damianos26 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Witam. Prawdopodobnie mam do wymiany pompki bo po porannym uruchomieniu a szczególnie jak jest coraz zimniej przez około 2 minuty szarpie autem jak by na jednym czy dwóch garach nie chodził. po dodaniu lekko gazu uspakaja się ale po puszczeniu znowu. dopiero jak trochę się zagrzeje przechodzi wszystko jak ręką odjął. Pytanie moje jeśli by była konieczność wymiany wtryskiwaczy a są z końcówką BH to czy można inne założyć. z Góry dziękuje za podpowiedzi w temacie bo dręczy mnie to szarpanie i rano nie ma jazdy.
kamil-vag Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Zacznij od logów, potem zrzucenia pokrywy i dogięciu konektorków a nie od razu czarne myśli, że PD [emoji14]
piotrsob1 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 2 godziny temu, kamil-vag napisał: Zacznij od logów, potem zrzucenia pokrywy i dogięciu konektorków a nie od razu czarne myśli, że PD Dokładnie, od siebie jeszcze dodam że zanim się weźmie za wymianę pompek , warto najpierw wymienić uszczelnienia pompek i ich śruby mocujące . W większości przypadków nieprawidłowej pracy pompowtryskiwaczy i mocnych różnic parametrów w grupach 013 i 023 to właśnie one są ich przyczyną , a nie same pompki Nie polecam też regeneracji pompek , dzisiaj to rosyjska ruletka, lepiej kupić używkę z gwarancją rozruchową
damianos26 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Opublikowano 15 Listopada 2017 13 godzin temu, piotrsob1 napisał: Dokładnie, od siebie jeszcze dodam że zanim się weźmie za wymianę pompek , warto najpierw wymienić uszczelnienia pompek i ich śruby mocujące . W większości przypadków nieprawidłowej pracy pompowtryskiwaczy i mocnych różnic parametrów w grupach 013 i 023 to właśnie one są ich przyczyną , a nie same pompki Nie polecam też regeneracji pompek , dzisiaj to rosyjska ruletka, lepiej kupić używkę z gwarancją rozruchową Dzięki za odpowiedz w temacie. Ale uszczelniacze i śruby wymieniane. blaszki też podoginane i trzepie. czasem słuchać cyknięcie jakiegoś przekaźnika gdzieś pod kierownicą i po tym ustanie ta nierówna praca
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu kręcenia rozrusznikiem podczas porannego odpalania i loguj przynajmniej do momentu gdy przestanie telepać Zamieść go na jakiejś stronie do prezentacji logów i daj linka
damianos26 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Opublikowano 15 Listopada 2017 7 godzin temu, piotrsob1 napisał: Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu kręcenia rozrusznikiem podczas porannego odpalania i loguj przynajmniej do momentu gdy przestanie telepać Zamieść go na jakiejś stronie do prezentacji logów i daj linka Blok 023 -25, -23, -33, -62 na ciepłym -13,0, -10,0, -15,0 , 1,0 blok 003 882 obr, 1000, 455mgH, 100% blok 008 882obr, 0,0Nm, 170,8 , 146 blok 011 882obr, 1091,4 , 989,4 , 81% blok 013 na ciepłym 0,24, -0,4, 0,49, -0,21 blok 018 0 , 0 , 0 , 0
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Godzinę temu, damianos26 napisał: Blok 023 -25, -23, -33, -62 na ciepłym -13,0, -10,0, -15,0 , 1,0 blok 003 882 obr, 1000, 455mgH, 100% blok 008 882obr, 0,0Nm, 170,8 , 146 blok 011 882obr, 1091,4 , 989,4 , 81% blok 013 na ciepłym 0,24, -0,4, 0,49, -0,21 blok 018 0 , 0 , 0 , 0 Log to zapis parametrów wybranych grup wartości mierzonych, dokonywany kilka razy na sekundę podczas całego okresu logowania Celem takiego zapisu jest możliwość przeanalizowania zachowania się parametrów w wybranych grupach w dłuższym okresie czasu
damianos26 Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 15 godzin temu, piotrsob1 napisał: Log to zapis parametrów wybranych grup wartości mierzonych, dokonywany kilka razy na sekundę podczas całego okresu logowania Celem takiego zapisu jest możliwość przeanalizowania zachowania się parametrów w wybranych grupach w dłuższym okresie czasu to ja nie mam czym tego zrobić. program jakim to robiłem był jakiś podstawowy. na każda grupę trzeba było osobno wejść.
kamil-vag Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 Z takich pojedynczych odczytów ciężko cokolwiek wywnioskować... Ale raczej tu nie wygląda na uszkodzone pompki... prędzej gniazda/uszczelniacze... może źle wymienione ? ? ? Tym bardziej, że z Twoich danych wynika, że im cieplej tym te BIP-y coraz bliżej plusa... Można by też przejrzeć/sprawdzić układ dostarczania paliwa... filtr kiedy wymieniałeś ? ? ?
