Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8t APU] Klekocze na postoju na ciepłym.


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Auto mam 2 lata, zrobiłem w tym czasie ponad 50 tys. km.

Prawdziwy przebieg wyjdzie około 600 tys. przypuszczam.

Olej zawsze Valvoline 5w40 po uprzednim stosowaniu Liqui Molly.

Na początku tego roku zrzucałem miskę by zmienić uszczelnienie i przy okazji czyściłem smoka. Ku mojemu zaskoczeniu było czysto.

 

Do rzeczy, od jakiegoś czasu zacząłem u siebie słyszeć takie klekotanie.

Występuje na jałowym na ciepłym silniku. Przy dodawaniu gazu zwiększa częstotliwość.

Jak się wsłuc**ję to zlokalizowane jest jakby z tyłu z lewej strony silnika.

Jak silnik jest ciepły i jadę to nie występuje od razu po zatrzymaniu. Trzeba poczekać kilka sekund wtedy się pojawia.

Czy ktoś miał taki problem i go skutecznie rozwiązał? Wiem, że zaraz posypią się sugestie zmiany napinacza, ale według mnie napinacz powoduje bardziej takie szeleszczenie,

a nie klekotanie. Miałem takie szeleszczenie w poprzednim A4.

Klekocze identycznie jak na filmie poniżej.

 

Edytowane przez Emejcz
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to przypomina odpowietrzenie zbiornika ale nie jestem pewny, zaworek ten znajduje się właśnie po lewej stronie na obudowie filtra powietrza, a jeśli to centralnie w silniku i przy takim przebiegu może słabe ciśnienie oleju?

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie odpowietrzenie. Znam dźwięk tego odpowietrznika, bo też go mam.

Nie wiem, jak się nic nie zmieni to pewnie kupie manometr i zmierzę ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Wg. mnie to któraś szklanka klepie.

Zapewne tak i logika mi podpowiada, że jest to efekt złego smarowania, bo podobny dźwięk jest zawsze chwilę po odpaleniu zimnego - przez kilka sekund póki olej nie dojdzie wszędzie.
W przyszłym tygodniu zmienię olej i przepłuczę gnoja, bo już 11 tys. najechałem.

9 godzin temu, Marcin850527 napisał:

Mi to  brzmi na mocno rozciągnięty łańcuszek z napinacza..

Wnioskujesz to na podstawie tego, że miałeś taką przypadłość, czy że ci się wydaje?

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje z tego co slysze Miałem, ale u mnie aż tak nie pralo.  Przyłoz ucho do tego uwypuklenia za cewkami a jak nie to ściag pokrywę i zobaczysz czy wytarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli po dłuższym postoju na jałowym To sprawdz ciśnienie oleju bo mi tez wyglada to na szklankę. Miałem to samo na oleju 5w50. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiar ciśnienia.

Po nocy 5.5 bar jałowy, 6 bar przy 3000 obr.

Na rozgrzanym podczas klekotania 1.35 bar na jałowym, 5 bar przy 3000 obr.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Emejcz napisał:

Na rozgrzanym podczas klekotania 1.35 bar na jałowym

Za mało, przynajmniej 1.6 na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Emejcz napisał:

Ok a gdzie są takie dane? Ja czytałem, że 1.2-1.4 jest ok. 

Gdzieś są, nie wiem gdzie.

Ja przerabiałem temat pompy oleju i ciśnienia oleju u Siebie to Ci mówię jak jest Panie emejcz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko, ale wszędzie widzę tylko jakieś szacunki a nigdzie źródeł dlatego się zastanawiam. 

Ile masz w takim razie u siebie na jałowym? 

 

Zrobilem płukanke i nowy olej dziś. 

Już po kilku minutach od wlania plukanki przestało szukać klekotac. 

 

Zmieniłem olej i póki co cisza, zobaczymy na dniach czy powróci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Emejcz napisał:

Ile masz w takim razie u siebie na jałowym? 

Na kupionym oryginalnym czujniku jest napisane 1.6 bar - tyle na pewno jest na jałowym bo inaczej zapalił by się alladyn, a ile dokładnie to nie wiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Emejcz napisał:

No ale ja mam mniej, a nigdy mi się kontrolka nie zapaliła. 

Może w turbo jest inna tolerancja, ale jak klekocze to może już powoli daje jakiś znak i w końcu dojrzysz się tego alladyna, czego nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym silniku świeżo składanym,  był zamontowany wskaźnik, po rozgrzaniu na jałowym było poniżej bara, koło 0,8-0,7, silnik pracował cichutko, kontrolka nie świeciła, szklanki nie klepały, kontrolka zapala się gdy ciśnienia nie ma wogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

W pewnym silniku świeżo składanym,  był zamontowany wskaźnik, po rozgrzaniu na jałowym było poniżej bara, koło 0,8-0,7, silnik pracował cichutko, kontrolka nie świeciła, szklanki nie klepały, kontrolka zapala się gdy ciśnienia nie ma wogóle...

No dlatego napisałem, że w Turbo jest pewnie inna tolerancja niż w zwykłym. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...