Jump to content
IGNORED

A4 b5 1.9 AHU jaki olej.


Endriu110694

Recommended Posts

Witam wszystkich , zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się nad zmianą marki oleju , teraz leję Castrola Magnateca 10w40 , przejrzałem setki tematów i zdania są bardzo podzielone , ja osobiście zastanawiam się nad olejem millers , bądź liquy moly ewentualnie motul ale często gęsto słychać głosy że jest mocno przereklamowany. Podsumowując zostać przy castrolu ? Jaka powinna być norma oleju dla mojego silnika 280 tys nalotu ? Czy 10w40 jest odpowiedni ?? No i czy przy zmianie marki konieczna jest płukanka bo o tym tu już krążą takie historie że nie wiadomo czy się bać czy nie :D Z  góry dziękuję za wszystkie rady ;)

Link to comment
Share on other sites

Norma 505.00,jak nie bierze to nie zmieniaj na inny,chyba że podbiera to valvoline 10w40.

Link to comment
Share on other sites

A zostając przy 10w40 zmieniając tylko markę oleju czy konieczna jest płukanka? Móże ktoś jeszcze poleci jakiś dobry olej?  

Link to comment
Share on other sites

Płukanka nie jest potrzebna, ile wpisów tyle opini,ja nie używałem płukanki,przechodziłem z castrola na valvoline,oba były 10w40.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie z ta płukanka to jest ciężki temat bo ilu ludzi tyle opinii, no dobrze ale jeżeli założymy ze zmienię olej bez plukanki no to jaki wybrać, dodam że cena praktycznie nie ma znaczenia 

Link to comment
Share on other sites

Jak nie bierze oleju albo pobieranie oliwy jest w normie to zalewaj motulem lub valvoline 5W40

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Hezen napisał:

Jak nie bierze oleju albo pobieranie oliwy jest w normie to zalewaj motulem lub valvoline 5W40

Wysłane z OP3T
 

Możesz zrobić jak pisze kolega.

Link to comment
Share on other sites

A i jeszcze przy okazji tej zmiany , czy zalewając 5w40 nie ujawnią się jakieś dodatkowe wycieki itp czy to też tylko mit ??

Link to comment
Share on other sites

Twój silnik ma chodzić na 5W o normie 505.00 i basta.
Jak po płukance zacznie gdzieś cieknąć to tak samo wyciek pojawił by się przy wymianie oleju.
Silnik zawdzięcza swoją szczelność dzięki uszczelkom a nie nagromaczonemu nagarowi.
Jeśli zacznie ciec to wymienia się uszczelnienia które przeciekają.
Jak silnik suchy i jest w dobrej kondycji to płukanka nie wyrządzi żadnych szkód.

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

No ok dzięki za konkretną odpowiedz, a co do plukanki to jak ją wykonać i co będzie mi potrzebne do jej wykonania no i oczywiście zasadnicze pytanie czy w ogóle ja robić czy po prostu wlać nowy olej :D

Link to comment
Share on other sites

Podam na swoim przykładzie.
Poprzedni właściciel autka łał Shell helix 5W40 (mógł powiedzieć cokolwiek żeby sprzedać) silnik suchy, licznikowe 297 tys. ale miał bankowo nakulane 600tys.
Zalałem płukankę a potem Motula X-Cess 8100 5W40 i nic się nie stało.
Potrzebujesz kolego płukankę i olej + filtr.
Rozgrzewasz silnik, wlewasz płukankę i zostawiasz pracujący silnik przez 10min. Następnie zlewasz stary olej, wymieniasz filtr oleju i lejesz nową oliwę.

Wysłane z OP3T

Link to comment
Share on other sites

Dobra płukanke przemyśle, bo przebieg mam autentiko a olej zmieniam co około 9 tys km max 10 tak ze syfu nie powinno być dużo, teraz pomóż kolego wybrać markę oleju, bardzo dobre opinie ma millers niby produkowany w Anglii rzadko podrabiany, motul rzekomo strasznie często podrabiany a pewnego źródła nie mam, co byś polecał?  Może jakaś inna marka?  

Link to comment
Share on other sites

Płukanki są dobre dla aut gdzie olej chcesz widzieć na bagnecie w kolorze złotym 

W tdi możesz sobie to darować. mocne oleje to 5W/40 i to loteriada 

Ja bym się skupił na temperaturze zapłonu danego olej i przechodzenie go w stan lotny 

Poczytaj etykiety a się dowiesz sporo 

Statoil super way a teraz fuhs 

Lepiej zmienić olej częściej ale na świeży :) 

ew. jeżeli podajesz ostro to dodatek do oleju i gra muzyka 

Link to comment
Share on other sites

Neste Oil  10W40 CITY STANDARD olej mało popularny i niedoceniany przez użytkowników.

A jak chcesz wydać więcej kasy to Neste Oil 5W40 CITY STANDARD lub Neste Oil  5W40 CITY PRO / ten zwykle stosuję /.

Płukankę opakowanie co najmniej 0,4-0,5 litra FORTE lub LIQUI MOLY.

Link to comment
Share on other sites

Kolego AHU to silnik do czołgu i lanie takie oleju jest nie potrzebne ale jeśli chcesz wydawać bez sensu kase to twoja sprawa. Kup motula 10w40 który jest tanszy o jakies 50zł, wymieniaj olej co 12 tys i dobijaj do miliona km.

Link to comment
Share on other sites

Ten Millers Trident 5W40 to taki olej z filmem olejowym w kierunku 5W30.

Szukaj oliwy 5W40 lub 10W40 gdzie /lepkość kinematyczna/ film olejowy w temperaturze roboczej silnika ma wskaźnik 14 lub więcej

 

Edited by KINIAM
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...