wustyle Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 no jasne tak samo jak fajnie by bylo moc wylaczyc sobie poduszki kierowcy, wycieraczki, napinacze pasow bezpieczenstwa i wiele innych rzeczy niektorym sie pomylilo wylaczanie ABS z wylaczaniem ESP (i to tez tylko chyba na zamknietym torze albo szkoleniu w panowaniu nad pojazdem w trudnych warunkach) niech ktos zamknie ten temat
mily Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Podczas testów wyszło że: Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h Zablokowane koła ABS sucha jezdnia 45 m 32 m śnieg 53 m 64 m lód 255 m 404 m http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja) Sytuacja: Wąska droga, zagapiłem się i pojazd przedemna się zatrzymuje, zakładamy lód. Z naprzeciwka jedzie auto. Co się liczy to żeby jak najszybciej wychamować czy to żeby mieć kontrolę na autem?? Ja tam wole wyhamować na 200 metrach bez kontroli nad autem, niż 400 m i wybierać prawa strona rowu, lewa a może jednak walić w tego co przedemną. Tak czy inaczej z ABS się rozbijam, a bez mam szanse wyjść cało zależy od umiejętności. Jeździłem Audi 100 bez ABS i nie raz traciłem nad nim kontrolę podczas hamowania, ale zawsze auto się mnie słuchało i odzyskiwałem kontrolę i wychodziłem bez najmniejszej ryski. Na suchej nawierzchni i w deszcz tylko jazda z ABS, ale gdy jest szklanka tylko BEZ ABS!! POZDRAWIAM MILY
wustyle Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 w zyciu nie widzialem zeby ktos na lodzie zap.....lal 80 km/h to sa tylko testy z abs-em jestes w stanie (przy odpowiedniej predkosci w zaleznosci od warunkow jazdy) ominac auto przed Toba na tym polega idea systemu ABS no ale ok ja juz sobie odpuszczem dyskusje w tym temacie
mily Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 A jak nie masz miejsca żeby ominąć?? Temat jest ok, czy ktoś podpowie który bezpiecznik odpowiada za abs??
Gość _ZET_ Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Podczas testów wyszło że: Sytuacja: Wąska droga, zagapiłem się i pojazd przedemna się zatrzymuje, zakładamy lód. Z naprzeciwka jedzie auto. Co się liczy to żeby jak najszybciej wychamować czy to żeby mieć kontrolę na autem?? Może i wyhamujesz szybciej ale co z tego jeśli zablokujesz koła i auto jedzie tam gdzie chce -stawia Cię bokiem i lecisz prosto na auto jadące z naprzeciwka , Moim zadaniem ABS jest przydatny nie raz uratował mi skórę
domjenick Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 A jak nie masz miejsca żeby ominąć?? Temat jest ok, czy ktoś podpowie który bezpiecznik odpowiada za abs?? a po co Ci bezpiecznik,jak nie chcesz miec ABSow-to wyjmij cala pompe,albo upierdol przewody-na to samo wyjdzie-od tego momentu bojkotuje ten watek :gwizdanie:a jak chcesz cos znalezc to jest taka opcja
MARiOLiNi Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 tak samo jak fajnie by bylo moc wylaczyc sobie poduszki kierowcy, wycieraczki, napinacze pasow bezpieczenstwa i wiele innych rzeczy niektorym sie pomylilo wylaczanie ABS z wylaczaniem ESP (i to tez tylko chyba na zamknietym torze albo szkoleniu w panowaniu nad pojazdem w trudnych warunkach) Ja widzę, że masz "wyłączony", a raczej nie masz ALT na klawiaturze, dla mnie to bardziej niebezpieczne. Twoje porównanie wyłączonego ABS'u do wyłączonych wycieraczek pokazuje jakie masz doświadczenie. Jeśli wyłączone ESP to tylko "na zamkniętym torze albo szkoleniu w panowaniu nad pojazdem w trudnych warunkach", to zobacz na film w poniższym linku. ESP mam wyłączone i nie jest to zamknięty tor ani szkolenie. http://www.youtube.com/watch?v=SGT4Nme3HIk Dla pewnych ludzi jedynym rodzajem seksu - jest seks klasyczny, pewnie oni też twierdzą, iż pozostałe są niemoralne i mogą być praktykowane tylko za pieniądze.
