Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0T by daglas garage, 307km/401nm, hydrografika, cai...


daglas

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety zle wiesci. Auta nie dalo sie wystroic bo nie trzymalo zadsnego doladowania. Wczoraj walczylem z jedna nieszczelnoscia na ta chwilechwile uklad jest mega szczelny - trzyma bez problemu 1,5 bara cisnienia ale doladowanie max nadal siega ledwie 0,6 bara gdzieBara u mnie wczesniej bylo ok 1 bara. 

Poki co stawiam diagnoze na dvke, moja dvke Geremi wyjal bo niby byla uszkodzona i wsadzonana jest inna aczkolwiek tez z koncowka D i nie wiem czy wsadzil mi niesprawna dvke czy o co innego chodzi. Moc na tym pedalskim doladowaniu wyszla 240km, nm nie pamietam ale brak wczesniejszego ciosu ?

moze ktos ma jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Kurcze... 

Jeśli układ sprawdzony i jest mega szczelny to zdaje się ta nieszczęsna DV.

N75 sprawdzałeś?

Zerknij na ten wątek:

i wpisy mb83: Cyt:

Teraz juz na bank nieszczelność... przy przyspieszaniu słychać gwizd powietrza, którego nie było. Teraz zwróciłem na to uwagę. Też mam vaga ale nie wiem czy logi dynamiczne pomogłyby znaleźć nieszczelność. Ghost1717 napisz w tym wątku jak tam autko po wymianie DV. Ciekaw jestem niesamowicie. Pozdro

Znalazłem... peknieta odma. Rozebrałem wszystko i zobaczyłem to pęknięcie na tej gumce w środku. Jutro w serwisie kupię odmę i mam nadzieję problem zniknie. Na trop naprowadził mnie jeszcze jeden błąd, który pojawił sie tylko raz "mieszanka zbyt uboga". Dodam, że problem z odmą widoczny jest tylko na biegu jałowym, autko delikatnie przygasa i nieregularnie pracuje jednak nie widac tego na obrotomierzu ale słychać po włożeniu głowy pod maskę.

NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE

Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).

NIESZCZELNOŚCI W UKŁADZIE PODCIŚNIENIA

Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.

 

diagnozują nieszczelności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. Jak sprawdzisz korekcję na kanale 032 bloku pomiarowego daj znać jakie masz wartośći,

Powodzenia,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, black4 napisał:

BTW. Jak sprawdzisz korekcję na kanale 032 bloku pomiarowego daj znać jakie masz wartośći,

Powodzenia,

Pozdrawiam

http://vaglogi.pl/log-003_032_033_7gdGbr.html

Tu jeszcze logi przed usunieciem nieszczelnosci.

Jak sie sprawdza n75 ? To ten drugi zawor kolo turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 jest ok. 5 cm na dół i w lewo od DV.

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/500264-N75-Valve-Location-for-AUDI-A4-2007-2-0T

Proszę bardzo ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu gość miał podobny problem. Okazało się, że ECU miał walnięty:

https://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-2-0-tfsi-no-boost-major-headache.252825/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, black4 napisał:

N75 jest ok. 5 cm na dół i w lewo od DV.

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/500264-N75-Valve-Location-for-AUDI-A4-2007-2-0T

Proszę bardzo ;D

N75 wiem gdzie jest tylko nie wiem jak sprawdzic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach widać jak zapłon próbuje korygować. Jeżeli jest/była nieszczelność to log przepływomierza jest jak dla mnie osobiście bez sensu jeżeli nie masz go jak porównać z prawidłowo zadanym w całym zakresie. Dziwią mnie tylko nie równe korekty zapłonu. Sprawdź ten n75 i sprawdź jeszcze klapke od WG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DarekS4 napisał:

Po logach widać jak zapłon próbuje korygować. Jeżeli jest/była nieszczelność to log przepływomierza jest jak dla mnie osobiście bez sensu jeżeli nie masz go jak porównać z prawidłowo zadanym w całym zakresie. Dziwią mnie tylko nie równe korekty zapłonu. Sprawdź ten n75 i sprawdź jeszcze klapke od WG.

Dalej w sumie nie wiem jak n75 sprawdzic, moge kupic drugi i zamienic. W jaki sposob sprawdzic klapke od wg ? Dp zdjac i zobaczyc czy normalnie siedzi ? Sztanga jezdzi wczoraj sprawdzalem 

Jakies tam korekty moze tez sa bo wtryski od s3 a to nie zestrojone

Logi tez robilem zanim uszczelnilem caly uklad. Dvka moze dzis albo jutro bedzie to ja podmienie i zrobie jeszcze raz na szczelnym ukladzie

Edytowane przez daglas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, n75 wymieniony. Boost teraz mocno idzie w peaku 1,3 bara :)

http://vaglogi.pl/log-002_033_230_55kqO.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_y7TA24J.html

 

W 115 i 118 patrzcie w dolne tabelki bo pierwsze to błąd

Edytowane przez daglas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo strasznego upalu dzisiaj atak na 300+ zakonczony powodzeniem :)

dorzucam jeszcze mala produkcje mojej żonki z prac nad obecnym setupem

 

Bardzo sie ciesze ze wszystko udalo sie zrobic samodzielnie, bardzo duza satysfakcja aczkolwiek kilka mocnych slow lecialo :D

received_2235573586482750.jpeg

  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty Michał ! W końcu dopiąłeś swego :) jest magiczna bariera przekroczona :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ładnie.  Auto - sztos!! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota :oklasky:

           :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Michał!

Wynik wyszedł nawet lepszy niż planowałeś :D

Satysfakcja musi być skoro tyle modów sam zdołałeś zrobić!

B. fajnie filmik zrobiony :D

Jak wrażenia z jazdy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje wyniku :) ! Ładna furmanka, co to za kwint KW siedzi, jak wrażenia z jadzy na nim na 19  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2018 o 16:27, arek_cccp napisał:

Gratulacje wyniku :) ! Ładna furmanka, co to za kwint KW siedzi, jak wrażenia z jadzy na nim na 19  ? 

Kw wariant 1

Jak wrazenia ? Hmmm, jezdziles kiedys taczką ? :D

a tak serio juz sie przyzwyczailem i niema tragedii aczkolwiek na poczatku bylo mi twardo. Docelowo moze i tak przeskocze na 18 cali bo chce jakies lzejsze kolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...