Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Concert II i zasilanie


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podłączyłem sobie CAN z zegarów do radia i sprawa wygląda tak:

- nie muszę już za każdym razem wpisywać kodu zabezpieczającego,

- mam podświetlenie przycisków,

- działa mi wyświetlanie info z radia na FISie.

Niby wszystko ok, ale:

- nie mogę włączyć radia jeżeli nie mam kluczyka w stacyjce,

- radio nie włącza się automatycznie po przekręceniu kluczyka,

- po każdym włączeniu radio włącza mi się z wybraną stacją zaprogramowaną pod jedynką (bez względu na to który z zapamiętanych programów był wybrany przed wyłączeniem (wyłączenie poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki).

Przeszukałem ten dział, ale nie znalazłem niczego co pomogłoby mi w rozwiązaniu tej zagadki.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak?[br]Dopisany: 30 Styczeń 2009, 09:17_________________________________________________A może to nie jest problem z zasilaniem radia, ale z samym radiem?

Może ma problem z jakąś pamięcią?

Ale z drugiej strony wszystkie zaprogramowane stacje pamięta...[br]Dopisany: 31 Styczeń 2009, 22:27_________________________________________________To chyba jednak problem z zasilaniem, a dokładnie z miejscem z którego zasilane jest radio.

Przy włączonym radiu wyciągnąłem bezpiecznik zabezpieczający radio (u mnie pozycja 39) i... radio dalej grało.

Czy ktoś może u siebie zrobić taki eksperyment? (dla bezpieczeństwa proponuję przy wyłączonym radiu wyjąć bezpiecznik i spróbować je włączyć).

Coś mi się wydaje że poprzedni właściciel coś przekombinował z elektryką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym radiu powinno byś stałe napięcie noga 8-masa 7-stały plus, dolnej kostki iso reszta sterowania odbyawa sie za pomocą szyna can, trzeba by najlepiej podłączyć vag-a i sprawdzić błędy, miałem podobny przypadek- wina uszkodzone radio ktoś próbował rozkodować i mu nie bardzo wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędziłem kilka godzin w garażu, doprowadziłem moją instalację do porządku (czyli do ustawień fabrycznych) i... rozwiązałem zagadkę.

Poprzednie radio było podłączone przez różne przejściówki i wszystko wskazywało na to że pierwsze w kolejności wyprowadzenia są fabryczne, że w nich nikt niczego nie zmieniał. Fabryczne radio po podłączeniu do instalacji (po wyeliminowaniu przejściówek) zagrało, więc byłem przekonany że tak właśnie jest. Ale gdy prześledziłem i przemierzyłem sobie kabelki okazało się, że ktoś poprzekładał piny we wtyczce iso, że plus z bezpiecznika radia jest na innym pinie niż powinien być, a plus z którego korzystało radio jest pociągnięty gdzieś z kolumny kierownicy. Piny były fabrycznie zagniecione na kablach i zastanawiałem się jak ktoś je poprzekładał. Pokombinowałem trochę i za pomocą dwóch igieł po kolei powyciągałem piny z wtyczki. Powtykałem je według schematu, podłączyłem radio, wstrzymałem oddech, przekręciłem kluczyk i... tadam - działa jak ta lala.

Wszystkie moje "ale" zostały skasowane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dalbys rade zrobic zdjecie,jak to powinno wygladac-byloby dla ''potomnych'' :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niewiele z tego wynika, ale chcesz to masz.

gxC3OZA.jpg

aV1fb5ir.jpg

Legenda:

glosniki - na wtyk mam wyprowadzone wszystkie głośniki, ale radio ma wyjścia tylko na przód, więc gra tylko przód,

+12V - do bezpiecznika RADIO (u mnie 39),

masa - do masy:)

??? - nie wiem co to jest, obstawiam że K-Bus, ale nie mam 100% pewności, więc nie podłączyłem (bez tego też wszystko działa),

mini-iso - połączenie wykonane na podstawie opisu: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_podlaczenie_can_z_zegarow_do_radia-t22520.0.html

antena - tutaj nie było żadnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może powiedzieć mi co to jest za przewód który na zdjęciu oznaczyłem jako "???".

Nie mogę połączyć się VAGiem z radiem i szukam przyczyny...

Jest to kabel od szyny Can, powinien byc podpięty jako 3 lub 4 we wtyku od zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 4 we wtyczce zasilania nie jest wykorzystywany.

Pin 3 we wtyczce zasilania to jest K-Bus.

Spróbuję podłączyć ten przewód do 3-ki... mam nadzieję że samochód przeżyje tą operację:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z radiem. Chciałem odpalić auto z drugiego akumulatora i kumpel podłączył źle klemy które szybko zamieniłem .Przewody zaczynały już dymić. Ale jest problem moje radio wogóle sie nie włącza. Czy zaistniała sytuacja moze być przyczyną tego stanu rzeczy?

Miałem wyjęty akumulator więc może to. Bezpieczniki sa wszystkie dobre. Może gdzieś z tyłu radia są jakieś bezpieczniki może wiecie. Nie mam pomysłu co zrobić.Pomocy. Pozostała elektryka auta działa na 100%. Po uruchomieniu auta zapewne bedę potrzebował kodu auta gdzie mam go szukać może wiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu radia masz bezpiecznik i najprawdopodobniej jest uwalony. Kod radia powinieneś mieć na karcie w instrukcji, jeżeli tego nie masz pozostaje ASO, tam odzyskają twój kod, albo jechać do magików którzy rozkodują radio czego nie polecam. Swoją drogą kumpel zdolniacha, dobrze że ci instalacji nie popaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli radio jest w aucie ,od momentu opuszczenia fabryki-nie potrzeba kodu,sterownik jest zintegrowany z autem-kod będzie potrzebny przy włożeniu tegoż tradia do innego auta :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmakami do radia.Jest sporo na forum :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...