Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Bardzo dziwne objawy - w efekcie brak palenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem tu nowy więc proszę z góry o wyrozumiałość.

Problem z moim autem polega na tym iż dziś popołudniu zauważyłem dziwne stuki w silniku. Silnik AWX 1.9 TDI 131 KM. Stuki były gdy obroty podniosłem do około 3 tys/min, gdy odpuściłem gaz obroty spadały do "wolnych" słychać było jakby ktoś tam w silniku stukał młotkiem, na wolych było już ok. Jednak auto jeździło olej w porządku płyn chłodniczy w porządku. Wieczorem gdy odpaliłem silnik to obroty zaczęły skakać z 800 do 1200 i spadać. Wtedy było słychać te same stuki lecz w czasie gdy obroty samoistnie szły w górę. Po ujechaniu około 500 metrów silnik zgasiłem bo obroty zaczęły podchodzić do 2500-3000 i spadać. Wiećej już nie odpalił. Pasek rozrządu cały, wałek rozrządu cały. Turbina wymieniona 5000 km temu i po wymianie było wszystko ok. Od jakiegoś czasu czasem jakby nie pracował na wszystkie tylko na jeden z cylindrów tak na 70 % że lekkie drgania były ale nie takie gdy jeden całkiem nie pracuje tylko znacznie mniejsze. Jutro będzie diagnostyka komputerowa i próby postawienia na nogi. Proszę o pomoc ponieważ coś sie tam kojarzę ale nie na tyle żeby samemu znaleźć diagnozę, pozdrawiam :)

Opublikowano

Sprawdź pompowtryski, może wtyczki nie kontaktują.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zrzucił bym pokrywę i zobaczył jak tam dźwigienki pompek, czy nie mają luzów... 

Opublikowano

Sytuacja jest taka iż poluzowała się śrubka mocująca pompowtrysk numer 4. Uszkodziło aluminiowy gwint w glowicy. Brak pomysłów i kompletna załamka. Boję się gwintować ze względu na kanały olejowe. Miał ktoś podobne doświadczenia?

Opublikowano

Żadna załamka. Rozwiercić nagwintować pod zestaw naprawczy do gwintów ( taka jakby sprężynka)wkręcić i już. Ważne żeby cały czas odssysać opiłki. Do odkurzacza przykleić taśmą wężyk o średnicy ok.10mm i odssysacz gotowy. Powodzonka. Uda się. Można przy wkręcaniu sprężynki i śruby lekko smarnąć klejem do gwintów.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Te sprężynki to Heli Coli.
Ja bym podjechał do jakiegoś warsztatu co sie głowicami zajmuje. Oni wklejają specjalne tuleje gwintowane w zerwane gniazda od świec czy tam wtrysków.

Opublikowano (edytowane)

Rozmawiałem dziś z dwoma firmami i chcą głowice ściągniętą więc nie ma sensu. Jak ściągnę głowice to już są takie koszty że lepiej kupić druga nieuszkodzoną a ta zawieźć do skupu aluminium, niech to pozostanie planem b. Plan a jest taki żeby to odratować na aucie. W sobotę będzie zabieg przeprowadzany tylko kwestia czy w ogóle stosować te Heli coli czy bezpośrednio wkręcać na M8. To ze będzie grubsza śruba mnie to nie razi. Może lepiej żeby było tam jak najmniej "członów" trzeba to przemyśleć, co o tym sądzicie? Ja uważam że dodatkowa tulejka może być tylko dodatkowym elementem który może się zużyć z biegiem czasu pod wpływem drgań np. Ale to tylko moje przemyślenia.... Znalazłem na tym forum temat że gość miał podobny problem i nie zastosował tej tulejki i dobrze wyszło, pytanie czy do dziś to służy... Pozdrawiam

 

 

Edit. Sprawa załatwiona zajął się gość który się specjalizuje wykręcaniem wtryskow w Mercedesach 2,2 i 2,7 cdi. Mówi że powinno być dobrze i nawet gwarancję daje na robotę. Doszła wymiana oleju niestety i uszczelnienie pompowtrysku. Pozdrawiam i dziękuję za rady :)

Edytowane przez fiufiu125

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...