szczuraz Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Panowie temat wygląda następująco. Poniżej 10`C auto pali na dotyk. Problem pojawia się po zgaszeniu silnika przy tej temperaturze. Przekaźnik 202 zabezpieczony bezpiecznikiem 80A wysysa prąd z aku do zera. Po wyssaniu do 1 volta akumulator podnosi się do 11v i rano normalnie mogę auto odpalić. Teraz pytanie: 1. Czy przekaźnik uszkodzony może zostawać w pozycji zwartej i grzeje świeczki aż nie padnie aku? 2. Dlaczego po zzerowaniu aku się rozwiera? Stygnie i puszcza? 3. Czy ten 202 odpowiada za coś oprócz świeczek? Aktualnie wywaliłem bezpiecznik 80A i bedę sprawdzał wieczorem czy dalej pobiera prąd.
kamil-vag Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Sklejanie się styków przekaźnika się zdarza... Tu masz schemat: Zasada działania jest prosta - ECU wysterowuje masę na styk 3/85, na styku 5/86 jest cały czas napięcie. Po dostaniu masy, łapie cewka i zwiera się styk 2/87 z 1/30. 1/30 to stały plus z S14 10A (bezpiecznik) 3/85 to stały plus z J317 - Terminal 30 relay Opcje są dwie - albo eku daje cały czas masę albo zwarte są styki...
szczuraz Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Opublikowano 10 Listopada 2017 Super. Dzięki bardzo. Zjadę do Wro to odpalę multimetr i obadam. Powiedz mi jeszcze co w sytuacji w której ecu nie będzie obcinał masy po wyłączeniu stacyjki? Wiadomo że najpierw przejrzę przewód czy się gdzieś nie przetarł i nie zwiera ale co potem? Podmiana ecu?
kamil-vag Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Najpierw obadaj A sprawdzałeś w ogóle obudowę kompa ? Może woda się dostaje ? ? ? Jak nie to wyciąg przekaźnik - jego da się rozebrać i od razu widać czy styki przyłapane czy nie...
szczuraz Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Opublikowano 10 Listopada 2017 W kompie sucho. To pierwsze co sprawdzałem. Przekaźnika nie próbowałem rozbierać bo było już koło 2 w nocy. Dzisiaj znowu Do Wrocławia zjadę koło 23 to za wiele nie powalczę.
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 (edytowane) Pierwsze co bym sprawdził to to kiedy świeczki dostają zasilanie Podłącz na stałe kawałek lampki kontrolnej do bezpiecznika S39 ( i do masy oczywiście ) , tak byś ją widział podczas użytkowania auta. Przy temperaturach poniżej 6 st.C po włączeniu stacyjki świeczki powinny mieć zasilanie , powyżej tej temperatury nie. Po uruchomieniu auta, niezależnie od temperatury zewnętrznej powinny grzać ( jak dobrze pamiętam ) do osiągnięcia przez chłodziwo temperatury ok 40-50 st. C, ale powinny się chyba rozłączać gdy obroty silnika przekroczą 2,5 k. Przy wyłączonej stacyjce oczywiście grzać nie powinny .... Dalsze działania będą zależały od tego co będzie pokazywała kontrolka Edytowane 10 Listopada 2017 przez piotrsob1
kefinek931 Opublikowano 13 Listopada 2017 Opublikowano 13 Listopada 2017 Audi a4 b7 2,0 tdiPrzy jakiej temp. powinny zacząć grzać świece? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 13 Listopada 2017 Opublikowano 13 Listopada 2017 (edytowane) Dla układów z przekaźnikiem świec żarówych J52: Poniżej 9°C Ale jest jeszcze dodatkowa faza grzania po odpaleniu silnika- niezależna od temperatury, która działa nie dłużej niż 4 min i poniżej 2500 obr/min. Dla układów z modułem świec żarowych J370: Poniżej 14°C Dodatkowa faza grzania do 3 minut po odpaleniu, do osiągnięcia 20°C temperatury płynu chłodniczego... Grzanie w dodatkowej fazie sterowane jest zależnie od obrotów i obciążenia silnika... Edytowane 13 Listopada 2017 przez kamil-vag
szczuraz Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor Opublikowano 13 Listopada 2017 W dniu 10.11.2017 o 17:13, kamil-vag napisał: wyciąg przekaźnik - jego da się rozebrać i od razu widać czy styki przyłapane Rozebrałem przekaźnik. Prawdopodobnie ktoś wsadził działający ale z auta które miało wodę w ecu. Temat rozbił się o pękniętą sprężynkę. Dlatego nie odbijał. Wsadziłem wczoraj inną używkę, zobaczymy czy odpalę po wyjściu z roboty.