wustyle Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 masz 22 lata i pewno duze doswiadczenie na drodze mam nadzieje, ze drzewa beda dla Ciebie zawsze "gumowe" pozdrawiam zamknie ktos w koncu ten temat?
MARiOLiNi Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 masz 22 lata i pewno duze doswiadczenie na drodze A Ty 36 i z tego co piszesz wnioskuję, że nie potrafisz przejechać tak jak. Ciekawe ile km robisz rocznie? Ja robię około 35kkm i wiem, że nie jest to dużo.
wustyle Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 nie mam w zwyczaju sie chwalic ile zarabiam, ile robie km rocznie, ile zjadlem rozumow itd
f16mysliwiec Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 hmmm jeśli mowao bezpieczeństwie http://allegro.pl/item541059354_airbag_przelacznik_on_off_audi_a2_a3_a4_a6_tt.html
MARiOLiNi Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Zauważ kolego, że większość osób negujących jazdę z wyłączonym ABS'em (włącznie z Tobą) jest zdania, że sprawny hamulec, to tylko gdy działa ABS. Natomiast osoby, które wyłączają ten system lub jak ja o tym zaczynają myśleć, nie twierdzą, że hamulec jest sprawny tylko gdy ABS jest wyłączony. "Umiejętność wykorzystania hamulców bez ABS-u, zależy od techniki hamowania jaką dysponuje kierowca. Technikę pozwalająca wykorzystać w pełni hamulce samochodu bez ABS-u można nabyć tylko w drodze treningu, powtarzanego tylko gdy jest ku temu okazja np. gdy upadnie śnieg lub wystąpi gołoledź. Oczywiście trening taki nie może narażać na niebezpieczeństwo innych uczestników ruchu, dlatego najlepiej jest wykonywać go na pustym palcu lub parkingu." http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php Co zrobisz jak nagle podczas "awaryjnego hamowania" okaże się, że systemy nie działają? Na szybko się nauczysz? Jestem przekonany, że nie odpuścisz hamulca jak zablokują się koła. Dobrym przykładem są kierowcy posiadający ABS, którzy mogą ominąć przeszkodę, ale ze strachu jej nie ominą. Dla takich to już nie ma ratunku. Osoby, które potrafią jeździć bez ABS'u są o wiele lepsi niż Ty, Ty nie potrafisz.
wustyle Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 naprawde nie chce mi sie juz tlumaczyc drogi Mateuszu, ze kiedy Ty robiles jeszcze w pieluchy ja musialem jezdzic fiatem 126p, ktory poza silnikiem, karoseria i kolami nie mial nic, a marzenia np. o oponach zimowych byly zwyklym science-fiction czy naprawde Twoja pewnosc siebie i wiara we wlasne umiejetnosci siega tak daleko, ze bedziesz bronil zamieszczonych przez siebie teorii? naprawde jestes tak wszystkowiedzacy, ze spokojnie mozesz szafowac, co kto potrafi na podstawie jego wypowiedzi na forum? widze, ze symbol AKE 2.5 180PS powoduje, ze czujesz sie tutaj bardzo pewnie, mimo krotkiego stazu
MARiOLiNi Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 czy naprawde Twoja pewnosc siebie i wiara we wlasne umiejetnosci siega tak daleko, ze bedziesz bronil zamieszczonych przez siebie teorii? naprawde jestes tak wszystkowiedzacy, ze spokojnie mozesz szafowac, co kto potrafi na podstawie jego wypowiedzi na forum? Nigdzie nie napisałem, że jestem za***istym kierowcą i wszystkowiedzący. Zdobywam doświadczenie ćwicząc, cały czas się uczę. Zaś Ty uważasz, że ćwiczenia są zbędne. Jeśli mam nie bronić tego co napisałem i przyznać się do błędu (przyznać Tobie rację) to podważ to co napisałem. AKE 2.5 180PS Tyle była seria. Twoje obecne 861 jest dla mnie gówno warte. amen Taki postami nabijasz sobie konto.
