Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zlokalizowanie i naprawa pływaka poziomu paliwa w AUDI 1.9TDI AVANT - AUTOMAT


medyczny.ratownik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników Audi i nie tylko.Chciał bym się podzielić poprzez FOTO-NAPRAWĘ z osobami które mają drobny problem ze wskazaniami poziomu pływaka.Miałem kiedyś mały problem że pojazd mi zgasł a nie zapaliła się kontrolka niskiego poziomu paliwa a wskazówka pokazała jeszcze że jest olej napędowy w zbiorniku.Dlatego postanowiłem naprawić ten defekt i podzielić się z innymi.Na dzień dzisiejszy jest OK jak będzie dalej to podzielę się informacją czy moja naprawa była sprawna w 100 % .

1.WIDOK NA BAGAŻNIK AUDI A4 AVANT 1.9 TDI Z 1997 ROKU Z ZACZEPAMI KTÓRE NALEŻY ODKRĘCIĆ.

c96d5d7dfbec223cm.jpg

2.ZACZEP KTÓRY NALEŻY ODKRĘCIĆ ŚRUBOKRĘTEM KRZYŻAKOWYM (DWIE ŚRUBKI) .TYLKO WYSTARCZY 2 ZACZEPY BLIŻEJ SIEDZEŃ

ae2838d31d67879bm.jpg

3.PO ODKRĘCENIU ZACZEPÓW I ŚCIĄGNIĘCIU WYKŁADZINY UKAŻE NAM SIĘ TWARDA GĄBKA I WIDOCZNYM DEKIELKIEM W PRAWYM GÓRNYM ROGU BAGAŻNIKA.

53a59d31a4fff834m.jpg

4.NASTĘPNIE ŚCIĄGAMY DEKIELEK A POD NIM METALOWA PRZYKRYWKA NA 3 ŚRUBY KRZYŻAKOWE .

a1e41ca671a31489m.jpg

5.POLECAM OSOBIŚCIE ŚCIĄGNĄĆ TWARDĄ GĄBKĘ (WYCISZENIE BAGAŻNIKA) ŻEBY PODCZAS WYCIĄGANIA PŁYWAKA I RESZTY ELEMENTÓW NIE UBRUDZIĆ ROPĄ PIANKI

d68057387811f79bm.jpg

6.PO ŚCIĄGNIĘCIU METALOWEJ PRZYKRYWKI UKAŻE NAM SIĘ NAJPRAWDOPODOBNIEJ BRUDNU WIDOK JAK UMIESZCZONY PONIŻEJ NA RYSUNKU.DLATEGO DOBRZE JEST WYCZYŚCIĆ ,ODKURZYĆ PIASEK ŻEBY PODCZAS ŚCIĄGANIA NIE WPADŁO NAM NIĆ DO ZBIORNIKA OLEJU NAPĘDOWEGO.ZNAJDUJĄCE SIĘ 2 WĘŻE GUMOWE SĄ RÓŻNEGO ROZMIARU DLATEGO NIE POMYLIMY SIĘ PRZY KOŃCOWYM SKRĘCANIU .

2813080555607a8cm.jpg

7.PONIŻSZY OBRAZEK PRZEDSTAWIA WYCZYSZCZONY DEKIEL I GOTOWY DO ODŁĄCZENIA PRZEWODU ELEKTRYCZNEGO(OCZYWIŚCIE NIE NA WŁĄCZONEJ STACYJCE) KTÓRY MA 2 ZACZEPY U DOŁU WTYCZKI I 2 PRZEWODY DO POBORU PALIWA A DRUGI ODPŁYW NADMIARU .nA WĘŻACH GUMOWYCH ZNAJDUJĄ SIĘ OPASKI ORYGINALNE JEDNORAZOWE.DOBRZE JEST SIĘ ZAOPATRZYĆ W ZWYKŁE SKĘCANE OPASKI METALOWE JEDNA WIĘKSZA DRUGA TROCHĘ MNIEJSZA.PO ZABEZPIECZENIU PRZEWODU I WĘŻY(JA PRZYWIĄZAŁEM PRZEWODY DO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ OBOK MOCOWANIA ZACZEPU W BAGAŻNIKU), MOŻEMY PRZESTĄPIĆ DO DALSZYCH PRAC

732d22d8d28aa115m.jpg

8.ODKRĘCAMY W LEWĄ STRONĘ CZARNĄ OBRĘCZ KTÓRA TRZYMA PŁYWAK I KRÓĆCE Z PRZEWODAMI.PONIŻEJ ODKRĘCONA OBRĘCZ

5e406c002f21afa3m.jpg

9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA OD NIERUCHOMEGO ELEMENTY W ZBIORNIKU OLEJU NAPĘDOWYM.PONIŻSZE ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA WYCIĄGNIĘTY ELEMENT I ZAWARTOŚĆ PALIWA GUMA ,USZCZELKA ZNAJDUJĄCA SIĘ NA KRAWĘDZI OTWORU KTÓREJ NIE MA POTRZEBY ŚCIĄGAĆ.

