Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd A4 B8 2.0 TFSI 211ps


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

jestem świeżym posiadaczem A4 B8, ale mam mały problem. Jako, że jestem amatorem w kwestii samochodów czy ktoś mógłby mi pomóc i napisać czy w tej wersji jest łańcuch czy pasek rozrządu? 

http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cardetail.aspx?a=00005&b=06418&c=000026913&d=0002  <-- Informacje o moim modelu 

Zdjęcia: 


Dzięki za pomoc

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Opublikowano

Łańcuch ale nie jest dożywotni...

Opublikowano

Na 100%? 

Oczywiście, że nie jest dożywotni ani niezawodny . Wiem, że muszę go sprawdzić, a raczej mechanik. 

Ale dzięki za odpowiedź ;)

Opublikowano

A dokładnie 3 łańcuchy do wymiany i wadliwe napinacze. Jaki masz przebieg ?

Opublikowano

179 tys
 

Opublikowano

CDNC z 2009. Sprawdzałeś branie oleju?

Opublikowano

A nie pasek? 1.8 chyba miały tylko łańcuch...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, soczi napisał:

CDNC z 2009. Sprawdzałeś branie oleju?

Tak, około 1L na 1000km 

 

 

15 minut temu, piter85 napisał:

A nie pasek? 1.8 chyba miały tylko łańcuch...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

http://danetechniczne.info/specyfikacje/audi/a4/b8/nadwozie-sedan/2.html#table

Wszyscy do tej pory mówili, że tam jest łańcuch. Plus na tej stronie jest dokładnie rozpisane, ale nie wiem na ile jest ona rzetelna.

Opublikowano
38 minut temu, Norbiak napisał:

Tak, około 1L na 1000km 
 

 

http://danetechniczne.info/specyfikacje/audi/a4/b8/nadwozie-sedan/2.html#table

Wszyscy do tej pory mówili, że tam jest łańcuch. Plus na tej stronie jest dokładnie rozpisane, ale nie wiem na ile jest ona rzetelna.

No właśnie... Może lepiej zrobić ciut więcej niż rozrząd?

Łańcuch oczywiście w tym silniku.

Opublikowano

Możesz powiedzieć co dokładnie masz na myśli? Plus jeżeli wiesz co mogę jeszcze sprawdzić to chętnie przeczytam, gdyż to moje pierwsze Audi. 

Opublikowano

Pobór takiej ilości oleju ma swoje konsekwencje. Możesz poczytać tutaj:

Da się tę wadę wyeliminować, ale to też kosztuje.

Opublikowano

Witam, posiadam Audi B8, 2.0 TFSI, 2010r, 180KM. Samochód miał pod koniec 2013 r wymieniony silnik na nowy w ASO z powodu brania oleju. Mógłby ktoś powiedzieć czy tam jest łańcuch i przy jakim przebiegu należy ten rozrząd wymienić? Samochód ma przejechane 150 tyś, a nowy silnik 80 tyś.

Opublikowano (edytowane)

Wg strony BlauParts interwał wynosi 90-110 tys. mil czyli 160 000 km +/- 17 000 km.  Także zostało Ci dużo zapasu, choć ja bym zrobił przegląd przy 120k km u mechanika.

W swoim aucie, które kupiłem w 2016 (rocznik 2009, 215 000km) i remontowałem, mechanik powiedział, że łańuch jest dobry (wymienił sam napinacz), aczkolwiek nie wiem czy był wymieniany wcześniej. Aktualnie, po przejechaniu 15 000km pojawił się problem z nim i muszę zdjąć pokrywę zaworów. Przy okazji sprawdzę stan łańucha, w instrukcji serwisowej jest opisane jak należy zmierzyć czy jest rozciągnięty, także potem dam znać jak to wygląda (patrz temat popychaczy zaworowych). 

Ps Dla informacji: na jednym z popularnych sklepów internetowych (czesciauto) cena łańcucha rozrzadu SWAG wzrosła z 255zł do 374 zł z roku na rok :o 

 

Edytowane przez indiapapa
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W mojej A4 2.0 TFSI 2013r. przy przebiegu 180k km silnik zaczął nierówno pracować, później wyskakiwał błąd położenia wałka rozrządu. Zdecydowałem się na wymianę rozrządu.

Napinacz był już w górnej granicy. Po wymianie, problem zniknął. Teoretycznie łańcuch nie powinien przeskoczyć, ale jak wyskoczy Ci błąd położenia wałka to koniecznie sprawdź rozrząd. 

Opublikowano

Jaki koszt zmiany rozrzadu?

Opublikowano
20 godzin temu, KILER napisał:

Jaki koszt zmiany rozrzadu?

Części 1300zł, + robocizna. 

Opublikowano
W dniu 17.01.2018 o 12:26, rycchhu napisał:

W mojej A4 2.0 TFSI 2013r. przy przebiegu 180k km silnik zaczął nierówno pracować, później wyskakiwał błąd położenia wałka rozrządu. Zdecydowałem się na wymianę rozrządu.

Napinacz był już w górnej granicy. Po wymianie, problem zniknął. Teoretycznie łańcuch nie powinien przeskoczyć, ale jak wyskoczy Ci błąd położenia wałka to koniecznie sprawdź rozrząd. 

oj przeskakuje i to czesto, naprawialem juz kilkanascie sztuk w ktorych przeskoczyl lancuch, zawsze na walku ssacym, zawsze 8 zaworow ssacych pogietych i brak kompresji. przebiegi bardzo roznie, najmniejszy 76tys km! wiekszosc po miescie. W 90% przypadkow przeskakuje przy odpalaniu, winny jest albo uszkodzony napinacz, albo lancuch juz tak wyciagniety ze napinacz jest juz na koncu i go nie napina....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...