domjenick Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 mialem zbojkotowac ten watek,ale jednak jeszcze sie ''poudzielam'' jedna rzecz Mateuszu-masz racje,ze trzeba cwiczyc,ale niektorzy w tym watku twierdzili,ze ABS jest mu niepotrzebny-zgoda,jeden twierdzi,ze mu sie bez jezdzi lepiej,ja twierdze,ze mi pomaga,bo pomogl kilka razy,szczegolnie raz na zakrecie,byl objazd a ja nie znalem drogi 'jechalem szybko,jak na tamte warunki(noc i deszcz),100/h i nagle pojawia sie w ciemnosciach ostry zakret i chamowanie,auto wpada w poslizg i wyrzuca mnie na pobocze w kierunku drzewa-noge trzymalem caly czas na hamulcu i kiedy kola zlapaly przyczepnosc,kierujac wyprowadzilem auto w pole-meczylem sie jakies pol godziny,zeby wyjechac z tamtad ale jednak ABS pomogl mi ,bo w tych ulamkach sekund nie ma czasu na myslenie,nie twierdze,ze jestem jakis kozak za kolkiem,ale daje sobie rade na drodze,moja wersja jest,ze ABS zostal stworzony dla ludzi przecietnych i malo doswiadczonych,a takich jest chyba wiecej ,niz ''race boy'ow'',ale jesli ktos usilnie chce wszystkich przegadac i przekonac,ze ABS to zlo,podajac jakies tam fakty i liczby-ok,ja je tez znam ,ale dalej twierdze,ze jest potrzebny,chocby do kierowania autem,podczas chamowania druga rzecz,juz odmienna od innych,ale wazniejsza na Forum A4-to szanowanie innych-piszac Twoje obecne 861 jest dla mnie gówno warte. dajesz zly przyklad,a tego nikt nie lubi,kiedy jest taka atmosfera na Forum,masz racje,ze ilosc postow i dlugosc pobytu na Forum nie upowaznia do niczego,ale nie w taki sposob...
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Jak dla mnie temat jest fajny i ciekawy, tylko dlaczego się niektórzy denerwują to nie kumam. Takie zachowania mnie strasznie irytują na radiach CB co się staje już na porządku dziennym wyzywania i przeklinania bo ktoś jedzie wolniej (ale już nie pomyśli że ten ktoś może nie mieć mocy pod maską, no ale to nie na temat). Ja jestem zwolennikiem jazdy bez ABS, ale tylko gdy jest zima w lecie wolę mieć włączony (ale tylko z jednego powodu, miałem awaryjne hamowanie i hamowałem ze 140 na zablokowanych kolach, hmy ciut się starły i miałem koszt 1200 zl na nowe opony, bo przy 120 waliły niemiłosiernie) PS Hamowanie pisze się przez "H", a nie przez "CH", polecam opcję "Sprawdź ortografię" nawet działa
domjenick Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 PS Hamowanie pisze się przez "H", a nie przez "CH", polecam opcję "Sprawdź ortografię" nawet działa :tongue4: [br]Dopisany: 10 Luty 2009, 21:54_________________________________________________ trzymalem caly czas na hamulcu tu napisalem dobrze... :gwizdanie:
MARiOLiNi Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 czy ktoś podpowie który bezpiecznik odpowiada za abs?? w środku plaściora co je przykrywa jest lista z opisem, który jest od czego, tak jest w B6
Rekomendowane odpowiedzi