Wybreccio Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam, wiem, ze problem był już niejednokrotnie poruszany (przeszukałem forum, przeczytałem wiele wątków) i że przyczyn może być kilka. W piątek po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na autostradzie moja A4 straciła moc. Na 4 i 5 biegu bardzo wolno dochodziła do 3000 obr/min po wciśnięciu pedału gazu w podłogę. Zauważyłem też, że wkrótce wskaźnik temperatury spadł do zera (z nawiewem w środku nie było problemu i podawał normalnie ciepłe powietrze). Przez cały czas jechałem z obrotami w okolicy 2000 na min. Po zjechaniu na parking sprawdziłem, że silnik był zimny. Po ponownym uruchomieniu A4 na 1, 2 i 3 biegu spokojnie dochodził powyżej 4000 obr/min (wskaźnik temperatury wskazywał nawet okolice 70-80 st), ale po zmianie na 4 bieg i przekroczeniu 3000 obr/min znów wystąpił brak mocy (i ponownie spadek temperatury). Dzisiaj sprawdziłem, że przez noc nie zrobiła się pod A4 żadna plama, a po uruchomieniu auta występują te same objawy (najpierw na 1, 2 i 3 ok, ale po przekroczeniu 3000 obr/min na 4 zaczyna się brak mocy). Mam wrażenie, że układ wydechowy daje jakieś głośniejsze dźwięki niż normalnie. \ Dodam jeszcze, że z tą awarią zrobiłem około 50 km, a jutro czeka mnie jakieś 100 km powrotu do Wrocławia - czy mogę tym jakoś zaszkodzić silnikowi (jadąc spokojnie z obrotami w okolicy 2000 na min)? Wiem, że zanim zapytam tutaj o przyczynę i pojadę do mechanika powinienem podpiąć VAGa i zrobić logi. Dlatego mam prośbę o kontakt od kogoś z Wrocławia, kto ma VAGa i chciałby mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki. Dodam jeszcze, że przed świętami na FISie pojawiła mi się inspekcja "SERVICE IN 5200", a jakiś tydzień temu już tylko "SERVICE!" (do wymiany oleju mam jeszcze trochę ponad 4000 km). Z tego co wyczytałem na forum nie powinno mieć to wpływu na to co się teraz dzieje?
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 jedz delikatnie, nic nie powinno sie stac. bez logow statycznych i dynamicznych i wykazu ew. bledow, nie ma co gdybac
boseron Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 typowy notlauf , poczytaj troche o trybie awaryjnym
Wybreccio Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Opublikowano 1 Lutego 2009 Poniżej opis z dzisiejszego powrotu do Wrocławia. W skrócie można powiedzieć, że moc wróciła, ale jednak nie wszystko jest w porządku. Ale po kolei. Jechałem delikatnie starając się spokojnie rozgrzać silnik. Co ciekawe, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego najpierw powoli dochodził w okolice 80*C, żeby potem spaść do 70, potem znów się podnosił, aż doszedł do 90. Ale wystarczyło stanąć na światłach, żeby momentalnie zaczął spadać. Gdy był powyżej 80*C na 4 biegu przekroczyłem 3000 obr/min i zanotowałem notlauf Zjechałem, wyłączyłem silnik. Gdy po ponownym uruchomieniu wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przez dłuższy czas pokazywał 90, na 4 biegu spokojnie doszedłem powyżej 4000 obr/min i o dziwo notlauf nie wystąpił, potem 5 bieg i też bez problemów ponad 4000 obr/min i znów brak notaufa. Ale niestety w jednej chwili wskaźnik temperatury zjechał do 60*C i tak pozostał już do samego Wrocławia. W tym czasie na autostradzie na 4 i 5 biegu dochodziłem ponad 4000 obr/min i nie było żadnych problemów z mocą. Potem przejechałem sie trochę po Wrocławiu i też nie miałem problemów z mocą, a tylko ze wskazaniami temperatury. W tym tygodniu będę miał możliwość podpięcia VAGa, więc wkleję również logi.