3061e977fb4554c7m.jpg

10.ABY ODDZIELIĆ PŁYWAK OD NIERUCHOMEJ CZĘŚCI NALEŻY WYCIĄGNĄĆ PRĘT WRAZ Z PŁYWAKIEM DO GÓRY AŻ ODBLOKUJE TRZPIEŃ NA KTÓRYM JEST SAM ZAMOCOWANY I WTEDY WYSUWAMY NA BOK I MAM 2 ELEMENTY JEDEN WIDNIEJĄCY NA OBRAZKU PONIŻEJ A DRUGI STAŁU NA KTÓYM MIESZCZĄ SIĘ STAŁE STYKI NA BLASZCE .

MOJA NAPRAWA POLEGAŁA NA PRZECZYSZCZENIU ZAZNACZONEGO OBSZARU WODNYM PAPIERKIEM ŚCIERNYM AŻ UKAZAŁ SIĘ KOLOR MIEDZIANY I UWIDOCZNIŁY SIĘ ŚCIEŻKI PO KTÓRYCH PORUSZAJĄ SIĘ 2 STYKI .ZDEZYNFEKOWAŁEM I WYCZYŚCIŁEM PAŁECZKAMI DO USZU SPIRYTUSEM SALICYLOWYM .

eccf58be38232529m.jpg

11.WIDOCZNE STYKI WRAZ ZE STAŁYM ELEMENTEM .STYKI MOŻNA PRZECZYŚCIĆ DELIKATNIE PAPIERKIEM DROBNYM .

3594573610750b12m.jpg

12.ZAKOŃCZENIE PRAC.MONTUJEMY POKRYWĘ I RESZTĘ TAK SAMO JAK TO BYŁO PRZED DEMONTAŻEM.NIESTETY NIE WYSZŁO MI ZDJĘCIE PRZEDSTAWIAJĄCE WYCZYSZCZONY ELEMENT ZE ŚCIEŻKAMI MIEDZIANYMI, ALE ZWYKŁE DELIKATNE PRZETARCIE POWINNO POMÓC.JAK KTOŚ JEST ODWAŻNY TO MOŻE POD LUPĄ ZA POMOCĄ CIENKIEGO DRUCIKA WYDRAPAĆ I POPRAWIĆ EWENTUALNIE JAK U MNIE ŚCIEŻKI .

346d59794c8aa5cem.jpg

POWODZENIA I POZDRAWIAM. NA EWENTUALNE PYTANIA ODPOWIEM .

Już sobie jeżdżę trochę na tym zreperowanym pływaku i ostatnio pokazała mi się kontrolka paliwa .Zapaliła się równo na kresce czerwonej "R" rezerwy i wraz z nią po włączeniu stacyjki krótki dźwięk informujący o niskim stanie paliwa.Podsumowując całą moją operację UDAŁO SIE :):good:?:) NAPRAWIĆ :) W razie jakichkolwiek pytań i problemów to zapraszam z chęcią pomogę naprawić tą i nie tylko rzecz .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA

możesz powiedziec dokładnie jak wyciągnąć całość ze środka...tzn ..sięgałem ręką do środka ale całość tkwiła tam jakby była do czegoś przyczepiona, nie chcę czegoś urwać dlatego pytam w jakim kierunku pociągnąć całość bym mógł ją wyciągnąć.. przecież w środku to jest do czegoś przymocowane,prawda? a o opisu wynika to tak jakby całość sobie swobodnie pływała po powierzchni paliwka:)

prosze o pomoc bo od roku nie moge tego zrobić bo nie wiem jak to pociągnąć by wyciągąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9.PO WYCIĄGNIĘCIU OSTROŻNYM PŁYWAKA I SMOKA KTÓRY ZASYSA PALIWO MOŻEMY PRZYSTĄPIĆ DO ODDZIELENIA PŁYWAKA

możesz powiedziec dokładnie jak wyciągnąć całość ze środka...tzn ..sięgałem ręką do środka ale całość tkwiła tam jakby była do czegoś przyczepiona, nie chcę czegoś urwać dlatego pytam w jakim kierunku pociągnąć całość bym mógł ją wyciągnąć.. przecież w środku to jest do czegoś przymocowane,prawda? a o opisu wynika to tak jakby całość sobie swobodnie pływała po powierzchni paliwka:)

prosze o pomoc bo od roku nie moge tego zrobić bo nie wiem jak to pociągnąć by wyciągąć

