Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z blokiem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

zabrałem się za remont swojego motoru, pojawił się jednak pewien dość istotny problem. Otóż auto kupione było używane, niby 2.0tdi BPW na bloku nabity jest kod BPW oraz numer ale ... po rozłożeniu na części pierwsze okazuje się że średnica cylindra to 79.5 mm... muszę  wymienić pierścienie, a z tego co patrze to nominalny wymiar cylindrów to 81 mm... Teraz pytanie czy jest to możliwe ( dla mnie jakby nie patrzył nie, ale pytam dla pewności). Zastanawiam się czy ktoś nie wsadził tutaj 1.9... wszelkie części jak np rozrząd czy filtry kupuje pod BPW i o dziwo pasują ... 

Opublikowano

Motor 1.9 od 2.0 różni się tylko średnicą cylindrów. Ja kiedyś też kupiłem silnik z oznaczeniem bpw a okazało się że jest to silnik 1.9. A jaką masz w tym silniku pompę oleju, z wałkami równowarzącymi czy zwykłą?

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

bo te silniki sa prawie identyczne, w bpw masz pompe oleju wadliwa z wałkami wyrownowazajacymi, dpf - co za tym idzie walek z obsluga dpf

chyba tylko skok tloka zwiekszono, dlatego ma jakies 70c^3 wieksza pojemnosc //jednak ok 2 mm srednica wieksza sie dopatrzylem :D

na stronie intercarsu, jak znajdziesz pierscienie i tloki dla bpw to w szczegolach-> zastosowanie masz tez awx/avf

Edytowane przez moniuh
Opublikowano (edytowane)

pompa zwykła na łańcuszek ( nie było robionej podmianki, w bloku nie ma tego otworu olejowego z wadliwej pompy), w takim wypadku ktoś przebił numery na bloku bo oznaczony jest jako BPW ... i teraz mam spory dylemat. jaką dobrać uszczelkę pod głowice i wałek rozrządu... DPF też posiadam, jednak mam zamiar go wyciąć. Kupując auto wiedziałem że jest silnik wymieniony, z tym że miał to być właśnie 2.0 BPW... może się powtórzę ale kupuje części wg vinu i jak dotąd wszystko pasuje ... problem tylko właśnie z tym co wymieniłem już wcześniej: pierścienie, uszczelka, wałek rozrządu... jaki kupić ... 

czy możliwe jest też iż cały dół silnika blok, tłoki, wał, miska jest to jakis rodzaj 1.9 a cała reszta typu głowica i cały osprzęt z 2.0 bpw? 

Edytowane przez 19radzio86
Opublikowano

zobacz czy na bloku masz wybite 03G103101L to kod BPW w etce.

co do uszczelki to da sie zmierzyc jaka powinna byc, przeciez po planowaniu glowicy mierzy sie zeby dac odpowiednia

Opublikowano

Tak, jest to możliwe. Mój kolega tak ma. Dół od 1.9 a cała reszta od 2.0. Głowica, turbo, pompowtryski od bpw. Zwróć uwagę jaki masz wałek rozrządu. Jak chcesz zachować dpf to wałek musi być do bpw a jak nie to może być avf,awx. Numer z przebijaniem oznaczeń w silnikach VAG jest częstym zjawiskiem w śród nieuczciwych sprzedawców silników. Dzieje się tak dlatego że słupek 1.9 avf albo awx można kupić za 800 zł a za bpw trzeba dać nawet 4000 zł. Ot cała filozofia. Sam zmieniłem silnik i przez to przechodziłem. Zapłaciłem za bpw a dostałem awx z przebitym oznaczeniem.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli na chlopski rozum mam w zasadzie 1.9 z elementami od.2.0 tak wiec zarowno.pojemnosc jak i moc sie nie zgadzaja... 

Opublikowano

Pojemność jest mniejsza o ok 60 cm3 a móc zależy czy był syrojony na 1.9 czy nie. Nawet jeśli nie to moc powinna być prawie identyczna jak seryjne bpw czyli 140 KM. Jeśli będziesz usuwał dpf możesz podnieś moc do ok 165Km samym programem jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki wielkie, poskladam to.w kupe i dam znac co.wyszlo...  Dof usunę na pewno... Kwestia podniesienia mocy kuszaca... 

Opublikowano
4 godziny temu, ecobuda napisał:

Pojemność jest mniejsza o ok 60 cm3 a móc zależy czy był syrojony na 1.9 czy nie. Nawet jeśli nie to moc powinna być prawie identyczna jak seryjne bpw czyli 140 KM. Jeśli będziesz usuwał dpf możesz podnieś moc do ok 165Km samym programem jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa.
 

Moje BPW od dziewięciu latek i 130 kkm jeździ na programie 165 KM i 370 Nm.

DPF cały czas na pokładzie i nie sprawia problemów, pomimo że od 27 kkm wiem o braku z powodu zużycia po 0.6-0,7 mm każdej krzywki wydechowej, aktualny przebieg 179 kkm :decayed::hi:

Opublikowano

Tak. Tylko że ja najpierw wywaliłem dpf a później okazało się że wałek mam od awx i dotego wytary.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czy posiada ktoś jakąś tabelkę w której są podane wszystkie momenty dokręcania śrub w silniku? korby, wał, wałek rozrządu itd... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...