo jest u mechanika i ma iść do regeneracji bo ponoć luz jest spory i dlatego przepuszcza olej.. 31 minut temu, BartoszBB napisał: Ciekawa dyskusja się stworzyła w tym temacie choć sam zmagam się z dymieniem i DPFa też nie mam stara turbinka dymiła i na ciepłym i na zimnym używka oryginalna po 120tys. przebiegu bez luzów dymi tylko na zimnym. Kumpel co bawi się w usuwanie DPFów mówi że wybijanie wkładu DPFu to błąd bo turbinka szybciej pada i mogą być z nią problemy. Mówił mi o nawiercaniu wkładu kilku dziur i wywaleniu programowym - i sam tak robi i wtedy może i kat jest zbędny bo jakieś ciśnienie w układzie wydechowym panuje i turbinka może mieć lżej... Niestety ale chyba to prawda.. ten zakład co ma mi regenerować turbinę też powiedzieli że usuwanie dpf ma szkodliwy wpływ na nią, i że po regeneracji dymić będzie mniej ale całkowicie nie przestanie, rozwiązanie jest wstawienie kata żeby spełnił robi dpf i wyrównał ciśnienie w układzie wydechowym.
piotrsob1 Opublikowano 7 Września 2017 Opublikowano 7 Września 2017 11 godzin temu, maquuu napisał: Niestety ale chyba to prawda.. ten zakład co ma mi regenerować turbinę też powiedzieli że usuwanie dpf ma szkodliwy wpływ na nią, i że po regeneracji dymić będzie mniej ale całkowicie nie przestanie, rozwiązanie jest wstawienie kata żeby spełnił robi dpf i wyrównał ciśnienie w układzie wydechowym. Może Michał nie potrafi tego fachowo przekazać , ale to jest właśnie to do czego ja próbuje tutaj przekonać zainteresowanych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się