Siemka, słuchaj .W moim przypadku jak odkręciłem plastikowy pierścień to zaczęło mi się wszystko ryszać i wychodzić do góry, po odchyleniu i podniesieniu ujrzałem pływak na drucie i plastki trzymający smok z sitkiem który zasysa ropę .Ogólnie tak do góry pionowo od razu nie poszło ,musiałem tak przekrzywić żeby najpierw wyszedł pływak a później jak był na wierzchu to wszystko wylazło . Hmmm tak sądzę że jeżeli masz wrażenie że coś trzyma to może przyczepił się smok do dna a na dnie jakiś "syf" tobie się zgromadził .

Jeżeli masz ochotę to przyjedź do mnie to postaram się pomóc .Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam taki problem że wogóle nie mam pływaka i tej ścieżki pływaka. Właśnie załatwiłem pompę paliwa i musiałem wymienić. Nie mogę tego nigdzie dostać czy może ktoś mi podać numer katalogowy tych części. Mam A4 Avant 97 rok silnik 1.8. Już dwóch mechaników tym zatrudniałem ale nie potrafią pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nam taki problem że wogule nie działa. Jak kiedyś padl mi akumulator o czym nie wiedzialem to jak przekrecilem kluczyk aby zapalic autko to wskazowka sie podniosla.czy czyszczenie tego potenciometru moze rozwiazac problem?pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nam taki problem że wogule nie działa. Jak kiedyś padl mi akumulator o czym nie wiedzialem to jak przekrecilem kluczyk aby zapalic autko to wskazowka sie podniosla.czy czyszczenie tego potenciometru moze rozwiazac problem?pozd

tutaj to raczej licznik moze mieszac,ale sprobowac mozesz,wyjmik smoka wlacz zaplon i ruszaj plywakiem to bedziesz widzial czy cos sie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zaraz się zabieram za to napisze co i jak dzięki.a jeszcze jedno pytanie mam taki blad zwarcie pinu A i B do masy co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos tu pisał że coś mu tam trzyma. Nie jestem na 100% pewny ale zauważcie jedna zalezność. Kolega opisał dla TDI. A większość osób później pytających to z benzynkami 1,8. W benzynkach jest chyba w baku jeszcze pompka której w TDI niema i może faktycznie coś tam trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam benzyne i niedawno naprawiałem pływak i nic mi nie trzymało, to może dotyczy bardziej czy cały ten sprzecior zapiekł sie do baku czy coś w tym stylu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos tu pisał że coś mu tam trzyma. Nie jestem na 100% pewny ale zauważcie jedna zalezność. Kolega opisał dla TDI. A większość osób później pytających to z benzynkami 1,8. W benzynkach jest chyba w baku jeszcze pompka której w TDI niema i może faktycznie coś tam trzymać.

Ja mam tdi i również mam w baku pomkę. Z tego co się orientuję to większość TDI PD takową w baku posiadają. Nie zawsze problem tkwi w pływaku, może to być również licznik - znam to z autopsji. Można zrobic test zegarów vagiem i zobaczyć jak zachowuję sie wskazówka paliwa, możemy uniknąć niepotrzebnego wyciągania pływaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim również był problem ze wskaźnikiem paliwa,otóż przy stanie paliwa 1/3 i mniej wskazówka "szalała" raz pokazywała normalnie za sekundę rezerwę po chwili 1/4 i tak non stop, zrobiłem wszystko zgodnie z powyższą instrukcją tylko zamiast papieru wodnego użyłem zwykły papier ścierny. Przed ponownym zmontowaniem zrobiłem test ręcznie poruszając prętem obserwowałem wskaźnik paliwa,teraz jest wszystko w porządku,dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest już wytarty kawałek dolnego paska potencjometru i czyszczenie nic mi nie dało.

Czy orientruje się ktoś z Was czy idzie to jakoś naprawić? Zastanawiałem sie nad lutowaniem ale to raczej nic nie da bo to naplastiku jest :eusathink:

W ASO za taki pływak krzykneli mi 430 PLN :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na plastiku a na porcelanie. Z tego co się orientowałem to jest to do zrobienia u kogoś kto zajmuje się drukowaniem płytek, jednak koszt zaprojektowania tej płytki jest wysoki przez co się to nie opłaca. Miałem tak samo, że ścieżki się wytarły, więc kupiłem drugi pływak za 40zł bo samej płytki nikt nie chciał sprzedać. Tyle, że najpierw wziąłem pierwszy lepszy z innym numerem na płytce to po zamontowaniu wariowała wskazówka, więc wymieniłem o takim samym numerze płytki i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...