Yokerman Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 Witam serdecznie mam drobną sprawę, otóż wymieniam belkę w mojej "B piątce", powód: złamany drążek stabilizatora, a jest nie demontowany (taka mała rzecz... a piekielnie złości). Zakupioną używkę rozkręciłem i elementy poleciały do paskowania -> R-stop -> podkład epoksydowy -> 2 warstwy farby okrętowej hehe... raz a dobrze. Niestety w mojej belce jak i w kupionej śruby były zarąbane prawie na "amen". Śruby jarzm zacisków dostały solidny łomot pościły 3 jedna jeszcze siedzi... ale nie długo. Przy czopach piast 3 kilowy młot wykonał robotę kosztem porozbijanych i obrobionych śrub (brak palnika). Wszystkie śruby od jarz i czopów są na granicy "użyteczności" co do jarzm zastosuje prawie oryginały czyli M10x1,25x20 klasy 10.9 lecz te zamówione są długości 45 więc ciachnie się 24mm, 1mm na obróbkę i jak oryginały jednak co do śrub użytych do czopów jest jedna niewiadoma Wiem że to M8x22 również 10.9 (ja znalałem M8x25 kl. 12.9), lecz nie zostało zamieszone jaki te śruby mają skok gwintu??? Jeżeli ktoś orientuje się w takich szczegółach niech poradzi/doradzi/pocieszy Mam jedną teorie lecz nie wiem czy słuszną... Jeśli producent podał tylko dane rozmiaru śruby i długość, to czy może być tak ze skok gwintu jest porostu standardowy dla danego przedziału śrub w którym znajduje się M8 ? Proszę wybaczyć za dociekliwość lecz wole by było dobrze, solidnie oraz bezpiecznie wykonana robota. *Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Manuale - DIY - zrób to sam - W tym dziale znajdziesz poradniki, dzięki którym sam dokonasz napraw lub modyfikacji w swoim aucie." - wątek przeniesiony
Yokerman Opublikowano 14 Września 2017 Autor Opublikowano 14 Września 2017 ok.... już informacja sprawdzona, ewentualnie dla chcących wiedzieć: Przeprowadzony został pomiar, śruby do mocowania czopu piasty to M8x1,25x22. Reasumując skok gwintu to 1,25. Według skali pomiarowej jest to zwykły skok gwintu.
Hezen Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Dla sprostowania.Skok gwintu 1.25 to gwint drobnozwojny.Zwyczajny otwór i śruba mają skok gwintu 1.5Według skali lub tabeli pomiarowej jest to zwykły gwint bo jest on sklasyfikowany jako metryczny.Dlatego na śrubach jest oznaczenie M a za tą literą podana jej twardość np. 5.8, 6.8, 8.8, 10.9, 12.9 Wysłane z OP3T
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się