Adri Posted November 17, 2017 Posted November 17, 2017 ponieważ prawdopodobnie uwaliłem sterownik, zamówiłem używke identyczną. zamierzam to sam wymienić czy wystarczy po tym zabieguzrobić adaptacje immo vcds grupa 25 immobilaizer 10 adaptacja i potwierdzamy 00 to wystarczy czy napotkam jakieś problemy?
kamil-vag Posted November 18, 2017 Posted November 18, 2017 Engine Control Unit (ECU) Swapping (USED ECU) Prerequisites: The REPLACEMENT (USED) ECU is installed in the car. Battery voltage at least 12.5 V. All relevant coding and adaptation values have been transferred from the ORIGINAL (OLD) ECU to the REPLACEMENT (USED) ECU. Make sure to have BOTH PIN's, from the ORIGINAL (OLD) and the REPLACEMENT (USED) ECU. Make sure to have the Radio Code (for factory radios only). [Select][01 - Engine] [Login - 11]For the following procedure, use the PIN of the REPLACEMENT (USED) ECU. 4-digit PIN The PIN needs to be entered as 5-digit number in the New Value box. For example, if your PIN is 1234, enter 01234. [Do it!] [Adaptation - 10] Enter 050 in "Channel Number".[Read]For the following procedure, use the PIN of the ORIGINAL (OLD) ECU. 4-digit PIN The PIN needs to be entered as 5-digit number. For example, if your PIN is 1234, enter 01234. [Test] The values may change to "32000", this is normal [Save][Done, Go Back][Close Controller, Go Back - 06] Switch OFF the ignition and let the car sit for ~1 minute, then switch ON the ignition again. Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU now shows the VIN and if supported IMMO-ID of the vehicle now. Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU has the same Coding as the original unit, or code it from scratch using the repair manual or coding chart in VCDS when applicable.
kamil-vag Posted November 18, 2017 Posted November 18, 2017 19 godzin temu, Adri napisał: to wystarczy czy napotkam jakieś problemy? Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN...
Adri Posted November 19, 2017 Author Posted November 19, 2017 W dniu 18.11.2017 o 12:56, kamil-vag napisał: Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN... W dniu 18.11.2017 o 12:56, kamil-vag napisał: Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN... niczym sie niemoge połączyć z ecu silnika. zero komunikacji, ale pin do logowania chyba standardowy 12233, o tego chodzi? takim sie logowałem do adaptacji silnika
Adri Posted November 20, 2017 Author Posted November 20, 2017 a jak odpiąć ten kabel od sterownika co jest blachą obudowany? trzeba sterownik w aucie rozebrać? czy jak? poda ktoś instrukcje?
piotrsob1 Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Są specjalne nasadki do odkręcania śrub zabezpieczenia przed szybką wymianą ECU Przykład tutaj: https://www.olx.pl/oferta/nasadki-do-odkrecania-obrobionych-srub-CID628-IDgmCCL.html
Tomeczek1403 Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Jeżeli masz przykręconą obudowę ECU śrubami z zerwanymi Końcówkami, to bierzesz flexa nacinasz rowek na płaski śrubokręt , dobre zaparcie i powinna puścić śruba.
BartriczkoSM Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Siemka,mam podobny problem. Nie mam żadnej komunikacji z ECU silnika( prawdopodobnie spalony, bo śmierdzi bardzo spaloną elektroniką), kupiłem nowy i teraz chce to wszystko zakodować. Problem jest taki, że nie mam PINu ze starego ECU. Moze w salonie Audi mogliby mi go podać? Jeśli nie to jest jakiś inny sposób?
piotrsob1 Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Jak mieszkasz w DE i chcesz auto uruchomić tanio to wyślij nowy sterownik do kogoś kto Ci immo w nim wyłączy. Po tej operacji montujesz go do auta i śmigasz , a jak będziesz w PL to ktoś Ci to ogarnie żeby było jak z fabryki
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now