Krzychu VW Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Może być kilka przyczyn takiego zachowania temperatury: uszkodzone visco wentylatora i cały czas chłodzi, termostat się przycina lub czujnik temperatury daje złe wskazania na deske.
boseron Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 moim zdaniem termostat sie przycina, cały czas otwiera obieg
Wybreccio Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Opublikowano 2 Lutego 2009 Dziś rano w drodze do pracy i po południu w drodze z pracy sprawdzałem również temperaturę chłodzenia silnika na klimatroniku (kod 51). Temperatura otoczenia 0 - 1,5*C, niezależnie od tego, czy jechałem bez włączonego ogrzewania, czy też ustawiłem je na HI i maksymalna siła nawiewu, wartość wyświetlana na klimatroniku dosyć żwawo dochodziła do 90*C (zawsze wzrastała, nie zauważyłem spadków czy wahań) i po osiągnięciu 90*C nie ulegała zmianie. Niestety w tym samym czasie wartość pokazywana na desce rozdzielczej miała się nijak do klimatronika. Dochodziła do 80*C, spadała poniżej 70*C (np. po zatrzymaniu się na światłach), potem osiągała 90*C, by za chwilę spaść do 60*C. Gdy na 4 biegu wchodziłem na obroty powyżej 3000 na min. silnik nie przechodził w tryb awaryjny. Czy to możliwe, że wskazania temperatury na desce rozdzielczej i klimatroniku pochodzą z dwóch różnych czujników? Dziś również udało mi się podpiąć VAGa i zrobić logi (wedlług opisu z http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html - mam nadzieję, że poprawnie, na 4 biegu). Proszę o ich analizę: Próba statyczna - normalnie: Grupa 000 http://img519.imageshack.us/img519/4711/log01000xxxxxxhk2.jpg Grupa 001 http://img98.imageshack.us/img98/8366/log01001xxxxxxrm8.jpg Grupa 003 http://img530.imageshack.us/img530/3051/log01003xxxxxxpd1.jpg Grupa 007 http://img530.imageshack.us/img530/3873/log01007xxxxxxqw4.jpg Grupa 013 http://img262.imageshack.us/img262/4236/log01013xxxxxxud2.jpg Próba statyczna - Basic Setiings: Grupa 000 http://img162.imageshack.us/img162/1931/log01000xxxxxxbz4.jpg Grupa 003 http://img171.imageshack.us/img171/5319/log01003xxxxxxvs9.jpg Grupa 011 http://img502.imageshack.us/img502/6098/log01011xxxxxxvq9.jpg Próba dynamiczna - normalnie (przeprowadzane na 4 biegu): Grupa 000 http://img525.imageshack.us/img525/3107/log01000xxxxxxxy3.jpg Grupa 001 http://img135.imageshack.us/img135/6903/log01001xxxxxxqc0.jpg Grupa 003 http://img113.imageshack.us/img113/2410/log01003xxxxxxnj6.jpg Grupa 008 http://img135.imageshack.us/img135/6757/log01008xxxxxxuf6.jpg Grupa 010 http://img113.imageshack.us/img113/4933/log01010xxxxxxgw5.jpg Grupa 011 http://img142.imageshack.us/img142/750/log01011xxxxxxtj5.jpg Odczyt blędów: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 AN Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1301 Coding: 00002 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 614 111 Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00 Coding: 00012 Shop #: WSC 06435 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 820 043 M Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 920 900 M Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D51 Coding: 00040 Shop #: WSC 00000 XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0Y7224124 1 Fault Found: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 B Component: ZV-Pumpe, Funk D16 Coding: 14913 Shop #: WSC 06435 2 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 035 186 E Component: Radio 0001 Coding: 00201 Shop #: WSC 06435 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się