fiufiu125 Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 Witam. Jestem tu nowy więc proszę z góry o wyrozumiałość. Problem z moim autem polega na tym iż dziś popołudniu zauważyłem dziwne stuki w silniku. Silnik AWX 1.9 TDI 131 KM. Stuki były gdy obroty podniosłem do około 3 tys/min, gdy odpuściłem gaz obroty spadały do "wolnych" słychać było jakby ktoś tam w silniku stukał młotkiem, na wolych było już ok. Jednak auto jeździło olej w porządku płyn chłodniczy w porządku. Wieczorem gdy odpaliłem silnik to obroty zaczęły skakać z 800 do 1200 i spadać. Wtedy było słychać te same stuki lecz w czasie gdy obroty samoistnie szły w górę. Po ujechaniu około 500 metrów silnik zgasiłem bo obroty zaczęły podchodzić do 2500-3000 i spadać. Wiećej już nie odpalił. Pasek rozrządu cały, wałek rozrządu cały. Turbina wymieniona 5000 km temu i po wymianie było wszystko ok. Od jakiegoś czasu czasem jakby nie pracował na wszystkie tylko na jeden z cylindrów tak na 70 % że lekkie drgania były ale nie takie gdy jeden całkiem nie pracuje tylko znacznie mniejsze. Jutro będzie diagnostyka komputerowa i próby postawienia na nogi. Proszę o pomoc ponieważ coś sie tam kojarzę ale nie na tyle żeby samemu znaleźć diagnozę, pozdrawiam
ecobuda Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 Sprawdź pompowtryski, może wtyczki nie kontaktują. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Zrzucił bym pokrywę i zobaczył jak tam dźwigienki pompek, czy nie mają luzów...
fiufiu125 Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Sytuacja jest taka iż poluzowała się śrubka mocująca pompowtrysk numer 4. Uszkodziło aluminiowy gwint w glowicy. Brak pomysłów i kompletna załamka. Boję się gwintować ze względu na kanały olejowe. Miał ktoś podobne doświadczenia?
ecobuda Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Żadna załamka. Rozwiercić nagwintować pod zestaw naprawczy do gwintów ( taka jakby sprężynka)wkręcić i już. Ważne żeby cały czas odssysać opiłki. Do odkurzacza przykleić taśmą wężyk o średnicy ok.10mm i odssysacz gotowy. Powodzonka. Uda się. Można przy wkręcaniu sprężynki i śruby lekko smarnąć klejem do gwintów.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
Brzeziak Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Te sprężynki to Heli Coli. Ja bym podjechał do jakiegoś warsztatu co sie głowicami zajmuje. Oni wklejają specjalne tuleje gwintowane w zerwane gniazda od świec czy tam wtrysków.
fiufiu125 Opublikowano 28 Września 2017 Autor Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Rozmawiałem dziś z dwoma firmami i chcą głowice ściągniętą więc nie ma sensu. Jak ściągnę głowice to już są takie koszty że lepiej kupić druga nieuszkodzoną a ta zawieźć do skupu aluminium, niech to pozostanie planem b. Plan a jest taki żeby to odratować na aucie. W sobotę będzie zabieg przeprowadzany tylko kwestia czy w ogóle stosować te Heli coli czy bezpośrednio wkręcać na M8. To ze będzie grubsza śruba mnie to nie razi. Może lepiej żeby było tam jak najmniej "członów" trzeba to przemyśleć, co o tym sądzicie? Ja uważam że dodatkowa tulejka może być tylko dodatkowym elementem który może się zużyć z biegiem czasu pod wpływem drgań np. Ale to tylko moje przemyślenia.... Znalazłem na tym forum temat że gość miał podobny problem i nie zastosował tej tulejki i dobrze wyszło, pytanie czy do dziś to służy... Pozdrawiam Edit. Sprawa załatwiona zajął się gość który się specjalizuje wykręcaniem wtryskow w Mercedesach 2,2 i 2,7 cdi. Mówi że powinno być dobrze i nawet gwarancję daje na robotę. Doszła wymiana oleju niestety i uszczelnienie pompowtrysku. Pozdrawiam i dziękuję za rady Edytowane 11 Października 2017 przez fiufiu125
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się