Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bład 17705


luki1980x

Rekomendowane odpowiedzi

witam, panowie mam problem z nierowna praca silnika, ktorej towarzyszy blad 17705. auto to audi a4 b6 1,8t, quatro, silnik AMB.

jakis czas temu wymienilem rozrzad i od tego wsztystko sie zaczelo. bylo wiele bledow, miedzy innymi wypadanie zaplonow, katalizator, sonda lambda i zawsze pierwszsy byl blad o nieszczelnosci czyli 17705. od samego poczatku kiedy kupilem auto zawsze byly dwa bledy, blad ukladu SAI i blad katalizatora. katalizator wywalal blad poniewaz jest pusty (taki kupilem). 

rozrzad poskladany poprawnie, wymienione swiece (densho), wymieniony filtr paliwa, wymieniony N249 (byl ulamany króciec i zaklejony jakims klejem, ktory zaczal odchodzic), wymienione kolanko od odmy, ktore wchodzi w podstawe filtra oleju (stare bylo polamane), oring tego kolanka tez wymieniony, na katalizator zalozylem ten emulator.

wczoraj wymienilem N249, ale blad sie pojawil. kiedy auto jest zimne, chodzi na ssaniu (1200 obr/min) pracuje rowno, blad nie wyskakuje. kiedy ssanie sie wylacza obroty spadaja do 800/min i lapie od razu blad 17705. wtedy sinnik nie pracuje rowno, troche nim rzuca. podczas jazdy nie ma zadnego problemu, auto ma moc, nie zamula ani nic z tych rzeczy. udalo mi sie wczoraj skasowac blad i wogole nie wyskakiwal. jezdzilem, testowalem, jezdzilem wolno, dostawal tez "w dupe" i kompletnie nic.  postal noc w garazu rano odpalilem spadly obroty po wylaczeniu sie ssania i 17705. nie pali sie przy tym check engin. nie bylo by problemu, jak by nie to ze zatrzymuje sie na swiatlach i zle pracuje, telepie, rzuca, obroty troszke przy tym spadaja.

sprawdzalem tez ten zawor DV. wyjalem go i niby byl szczelny. po zassaniu powietrza przez ten maly krociec wtedy jest drozny, kiedy puszcze i sie zamknie znowu jest szczelny (dmuchalem tylko płucami). 

acha, nie wiem czy to ma jakis wplyw, ale czasami  podczas jazdy, albo na postoju nagle wyskakuje mi na fisie, ze plyn sie gotuje i temperatura na liczniku na kresce miedzy 90, a 130, czyli jakies 110 st. C. wentylatory sie wlaczaja i temperatura spada, ale plyn na pewno nie ma takiej temperaturu, a twierdze tak dlatego, bo weze w tedy nie sa bardziej gorace niz wtegy, kiedy wskazowka pokazuje 90st. poza tym czasami rano odpalam auto i po minucie juz piszczy ze sie gotuje, wentylatory startuja, a silnik jeszcze zimny. plyn jest w normie. zadnych bledow czujnika nie mam na wagu. ani w grupie silnika, ani w grupie zegarow. 

na chwile obecna nie jestem w stanie zrobic logow dynamicznych, bo padla mi bateria w laptopie, statyczne pewnie nic nie wniosa, a przyznam sie bez bicie, ze nie wiem jak sie robi logi...:( ostatnio ogladalem jakies filmiki i jak bedzie potzreba to moze cos wyrzezbie, ale moze poki co z opisu ktos cos podpowie.

bardzo prosze o jakies sugestie, bo nie fajnie jak tak silnik telepie. z gory dziekuje za kazda odpowiedz i sugestie.

dodam jeszcze tylko, ze nie mam instalacji LPG.

Edytowane przez luki1980x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś zaworek jednokierunkowy odmy przy okazji wymiany kolanka? To odnośnie tych objawów telepania jak i tego błędu. Co do tej temperatury to wina zapewne któregoś z czujników temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przem8 w moim silniku nie ma takiego tradycyjnego zaworka, chociaz taki zakupilem, ale po rozebraniu tych rurek odmy pod kolektorem ukazal sie taki zawor:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

bede go wymienial, tylko musze podjechac do serwisu. wymiana dlatego, bo jak widac na zdjeciu on ma w sobie dwa zaworki. ten zaznnaczony w czerwonym kolku jest niesprawny, bo puszcza w obie strony, dlatego ktos na wezu zalozyl dodatkowy zaworek zaraz za wyjsciem z kolektora, ktory przepuszcza w kierunku zaznaczonym strzaleczka. nie wiem czy to dobre rozwiazanie, ale tak bylo zrobione do tej pory. w przyszlym tygodniu bede mial nowy zaworek, problem tylko z tym wezem ale zorganizuje cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już było o tym błędzie i w większości był to zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jeszcze co ty masz za zaworek???Specjalnie sprawdzałem i w AMB powinieneś mieć taki trójnik i w niego wciśnięty zaworek

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy obrazek to trójnik przy kolektorze, a ten do wymiany jest pod. Łatwy dostęp po wymontowani i odsunięciu zbiorniczka wyrównawczego. Kup od razu dobry mi w ciągu 2 msc padły dwa, oryginalny załatwił sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w moim silniku wyglada to troszke inaczej. z tego co sie dowiedzialedzialem przegladajac rozne strony to taki zestaw nie jest z mojego auta:

DWCX-10x-Engine-Crankcase-Breather-Vent-Hose-Set-06B103221B-035103245G-06A103213F-for-VW-Passat-B5-Skoda.jpg

do mojego auta idzie taki zestaw:

odma komplet.jpg

tutaj jest pokazany oczywiscie caly sestaw, ale chodzi mi glownie o to, ze ta fajka co wychodzi z podstawy filtra oraz zaworek, ktory w nia wchodzi jest zupelnie inna niz na pierwszsym zdjeciu.

a podlaczenie wyglada tak:

SCHEMAT.jpg

do pokrywy zaworow oczywiscie dochodzi poprzez trójnik. a role tej srubo odpowietrzajacej, czyli tego zaworka zielono czarnego pelni ten zaworek w czerwonym kólku:

zaznaczone kolko.jpg

Edytowane przez luki1980x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to moja pokrywa zaworow:

IMG_6214.JPG

spisalem numery poszczegolnych czesci, i w serwisie jak pytalem o te czesci, to po numerze VIN gosciu podawal mi te same numery, co mialem spisane, wiec nie ma tu chyba jakiejs rzeźby, poza dolozonym zaworkiem, o ktorym pisalem wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, luki1980x napisał:

Koledzy podpowiecie cos?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A o co chodzi, skoro wiesz co masz zamówić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z obrotami gdy zakupiłem samochód. Możesz to łatwo zweryfikowac czy jest to zawór odpowietrzania  skrzyni korbowej. Mianowicie gdy auto zacznie przebierać, ściśnij węzyk, który wychodzi z kolektroa ssącego. Jeżeli praca się ustabilizuję to masz do wymiany ten zawór. Ja zamawiałem go w serwisie we Wrocławiu i płaciłem 47 zeta. Jest to ten zielony zaworek na jednym ze zdjęć, który dołączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Repik u mnie ten zawor nie wystepuje. Ale dzieki za odpowiedz. Czekam na jakis wolny dzien i podjade do serwisu po ten trojnik, zobacze czy cos to da:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...