Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Homemade FMIC + orurowanie Projekt niskobudzetowy


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

A wiec wziąłem się za FMIC. Rozglądałem się i rozglądałem ...Chinole od 400 zł w górę i niezbyt duże : za sporego trzeba dać 500 zł... Że groszem ostatnio nie śmierdzę postanowiłem coś wykombinować :)

Wiem,że są opinie które nie pochwalają tego co zrobiłem (używany Intercooler z innego auta dopasowany pod moje), ale poprzednio też miałem taki FMIC więc pomyślałem, że znów będzie taki z kilkoma usprawnieniami względem starego ;) A wiec znalazłem u znajomego na szrocie intercooler od Iveco 2,8 litra . Jest duży (wymiary rdzenia 63x20x7), wewnętrzne profile mają dużą powierzchnie i będą dobrze przepuszczały powietrze jednocześnie dobrze je chłodząc (wdg mnie będzie wydajny i nie będzie powodował dużego spadku ciśnienia miedzy we/wy). Co tu dalej pisac :)

Acha koszt zakupu : 100 zł :P IC szczelny ALE miał pęknięty plastikowy boczek (mi zbędny - dlatego tak tanio :) )

Pacjent do przeszczepu :

302a1c89fa2d4609med.jpg

Zdjęcie boczków , foty "wnętrzności" itp... (oczywiście rdzeń został wymyty porządnie i wyczyszczony) :

9160cb22372bc894med.jpg

daaa018a0f03daa2med.jpg

Przymiarka ścianki z tektury :

005836b0880be725med.jpg

A potem to samo z Alu (blacha 2 mm) :

06453702ca7cfd2bmed.jpg

Dziwne,ale z tektury wyszło ładniej i szybciej :polew:

Wycięcie dziurki na rurę (orurowanie 60 mm) :

918c611ad12afbb2med.jpg

Jakieś takie przymiarki (podniecanie się przed ukończeniem pracy :P )

41dc66323a76d937med.jpg

2ed2fd1e13f8f0b1med.jpg

aab7bef24e5ee215med.jpg

No i pospawane już :

ace94fe190a697f7med.jpg

d4c2eab1bbb0f6cfmed.jpg

Górne mocowania są w sumie tylko dodatkowe aby nie latał do przodu i tyłu : główne są od dołu :)

Wycena :

IC 100 zł ,

rurka alu 50 cm 60 mm średnicy : 9 zl ,

Blacha na boki : 30 zł (zostało mi jej jeszcze 2/3)

spawanie 80 zł

Razem 220 zł ...

IC sprawdzony po robocie pod ciśnieniem (zaślepione wyjścia i napompowane powietrze) - szczelny.

Orurowanie ( łączniki rury itp ) zrobię wycenę i foty jak skończę prace : jakoś po niedzieli bo na razie rury nietknięte :)

:yeah:

EDIT :

Na orurowanie poszło okolo 80 cm rury ze stali kwasoodpornej , 3 kolanka 60 mm i jedno kolanko 50 mm. Za całosc zaplaciłem okolo 100 zl (nie pamietam dokładnie ale nie przekroczyło tej kwoty)

Co do silikonowych łączek :) Znalazlem na gratach u typa w mojej miescinie :) Za to co widzicie na foto zapłaciłem 30 zł :naughty: Tak tak z prawie nowym n75 ;) Do tego jedna rura naprawde solidna : podwójne zbrojenie w silikonie + z wierzchu równiez zbrojona : srednica 60 mm. Druga troche gorsza bo tylko raz zbrojona srednica 50 mm. Trzecia rure wziałem dla zaworku :P

40992dc5311f7630med.jpg

Wygląda to tak :

Ze sprezarki wychodzi łącznik --> kolanko 90 stopni z rurka na DV (mialem juz to w aucie) dalej łącznik i sprytna rurka (przejscie) : kolanko 50 mm parenascie cm rury 60 mm i kolanko 60 mm --> łącznik --> FMIC --> łacznik --> rura : kolanko , prosta rura , kolanko , prosta rura --> łacznik.

No i foty :

49679e884a025ef3med.jpg

4058486b6458447emed.jpg

653bc886a50b7961med.jpg

63f71531fbef1735med.jpg

Moze i nie wygląda profi ale jest szczelne i swoje zadanie spełnia ;)

Czyli :

rury 100 zł ,

łaczniki 30 zł ,

spawanie 40 zł...

Razem 170 zl ... + FMIC co daje 390 zł ...

