paradox2604 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Witam mam taki problem i prosze o porade ,zapalila mi sie kontrolka zuzycia klockow hamulcoych, kiedy patrze na kola wydaje mi sie klocek ten zewnetrzny ok na kazdym kole ?tak wiec czy czujnik jest wczepiony tylko w klocek po wewnetrznej stronie? i czy da sie sprawdzic ktory to klocek bez zdejmowania kola ?
koloboro Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 tak czujnik jestvw jednym klocku wewnetrznym. bez zdejmowania kola ciezko bedzie sprawdzic chyba ze vag coś pokaże Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 5 minut temu, koloboro napisał: Sprawdź czy przewód czujnika klocków nie jest uszkodzony. Jeśli przewód ma zwarcie do masy to będzie komunikat pomimo że klocki jeszcze grube.
hugo911 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 (edytowane) Zdarza się (wiem z własnego doświadczenia) że wiązka od nadkola do zacisku może się uszkodzić. O ile ABS działa prawidłowo, o tyle sygnał z czujnika w klocku już nie dociera. Sprawdź czy jak rozepniesz wtyczkę przy zacisku, to mierząc miernikiem kabel idący do klocka ma przejście pomiędzy pinem 1 i 2. To jest zwykłe przejście czyli ma być bliskie 0 Ohm. Jeśli będzie OK to we wtyczce przy zacisku (wiązka) idącą od zacisku do nadkola zmostkuj kawałkiem kabla pin 1 i 2 i sprawdź czy ci zniknie błąd. Te same czynności wykonaj przy drugim kole. Jeśli będziesz miał obydwa wewnętrzne klocki OK (przejście przy pomiarze miernikiem) a mostkowanie pinów we wtyczce przy zacisku nie da efektu ze zniknie ci błąd to zalecam zrobić pomiar kabli idących od wtyczki przy zacisku do wtyczki którą masz w nadkolu -> (idąc po kablu od zacisku dotrzesz do takiej gumowej zaślepki w nadkolu, przez którą przechodzi kabel. Jak ją wyciągniesz to pod nią znajdziesz 5pinową wtyczkę, rozpinasz i mierzysz kable od wtyczki przy zacisku do właśnie tego miejsca). W tej wtyczce kable od klocka hamulcowego to piny 1 i 2. Jeśli nie będziesz miał przejścia to są 2 opcje: albo kupujesz nowy czujnik ABS bo jest on zintegrowany z tą wiązką, albo mostkujesz cieniusieńkim drucikiem tylko wówczas informacja o zużyciu klocków wystąpi tylko na stronie nie zmostkowanej (opcja 2 zalecana tylko doraźnie na czas kupienia nowego czujnika, o ile użytkownikowi przeszkadza widoczny błąd na FIS) Tu masz zrzutkę ze schematu elektrycznego Edytowane 21 Września 2017 przez hugo911
wyzyk83 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 trzeba tez wziąć pod uwagę że klocki mogą być nie równo zużyte np. prowadnice stoją może być przerwany kabelek bez zdjęcia koła i dokładnego przejrzenia się nie da stwierdzić
Brdm Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Zdejmij koło, czuję że albo tłoczek stoi ale prowadnice.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się