beni226 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam Mam silniczek 1.6 i przejechane 220 tys km no i troszke oleju mi bierze. Jakies 1.5l na 1000km. Silnik zalalem syntetykiem 5/50 mobilem jak go kupilem. No nie wiem byc moze go rozszczelnmiilem. Teraz dolewam polsyntetyk na dolewke. Powiedzcie mi czy mozna uzyc jakiegos preparatu do uszczelniania silnika? czy wymienic pierscienie albo cos innego zrobic zeby zmniejszyc ubytek oleju.
mirek31071977 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Spróbuj najpierw wymienic olej.Polecam mineralny z Liquy moly.Niemiecki.Powinien uszczelnic.Przetestowany na mojej Felicii.Brała mi tak z litr na 1000-1200 km półsyntetyka.Po wymianie na ten dystans zwiększył się do nawet 3000 km zanim zużyje litra na dolewki.Auto jeżdżone tylko do pracy na krótkich dystansach.W sumie już zajeżdżone.Też w gazie.Będę użytkował do zezłomowania.
cobradd Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Teraz dolewam polsyntetyk na dolewke. Dolewasz półsyntetyk do syntetyka, no brawo. Wymień olej na półsyntetyk i nie rób mieszanki wybuchowej. Nie wiem czy przejście z syntetycznego na mineralny to nie jest zbyt drastyczna zmiana a jeszcze pewnie nie wiadomo na jakim było przed syntetycznym jeżdzone. Preparatów do uszczelniania silnika jest mnóstwo, znajdziesz je na każdej stacji benzynowej, ale jeśli zamierzasz samochodem jeszcze pojeździć to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie.
beni226 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2009 to mowicei ze nie wolno mieszac syntetyka z polsyntetykiem? no to niezle ale strezelilem gape. No nic najwyzej zrobie ta wymiane i dokladnie zmierze ile bierze ni pol syntetyka. Odnosnie oleju mineralnego to nigdy nie zaleje samochodu takim bo bym go dobil przeciez.[br]Dopisany: 26 Styczeń 2009, 10:49_________________________________________________chcialbym napomnąc jeszcze ze mam LPG to pewnie tez wplywa na zuzycie
mirek31071977 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Ten mineralny jest w cenie półsyntetyka A nadejdzie taki czas,że po przejechaniu ileś setek tysięcy kilometrów w końcu trza wlac już tylko mineralny.Możesz spróbowac z półsyntetykiem ale jak ci bierze tyle tego to ja widzę tylko opcję na mineralny.
cobradd Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Ale te ileś setek to w przypadku AUDI może być np 400 albo nigdy, mój przy ponad 260 śmiga na półsyntetyku i nic nie bierze Ogólnie nie należy mieszać olejów różnych gatunków, ale gdzieś tam kiedyś czytałem, że dopuszcza sie w ostateczności mieszanie syntetyka z półsyntetykiem (z mineralnym absolutnie nie) ale napewno nie jest to nic dobrego dla silnika. Po zakupie zalałeś syntetykiem pewnie nie wiedząć co było wcześniej zalane a zastosowanie oleju wyższej klasy jakościowej, zwłaszcza w wyeksploatowanych silnikach może doprowadzić do wypłukania istniejących osadów a w rezultacie do rozszczelnienia silnika co mogło sie zrobić u Ciebie. Jak się chcesz dokształcić o olejach to polecam: http://www.oleje.ovh.org/index.html
beni226 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2009 wlasnie tak zrobilem jak napisales Olej zmieszalem bo tez przeczytalem ze mozna mieszac pol syntetyk z syntetykiem no ale lepiej wziasc i wymienic jednak caly. W sumie to dolalem 1l tego pol syntetyku narazie.
mirek31071977 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dobra może troche przesadziłem.Niech wlewa pólsyntetyka.Ja w moim też mam przelotu ponad 250 i na półsyntetyku śmigam
domelq Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Myślę, że w Twoim przypadku przejdź z pełnego syntetyka na półsyntetyk
beni226 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2009 Tak tezx zrobie. A co powiecie o wymianie samych pierscieni. Oplaca się to??? A wiecie jaki moze jest koszt czegos takiego???
romulus697 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Wymiana pierścieni niekoniecznie potrzebna.gdybyś miał 340 kkm to bym się z tobą zgodził, no chyba że licznik dobrze cofnięty. Wymień uszczelniacze trzonków zaworu bez zdejmowania głowicy ,koszt mniejszy . To powinno wystarczyć i rozwiązać problem.Koszt uszczelniaczy to25 zł, uszczelka pokrywy zaworów 20 zł,uszczelniacz wałka rozrządu 30zł i robocizna ok200-250zł
domelq Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ja również bym na razie na Twoim miejscu z wymiana pierścieni się nie spieszył. To zawsze jakiś koszt a nie masz pewności, że to Ci pomoże
beni226 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2009 ok tak wiec zostaje przy wymianie uszczelek. Najpierw zmierze ile bierze mi na 1000km to wtedy podejme jakies stosowne kroki
tomato Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ja ostatnio mierzyłem w swoim i wyszło mi że wziął na ok 5000 kilometrów półtora lira oleju . Generalnie to sprawdzam co 3/4 dni stan oleju bo raz w trasie zaświeciła się kontrolka . I byłem w małym szoku
domelq Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Ja ostatnio mierzyłem w swoim i wyszło mi że wziął na ok 5000 kilometrów półtora lira oleju . Generalnie to sprawdzam co 3/4 dni stan oleju bo raz w trasie zaświeciła się kontrolka . I byłem w małym szoku to chyba troszkę dużo. Jakby tyle Ci wziął na 15000 km to bym się wtedy nie martwił
beni226 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2009 wszystko zależne tak naprawde od autka. Mi na syntetyku bral olej a teraz na pol syntetyku uspokoilo sie.poczekam do lata to wtedy dokladnie wszystko sprawdze. Wg mnie to 1,5l na 5000km to chyba nie tak duzo wg mnie. Niektorym bierze 1l na 1000 wtedy to jest ból.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się