Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BFB Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ta sugeruje sprawdzić najpierw szczelność żeby sie nie okazało że wymienisz przepływkę na darmo, sprawdzenie szczelności i sprawności zaworu dv zajmuje kilka minut, kata zdejmij i albo wybij środek i wstaw pustą puszkę, albo założ dp, ewentualnie sprawnego kata, przy okazji sprawdzić muszle turbiny czy nie popękana koło klapki.

Opublikowano

Witam po długiej przerwie, chciałem uzupełnić informacje, czyli przepływka sprawdzona, podaje dobrze została dodatkowo wyczyszczona, wyciągnięty katalizator celem sprawdzenia drożności jest bez uwag został wsadzony z powrotem, wymieniona profilaktycznie druga sonda. Nadmieniam żę problem dalej nie znikł brakuje około 0.3 bar od dołu czyli koło 2 tyś obrotów na górze około 3.5 tyś jest już ok. Dodam, iż nie sprawdziłem szczelności dolotu gdyż nie posiadam zaślepek dedykowanych do takiego celu i tutaj została jeszcze stwierdzona jedna możliwość tj. zawór DV, który może być winowajcą - co o tym sądzicie ? 

Opublikowano
59 minut temu, chupachups napisał:

zawór DV, który może być winowajcą - co o tym sądzicie ?

Było od razu sprawdzić przy okazji innych rzeczy, a nie tak na raty...

Opublikowano

Masz rację ale to się wiązało ze zmianą nowych opasek itp itd, z tego co patrzyłem zawór DV jak się nie myle siedzi w samochodzie od nowości czyli 2005 rok są na nim oryginalne opaski audi jednokrotnego użytku. 

Opublikowano

Jak od nowości to na 99% do wyrzucenia. W wakacje kupiłem ori z aso i wytrzymał pół roku. 

Opublikowano

a możesz polecić konkretny numer zaworu ? są jakieś poprawione modele bądz zastąpione innymi numerami?

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, chupachups napisał:

a możesz polecić konkretny numer zaworu ? są jakieś poprawione modele bądz zastąpione innymi numerami?

W aso dostępny jest tylko jeden typ, kiedyś były dwa rodzaje. Mój był z 2006r., leżak magazynowy, chociaż nie było żadnej informacji o dacie produkcji, i sądzę, że to było przyczyną jego żywotności i poza tym ukruszył się króciec przy ściąganiu wężyka - przegięcie po całości. Taka to sytuacja mnie spotkała. Czekam na decyzje odnośnie reklamacji.

Mogę Ci tylko odradzić sklep czesciaso.pl i zamów sobie osobiście w serwisie vw, audi lub skody.

 

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Aktualnie jestem po wymianie zaworu DV i jest lepiej jak najbardziej, stary zawór był od nowości ponadto troszkę zaolejony, zdecydowanie słabsza sprężyna była oraz nie trzymał ciśnienia w cienkim króćcu. Kiedy wymontowałem zawór dmuchałem oraz wciągałem powietrze przez rurkę która idzie jak się nie myle do zaworu n75, jednoznacznie ale z oporem powietrze przechodziło w obydwie strony. Chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić ten zawór czy może także go wymienić dla pewności, czy rórka która prowadzi od DV powinna przepuszczać powietrze ?   

Opublikowano

Panowie ktoś coś ???

Opublikowano
W dniu 22.03.2018 o 14:02, chupachups napisał:

Aktualnie jestem po wymianie zaworu DV i jest lepiej jak najbardziej, stary zawór był od nowości ponadto troszkę zaolejony, zdecydowanie słabsza sprężyna była oraz nie trzymał ciśnienia w cienkim króćcu. Kiedy wymontowałem zawór dmuchałem oraz wciągałem powietrze przez rurkę która idzie jak się nie myle do zaworu n75, jednoznacznie ale z oporem powietrze przechodziło w obydwie strony. Chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić ten zawór czy może także go wymienić dla pewności, czy rórka która prowadzi od DV powinna przepuszczać powietrze ?   

Cienka rurka nie idzie do n75 tylko do zaworka n249 pod kolektorem, zawór dv jak puszcze powietrze cienkim króccem jest uszkodzony.

Opublikowano
1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

Cienka rurka nie idzie do n75 tylko do zaworka n249 pod kolektorem, zawór dv jak puszcze powietrze cienkim króccem jest uszkodzony.

spróbuję może troszkę jaśniej wytłumaczyć, chodzi mi o to że dmuchałem oraz wciągałem powietrze cienką rureczką która była na zaworze DV. Powietrze z ust uchodziło wolno ale uchodziło a sprawdziłęm to przy okazji wymiany zaworu DV. Podpowiedz czy zmienić ewentualnie jeszcze jakieś zawory ?

Opublikowano

Aha ok, no jak dmuchałeś w rurkę od zaworu to będzie przelot bo to powietrze będzie poprostu leciało do kolektora dolotowego.

Opublikowano

A powiedz mi kolego Łukasz13 czy zaworek n75 ma wpływ na moc, przyspieszenie  samochodu, czy wymienia się go z racji przebiegu zużycia? Jakie zaworki i nne rzeczy mają na to wpływ?   

Opublikowano

N75 ma wpływ na moc bo steruje turbiną, jesli w logach pracuje dobrze nie ma sensu go wymieniać, zrób nowy komplet logów, tego kata widziałeś po wyciągnieciu? sam go wyciągałeś? strona gorąca turbiny była sprawdzana pod kątem pęknięć po wyciągnięciu kata? skąd wiesz że przepływka pracuje już teraz dobrze?

Opublikowano

Katalizator widziałem na włąsne oczy był ok, co do sprawdzenia turbo no to tutaj ominąłem ten punkt - wyszło mi to z głowy.  Zrobie na nowo logi 

Opublikowano

uzupełnienie tematu, w sprawie słabego dołu winnym okazało sie być turbo a dokładnie luz zaworu upustowego miało to także związek grzechoczącym turbo po regeneracji turbiny auto ożyło. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...