dawidreclaw94 Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Witam, Jeżdzę audi a4 b6 1.8t 163km BFB i mam dość obszerny problem: 1. Jak odpalam zimny samochód to obrotomierz na wolnym biegu wskakuje na 1100rpm i zostaje do momentu nagrzania - potem utrzymuje się w przedziale 800-900rpm -> Czy tak powinn być? 2. Silnik powinien być nieruchomy -> tata mówił, że w momencie położenia na niego szklanki wody nic stać sie nie powinno a moim trzesię na boki okrutnie 3. Występuje terkotanie silnika przy dodawaniu gazu - > na 1 biegu nie słychać prawie w cale a im większy bieg tym terkotanie jest bardziej wyraziste. Dźwięk dochodzi z lewej strony z pod maski. Dopiero co były wymieniane: rozrząd, świece.. mechanik mówił o tym, że odma była już w fatalnym stanie i on mi założył zamiast niej coś innego (problem zaczął się po 600km od wyjechania z garażu mechanika) Jutro nagram jak wygląda cała sytuacja
NightDriver180 Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Przy odpalaniu zimnego silnika to normalne że przez chwilę obroty będą wyższe bo auto chodzi na ssaniu. U mnie po odpaleniu auto chodzi na wyższych obrotach przez jakis czas po czym spadają na 800 obr. O ile dobrze pamiętam. Jeżeli nie ma spadków mocy lub innych objawów typu szarpanie podczas przyspieszania sprawdź czy nic Ci nie przenosi drgań z silnika na karoserię samochodu.. ja miałem taki przypadek że wydech podczas przyspieszania jak zmieniał położenie wydech dotykał plaskownika/wspornika w tunelu na układ wydechowy przykręconego pod wydechem i dotykał go po czym przenosil wibracje na karoserię było to czuć najbardziej na 1 i 2 biegu.. może warto też sprawdzić stan poduszek silnika. Jak silnikiem mocno buja moze któraś jest oberwana. Pozdrawiam.
przem8 Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Z tym, że silnik powinien być nieruchomy to lekka przesada, bo to nie V-ka z zajebistą kultura pracy , a rzucanie na boki mogą powodować też wypadające zapłony i może być to spowodowane druciarską odmą. Doprowadź odmę do fabrycznego stanu i pasowałoby sprawdzić błędy vagiem oraz porobić podstawowe logi. Terkotanie i spadek mocy kojarzy się z napinaczem łańcuszka ale poczekajmy na filmik.
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Odczytaj najpierw błędy, bo mogą dużo powiedzieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się