damianos26 Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 4 godziny temu, kamil-vag napisał: Z takich pojedynczych odczytów ciężko cokolwiek wywnioskować... Ale raczej tu nie wygląda na uszkodzone pompki... prędzej gniazda/uszczelniacze... może źle wymienione ? ? ? Tym bardziej, że z Twoich danych wynika, że im cieplej tym te BIP-y coraz bliżej plusa... Można by też przejrzeć/sprawdzić układ dostarczania paliwa... filtr kiedy wymieniałeś ? ? ? filtr 5 tyś km temu. pompa w zbiorniku sprawdzana była daje dobre ciśnienie, sitka czyste, w zbiorniku też czysto.
kamil-vag Opublikowano 16 Listopada 2017 Opublikowano 16 Listopada 2017 A tłoczenie paliwa (ciśnienie) na tandempompie może sprawdzałeś ? ? ?
damianos26 Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 3 minuty temu, kamil-vag napisał: A tłoczenie paliwa (ciśnienie) na tandempompie może sprawdzałeś ? ? ? no właśnie nie a jak to można sprawdzić. Sprawdzane było tylko podciśnienie i szybko rosło na 25 czy 0,25 jakoś tak ale podobno wytwarza odpowiednie podciśnienie. pompa vacum jest boscha
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Cos pokręciłeś z tym podcisnieniem ale z odpalaniem nie ma to nic wspólnego. Ja bym stawiał na uszczelniacze. Zostaw auto na noc na jakims podwyższeniu/górce tak aby przód był wyżej z 15cm od tyłu. Jak z rańca odpali od strzała to moze ale nie musi świadczyć o uszczelnieniu PD. Taki mały patent który w 50% przypadków moze podpowiedzieć.
damianos26 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Opublikowano 17 Listopada 2017 12 minut temu, lukaszooo napisał: Cos pokręciłeś z tym podcisnieniem ale z odpalaniem nie ma to nic wspólnego. Ja bym stawiał na uszczelniacze. Zostaw auto na noc na jakims podwyższeniu/górce tak aby przód był wyżej z 15cm od tyłu. Jak z rańca odpali od strzała to moze ale nie musi świadczyć o uszczelnieniu PD. Taki mały patent który w 50% przypadków moze podpowiedzieć. 4 komplety uszczelniaczy były wymienione ze śrubami włącznie bo telepotało tak ze nie dał się jechać ale to cały czas i niezależnie czy zimny czy ciepły. to znowu jakiś by się uszkodził?
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 więc raczej odpada, zostaje vacum do sprawdzenia.
damianos26 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Opublikowano 17 Listopada 2017 Godzinę temu, lukaszooo napisał: więc raczej odpada, zostaje vacum do sprawdzenia. no ale mysle ze jak by vacum to by cały czas nierówno pracował na wolnych. ale np jak trzymam tak na 1500 obr przez jakiś czas to czuć takie delikatne szarpnięcie co jakiś czas. a jak sprawdzić to vacum????
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Czysto teoretycznie jesli vacum ma jakieś nieszczelności to paliwo się cofa i dlatego słabo odpala ale winne mogą być też pompki. ale dalej to jest gdybanie. Co do tych szarpnięć na obrotach to raczej winny jest wałek który w całej gamie PDeków jest lekko felerny. Wszystko co pisze to gdybanie ale twoje usterki są bardzo popularne w tym silniku.
damianos26 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Opublikowano 17 Listopada 2017 3 godziny temu, lukaszooo napisał: Czysto teoretycznie jesli vacum ma jakieś nieszczelności to paliwo się cofa i dlatego słabo odpala ale winne mogą być też pompki. ale dalej to jest gdybanie. Co do tych szarpnięć na obrotach to raczej winny jest wałek który w całej gamie PDeków jest lekko felerny. Wszystko co pisze to gdybanie ale twoje usterki są bardzo popularne w tym silniku. jestem krótko na tym forum ale co jeden to ma inne teorie. Wszyscy piszą o usterkach ale nikt nie napisze jak naprawił co było przyczyną. Popularne w tym silniku. to jest już któryś z kolei samochód z takim silnikiem i nie miałem takich objawów a jeden miał ponad 500 tś km i jak zegarek chodził a ten ma 250 i tylko ma ten głupi trik na zimnym
kamil-vag Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Słuchaj, żeby coś zdiagnozować trzeba porobić testy/pomiary - od początku tematu prosimy Cię o logi... Łukasz dał Ci sposób na cofające się paliwo... to, że uszczelniacze zostały wymienione nie znaczy, że zostało to zrobione dobrze... chcesz żeby Ci pomóc, a od początku tematu nie zrobiłeś nic w stronę by przedstawić wynik z naszych propozycji...
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Jeszcze się taki nie urodził co naprawia samochody przez internet. Telepanie na zimnym - cofa sie paliwo Telepanie na obrotach - ECU swoimi narzędziami nie jest w stanie wyrównać pracy silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się