Mateusz93. Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Witam, od kilku dni przeglądam różnego rodzaju fora by odnaleźć przyczynę mojego problemu jednak dalej bez rezultatów dlatego postaram się dokładnie opisać mój problem tutaj, a więc poszukuje przyczyny zapachu spalonego oleju w kabinie, z tego co mogę nadmienić nie jest to spowodowane odmą, uszczelką pod pokrywą zaworów jak i zaślepkami wałków rozrządu ponieważ mechanik te możliwości już wykluczył. Następne w kolejce mają być sprawdzane napinacze łańcuchów wałków. Czy mój problem jest częstą przypadłością tych silników? co warto jeszcze sprawdzić ? a może przyczyna leży w czymś poważniejszym? dodam jeszcze, że podczas wkręcania silnika na wysokie obroty zapach jest silniej odczuwalny (ale to chyba z powodu szybszego spalania się oleju przez mocniej nagrzewający się silnik) za każdą poradę z góry dziękuję
przem8 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Co mają same napinacze łańcuchów do zapachu spalanego oleju? Jeśli już to wyciek spod napinaczy na elementy wydechu i stąd smród ale to byłoby widoczne. Może mylisz zapach oleju ze spalinami i masz po prostu uwaloną plecionkę lub pęknięty kolektor wydechowy
prezesik18 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 sprawdź czy na kolektorze nie masz plam oleju. Z rana zaraz po odpaleniu też śmierdzi spalonym olejem?
Mateusz93. Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2018 (edytowane) @przem8 ale gdzie dokładnie trzeba popatrzeć by spostrzec ten wyciek?, plecionka czysta a kolektor cały mechanik spostrzegłby pęknięcie @prezesik18 wystarczy, że się rozgrzeje i już czuć zapach spalonego oleju, są plamy na kolektorze po wymianie wyżej wymienionych elementów jednak problem nie znikną czy jest możliwe, że to uszczelki pod głowicami? Edytowane 3 Stycznia 2018 przez Mateusz93.
przem8 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Według mnie cieknie Ci gdzieś spod dekla, ścieka na wydech i tyle. Te silniki często mają problem z wyciekami. Może zmień mechanika
DaroViper Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 W dniu Wednesday, January 03, 2018 o 11:23, Mateusz93. napisał: Witam, od kilku dni przeglądam różnego rodzaju fora by odnaleźć przyczynę mojego problemu jednak dalej bez rezultatów dlatego postaram się dokładnie opisać mój problem tutaj, a więc poszukuje przyczyny zapachu spalonego oleju w kabinie, z tego co mogę nadmienić nie jest to spowodowane odmą, uszczelką pod pokrywą zaworów jak i zaślepkami wałków rozrządu ponieważ mechanik te możliwości już wykluczył. Następne w kolejce mają być sprawdzane napinacze łańcuchów wałków. Czy mój problem jest częstą przypadłością tych silników? co warto jeszcze sprawdzić ? a może przyczyna leży w czymś poważniejszym? dodam jeszcze, że podczas wkręcania silnika na wysokie obroty zapach jest silniej odczuwalny (ale to chyba z powodu szybszego spalania się oleju przez mocniej nagrzewający się silnik) za każdą poradę z góry dziękuję Witam miałem taki sam problem audi a6 c5 2.8b i delikatnie podciekało z korka- zaślepka wałka rozrządu ciekło na kolektor wydechowy i spalany tam a puźniej zasysane i śmierdzialo. Polecam sprawdzić tylną część silnika najlepiej po postoju jak ostygnie. Wymieniałem 2 razy trzeba go wkleić na silikon( do 300stopni C) u mnie pomogło.
michcio28810 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Dokładnie. U mnie w 2.6 było to samo. Ta zaślepka wałka jest centralnie nad kolektorem i jak z niej cieknie to olej ma blisko do niego
jecenty0303 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 U mnie taki efekt był, gdy ciekło spod pokryw zaworów, przyczyną była niedrożna odma, warto sprawdzić przed wymianą uszczelek, żeby nie robić dwa/trzy razy. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się