kefinek931 Opublikowano 13 Listopada 2017 Opublikowano 13 Listopada 2017 Dla układów z przekaźnikiem świec żarówych J52:Poniżej 9°C Ale jest jeszcze dodatkowa faza grzania po odpaleniu silnika- niezależna od temperatury, która działa nie dłużej niż 4 min i poniżej 2500 obr/min. Dla układów z modułem świec żarowych J370:Poniżej 14°C Dodatkowa faza grzania do 3 minut po odpaleniu, do osiągnięcia 20°C temperatury płynu chłodniczego... Grzanie w dodatkowej fazie sterowane jest zależnie od obrotów i obciążenia silnika...Dziękuję kolegoWięc muszę sprawdzić który przekaźnik mam i czy jest on wadliwy i dodatkowo J179 Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
kefinek931 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Witam Mechanik sprawdzał czemu nie grzeje świec Podejrzewa przekaźnik świec zarowych 46103G907282 Sprawdzał też rezystancji na świecach, na każdej co innego 1,1 1,31,51,7 Czy to normalne? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Sprawdzanie oporności świec żarowych jest bardzo mało miarodajne, zbyt dużo zależy od jakości połączenia z omomierzem podczas takiego sprawdzania W silnikach na EDC 16 sterownik silnika ma zaimplementowaną kontrolę sprawności świeczek , jak nie wali błędami to świeczki są OK. Warto też wspomnieć że świeczki w tych silnikach mają niższe napięcie znamionowe pracy i są zasilane prostokątną falą PWM. Dla tego sprawdzanie ich metodą " kawałek kabelka i do plusa aku " jest bardzo mocno ryzykowne ze względu na przekroczenie napięcia znamionowego, co przy dłuższym jego podaniu na świeczkę musi prowadzić do jej uszkodzenia Tą niedogodność można wyeliminować dobierając odpowiedni rezystor szeregowy na czas sprawdzania ( Np. w postaci kłębka przewodu instalacyjnego ) Ale za to zmieniając współczynnik wypełnienia fali , sterownik silnika może płynnie i bardzo szybko regulować moc na nich wydzielaną . W najmocniejszych silnikach 2,0 tdi na PD ( 170 KM ) zastosowano świece żarowe z ceramicznym elementem grzejnym , które zdecydowanie szybciej reagują na podawane napięcie ale wymagają bardzo dużej ostrożności podczas transportu i montażu
kefinek931 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Sprawdzanie oporności świec żarowych jest bardzo mało miarodajne, zbyt dużo zależy od jakości połączenia z omomierzem podczas takiego sprawdzania W silnikach na EDC 16 sterownik silnika ma zaimplementowaną kontrolę sprawności świeczek , jak nie wali błędami to świeczki są OK. Warto też wspomnieć że świeczki w tych silnikach mają niższe napięcie znamionowe pracy i są zasilane prostokątną falą PWM. Dla tego sprawdzanie ich metodą " kawałek kabelka i do plusa aku " jest bardzo mocno ryzykowne ze względu na przekroczenie napięcia znamionowego, co przy dłuższym jego podaniu na świeczkę musi prowadzić do jej uszkodzenia Tą niedogodność można wyeliminować dobierając odpowiedni rezystor szeregowy na czas sprawdzania ( Np. w postaci kłębka przewodu instalacyjnego ) Ale za to zmieniając współczynnik wypełnienia fali , sterownik silnika może płynnie i bardzo szybko regulować moc na nich wydzielaną . W najmocniejszych silnikach 2,0 tdi na PD ( 170 KM ) zastosowano świece żarowe z ceramicznym elementem grzejnym , które zdecydowanie szybciej reagują na podawane napięcie ale wymagają bardzo dużej ostrożności podczas transportu i montażu [emoji14] Czy taki stopniowy wzrost może być spowodowany tym że zwiększa się długość przewodu który dochodzi do świecy? Spalone świece w takim razie będą wywołać osobny, swój błąd? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 (edytowane) 2 godziny temu, kefinek931 napisał: Czy taki stopniowy wzrost może być spowodowany tym że zwiększa się długość przewodu który dochodzi do świecy? Spalone świece w takim razie będą wywołać osobny, swój błąd? Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Na pewno długość przewodu zasilającego świece żarowe ma wpływ na oporność jej obwodu ale nie w takim stopniu jak napisałeś Jak byś miał którąś świeczkę uszkodzoną to byś miał błąd przerwy/zwarcia dotyczący tej świecy łącznie z opisem którego cylindra błąd dotyczy . Jakby uszkodzone były cztery , to byś miał cztery błędy dotyczące każdej świecy z osobna T co opisuje w tym poście i poprzednim dotyczy silników BLB, BRE, BRD, BPW, BRB, BKE . W AWX-ie, AVF-ie AVB ECU nie ma możliwości kontroli sprawności świec żarowych . Edytowane 14 Listopada 2017 przez piotrsob1
kefinek931 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Rozumie Więc zacznę od wymiany przekaźnika, jest już zamówiony, jak tylko będę go miał i zostanie założony to wyjaśni się czy trzeba szukać dalej. Napiszę co z tego wyszło Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
kefinek931 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 Ja to tego posta dołączyłem się z pytaniem Mój silnik ma oznaczenie BLB więc wszystko wskazuje że powinien wywalić błąd uszkodzonych świec A tak tylko wyskakuje błąd 17054 Przekaźnik 461 wymieniony i błąd dalej się pojawia Wysłane z mojego E6653 przy użyciu TapatalkaJa to tego posta dołączyłem się z pytaniem Mój silnik ma oznaczenie BLB więc wszystko wskazuje że powinien wywalić błąd uszkodzonych świec A tak tylko wyskakuje błąd 17054 Przekaźnik 461 wymieniony i błąd dalej się pojawia VCDS przed oddalenie pokazał w Glow Status No pre glow później post glow a na końcu główna off Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 10 minut temu, kefinek931 napisał: A tak tylko wyskakuje błąd 17054 Przekaźnik 461 wymieniony i błąd dalej się pojawia Przewertowałem wujka Google i błędu 17054 nie znalazłem
kamil-vag Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 (edytowane) Przekaźnik 461 wymieniony i błąd dalej się pojawia Wymieniłeś ten przekaźnik o nr 3 ? ? ? Zobacz ten temat: https://a4-klub.pl/topic/409588-blb-przekaźnik-świec-żarowych/ 7 minut temu, piotrsob1 napisał: Przewertowałem wujka Google i błędu 17054 nie znalazłem 17054 - Glow Plug Module 1; Glow Plug Circuit Edytowane 16 Listopada 2017 przez kamil-vag
kefinek931 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 Ten błąd jest też inaczej opisany jako P0670Przekaźnik ten znajduje się pod komputerem Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
kefinek931 Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 Pod nr 3 Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się