Stary IC juz sie przydal koledze za 100 zł wiec wychodzi 290 zł w tym prawie nowy n75 :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jojojojołołołołołoł twoja mać :good: :good:

i jak mozna tanio ekonomicznie zrobic cos takiego

ja szukam do swojego AJM cos takowego od iveco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez mam takie cos do sprzedania :naughty: zobacz sprzedam ;) I spawac nie trzeba ;) Z tym ze pod seryjny zderzak moze nie wejsc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna od wszystkiego pod warunkiem ze wlezie pod zderzak i przespawa sie boki ;) Od tranzita z tego co wiem mozna po prostu wlozyc bez spawania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... Tam 400+ wysyłka za sam cooler który i tak ma mniejsza powierzchnie wymiany ciepła niz moj... A ja sie w 400 zmieszcze z rurami miekko ....

Jak mówiłem : w tej chwili nie miałem kasy a ze miałem czas to zrobilem tak...

Najlepiej to wstawic auto do firmy zajmujacej sie tym i zapłacic za to :) Tyle ze kupiłbys cooler za 400 a zapłaciłbys za zrobienie tego wszystkiego w firmie np 1500 zł ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...do chlodzenia powietrza,przechodzacego przez turbine,idace do silnika... :wink4:, w swoim AFNie mozesz seryjny intercooler zobaczyc,stojac z przodu auta,z otwarta pokrywa silnika po prawej stronie,pod lampa strony kierowcy,na wysokosci halogena przeciwmgielnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Do chłodzenia powietrza które wychodzi ze sprezarki ogrzane a dodatkowo podgrzewa sie przy samym sprezaniu :) Masz takie cos a lewym nadkolu ;) Z tym ze seryjne dla mnie jest za malo wydajne :) Umieszcza sie je z przodu zeby lepiej powietrze go studziło ;) [br]Dopisany: 25 Styczeń 2009, 13:15_________________________________________________Ubiegł mnie i napisal w skrócie :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie w 400 zmieszcze z rurami miekko ....

o jakich wymiarach potrzebujesz rurki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Rurki juz mam leżą na garazu. Robie orurowanie 60 mm :)

Fotostory jakis lekki + wycena po niedzieli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Rurki juz mam leżą na garazu. Robie orurowanie 60 mm :)

A można z robić z rury 70 mm ? :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna z tym ze przepustnica ma chyba kolo 60 wlasnie wiec wieksza rura wdg mnie mija sie z celem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna z tym ze przepustnica ma chyba kolo 60 wlasnie wiec wieksza rura wdg mnie mija sie z celem :)

Takie rury będą dobre na wydech i orurowanie ? :naughty:

http://moto.allegro.pl/item521941457_nierdzewna_rura_na_doloty_srednica_70mm.html

Za metr 99 zł .. to dobra kasa ? Bo ja sie nie orientuje w rurach :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u mnie w miescinie kupowalem to wyglądało to tak ze za metr 60 mm kwasiaka zapłaciłem niecałe 50 zł... Kolanka po 17 czy 18... Szkoda ze nie ma kolanek alu tak dostepnych jak z kwasiaka bo wyszloby taniej :) Metr rury ALU 60 mm to 17 zł :)

Ale idąc dalej : olej 70 mm... Maks 60mm wdg mnie.... Wieksza rura nie da nic pozytecznego a predzej negatywnie wpłynie (wieksza objetosc do napompowania - wiekszy lag )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam cena była za metr u mnie ... Skoro rura ma 70 mm sednicy to i ciezsza - wiecej materialu - wieksza cena...

Spoko jak cos wal :)

Z tym wydechem 70 mm tez wydaje mi sie ze lekka przesada :) ja mam 2,5" wydech i nie widze potrzeby miec wiekszy :) Wiec tez wal 60 mm spokojne starczy :) Acha jak bedziesz to spawał pamietaj ze elektroda czy drut musi byc tez z niedzewki :) Jak pospawasz zwykłą elektrodą spaw przerdzewieje :) I to jest moj problem bo nie mam w okolicy (tak to jest jak sie mieszka 30 km od wiekszego miasta) do nabycia elektrod do kwasówki i mi sie moze przeciagnąc dolot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jednak się udało. A ja wypiłbym jakiegoś browara, czekam :tongue4: :tongue4:

Orurowania do IC nie ma sensu robić większego niż 60mm zostając przy seryjnej przepustnicy która jest 63mm po zewnętrznej, a ma dość grube ścianki. Robiąc orurowanie o większej średnicy niż 60mm przy dużym turbo powiększy to tylko turbo dziure.

Wydech 2.5" czyli 63mm w 1.8T starcza do 300KM nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia bo nie zrobiłem logów przed zmiana z seryjnego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak to wyjdzie w akcji :) Dorobilem od razu osłone na filtr stozkowy i doprowadziłem do niego chłodne powietrze :)

a jak zrobiles doprowadzenie,od seryjnego wlotu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...