Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Check Engine - Nie odpala silnik, kręci się wentylator chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Bardzo proszę o pomoc, otóż problem wygląda następująco: podczas nocy w samochodzie rozładował się akumulator, (żeby było śmieszniej wszystko się wydarzyło na promie) rano obsługa promu pomogła w odpaleniu auta przy użyciu prostownika z funkcją rozruchu.., zjechałem z promu i udałem się na miejsce, gdy dojechałem zorientowałem się ze wentylator chłodnicy musiał rozładowac aku poniewaź uruchomił sie samoczynnie po zgaszeniu i zamknięciu auta. Gdy tylko wsadziłem kluczyk do stacyjki wentylator przestawał pracować, gdy wyciągałem kluczyk ze stacyjki wentylator po ok minucie sie załączał samoczynnie, żeby temu zapobiec zdemontowałem bezpiecznik od wentylatora nr4 5A. Pomogło- wentylator już sie nie załączał lecz gdy przejechałem kilka pierwszych metrów bez tego bezpiecznika samochód zgasnął i nie da sie go już ponownie odpalić. Świeci się też check engine od momentu zdemontowania bezpiecznika. Czy auto przeszło w jakiś tryb serwisowy z powodu braku bezpiecznika? czy można w jakis sposób odczytać kod błędu check engine bez vaga? czy może poprostu udać sie do jakiegoś warsztatu żeby to sprawdzili? Nie ukrywam ze wolałbym w jakiś sposób doraźnie uruchomić auto gdyż jestem we Włoszech i holowanie wraz z naprawą mogą mnie wyrwać z butów. Dlatego bardzo proszę o wszystkie rady co mógłbym spróbować zrobić, żeby tego uniknąć. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Szczerze mówiąc bez podłączenia to trochę wróżenie.  

Co do włączania wentylatora to ma prawo kręcić się po zgaszeniu silnika ba,  nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.  Często po zatrzymaniu silnika jego temperatura jeszcze rośnie,  dlatego też on się włącza.  Tyle,  że po schłodzeniu silnika powinien się wyłączyć.  

Więc może zdechł czujnik temperatury? I pokazuje jakieś kosmiczne wartości stąd wentylator non stop kręci,  tak jak mówiłem wróżę.  

Czy po wyjęciu bezpiecznika nie przegrzałeś silnika? Może to go unieruchomiło? 

Bez vaga przynajmniej ja nic nie powiem,  może inni bardziej doświadczeni koledzy poradzą coś więcej. 

Ps.  A probóbowałeś włożyć ponownie bezpiecznik? 

Pozdrawiam i powodzenia!

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano

silnik na pewno nie przegrzany. jak się włozy bezpiecznik to wentylator sie załącza..nawet gdy silnik jest zimny

Opublikowano

Odepnij wtyczki od wentylatorów, i włóż bezpiecznik... Unikaj włączania klimatyzacji i na bieżąco kontroluj stan temperatury na blacie...  Jest wisko, więc silnik jakoś tam się chłodzi cały czas - jedynie podczas korków może być lipa... 

Najpierw zajrzyj sam do obudowy komputera po lewej stronie na podszybiu, przyjrzyj się przekaźnikom - może tam być woda.  Padał deszcz ? 

Tu masz info o przekażniku pod ECU: https://www.fcpeuro.com/blog/posts/how-to-stop-a-cooling-fan-that-randomly-turns-on-off-audi-a4

Tak stoi woda pod kompem i uszkadza przekaźnik 219 wentylatora: 

IMG_3899-1.jpg

Opublikowano

kamil-vag zaraz to sprawdze i dam znac, akurat samochód stał na promie w miejscu odsłoniętym i była niezła ulewa..

Opublikowano

Powód dostawania się wody do kompa, to najczęściej zapchane odpływy wody - jeden pod akumulatorem drugi pod serwo hamulcowym (czarna bańka na podszybiu). Najczęściej odpływ blokują liście.. 

Opublikowano

dostałem sie do tego box-a i faktycznie pełno wody. Przekaźnik nr 219 zalany do połowy. Udało mi się dostać jakiś zamiennik z trw, będę sprawdzał czy to pomoże...

 

Opublikowano

To jeszcze zlokalizuj przyczynę zalania - zatkane odpływy, jak kolega Mariusz podpowiada...  Jeden pod akumulatorem, drugi pod serwo, oba widoczne jak aku wyciągniesz poza auto. Na imbus 6 jest aku przymocowane do podstawy... 

Opublikowano

założyłem ten przekaźnik z trw (niestety nie ma na nim schematu) auto dalej nie odpala lecz teraz nie swieci sie juz check engine. Nie swiecie sie nawet po przekreceniu kluczyka o 1 pozycje. Aku tez juz jest słaby byc moze dlatego nie odpala.. niestety nie mam tutaj nawet jak go naładowac. Najprawdopodobniej niestety auto trafi do mechanika tutaj we Włoszech.

Opublikowano

kamil-vag problem dostawania sie wody w tej chwili jest dla mnie mało istotny ponieważ jestem na urlopie we Włoszech i jestem bez dostepu do narzedzi, musiałem sobie nawet kupic torx-a zeby sie dostac do box-a z ecu ... ale mimo wszystko bardzo Wam dziekuje za zainteresowanie moim problemem i wszelką pomoc. Chcę tylko uruchomić auto żeby móc wrócić jakoś do kraju i tym samym i psuć sobie urlopu.

Opublikowano

czy mogłem zresetować lampkę check engine przez dłuższe wypięcie akumulatora bo teraz się nie załącza wcale nawet w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji gdzie zapalają się wszystkie kontrolki w celu ich testu? Wracając do problemu przekaźnika sterującego pracą wentylatora zamówiłem w miejscowym serwisie taki oryginalny audi będę go miał za 3 dni i wtedy tak naprawdę zobaczę czy przyniesie to jakiś rezultat.

Opublikowano

Tak dłuższe odpięcie zasilania resetuje błędy ECU.

Opublikowano

ok resetuje błędy ECU ale check engine powinna się zapalać przy tescie?

Opublikowano
Powód dostawania się wody do kompa, to najczęściej zapchane odpływy wody - jeden pod akumulatorem drugi pod serwo hamulcowym (czarna bańka na podszybiu). Najczęściej odpływ blokują liście.. 
Racja, ja nie nadarzalem czyscic minimum raz w miesiacu mialem zatkany odplyw pod aku i wkurwilem sie wyjebalem ta gume w piz du

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

a więc przyszedł wreszcie upragniony przekaźnik nr 219 który jak wyczytałem "zasila cały osprzęt i sterowanie silnika. Jego uszkodzenie powoduje brak zapalenia się lampki świec żarowych (silnik nie odpali)." co zgadzało się z moim przypadkiem. zamontowałem ów przekaźnik zapaliła się kontrolka świec żarowych i check engine które wcześniej się nie zapalały (to dobry znak..) lecz mimo wszystko samochodu nie mogę uruchomić..Co mógłbym wobec tego jeszcze zrobić/ sprawdzić? Czy mogę spróbować odpalić na pych? (chociaż od zawsze pamiętam że nie powinno się odpalać diesla na pych- czy może to tylko mit?).

Opublikowano

Samochód wreszcie odpalił. Przyczyną był wcześniej wspomniany przekaźnik nr 219 który jak uszkodzony jak się okazuje nie tylko wpłynął na ciągłą pracę wentylatora co w konsekwencji rozładowało doszczętnie aku, ale również na sterowanie pracą silnika, między innymi dlatego nie świeciła się kontrolka świec żarowych czy też check engine. Nie działała też pompa paliwa co w konsekwencji doprowadziło do zapowietrzenia układu paliwowego. Wystarczyło po zamontowaniu przekaźnika dłużej pokręcić i układ się odpowietrzył. Być może opis ten przyda się komuś gdy spotka go to samo co mnie. Chciałbym tym samym podziękować wszystkim uczestnikom forum którzy się przyczynili do mojego sukcesu a w szczególności uzytkownikowi: kamil-vag bo to on mnie nakierował na właściwy trop. Teraz pozostaje mi tylko cieszyć się resztą mojego włoskiego urlopu w towarzystwie mojego audi :D.

Opublikowano

:thumbup1: Dobrze, że pozytywnie wybrnąłeś z sytuacji. Po powrocie do PL od razu wyczyść odpływy i wywal zaślepki gumowe... 

Opublikowano

tak zrobię, nie chcę już przechodzić drugi raz takiego stresu...choć takie sytuacje są też potrzebne bo zmuszają do działania a nie tylko odwlekania na potem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...