Jump to content
0
p.m.c

Szarpanie

Recommended Posts

Witam, mój problem polega na tym że auto szarpie przy mocniejszym wciśnięciu gazu i jest to pojedyńcze szarpinięcie co jakiś czas, tak jakby cewka padała bardzo podobne objawy lub jakby nie dostawał paliwa chwilowo (lpg), z tym że na PB zero problemu. 
I tu moje pytanie jak diagnozować, czy od strony układu zapłonowego czy w instalacji szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłaczyć kompa, sprawdź stan świec.

Edited by Makale

Prawdopodobnie jedyne ALT w Quattro i manualu :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kompie jedynie czasem jest błąd kata, który sam znika i się zapala 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewka albo świeca, świece to podstawa więc wymiana nie zaszkodzi, jak nie to diagnoza na którym cylindrze.

 

Wczesniej możesz rozebrac, spryskać kontaktem połaczenia kostek do cewek, połączenia ze świecami oraz masy, czasami pomaga.

Ewentualnie znajdz kogos i podmień na próbe cewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pojedyńcze szarpnięcia też miałem ostatnio, problemem u mnie było zwiększone ciśnienie na parowniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, romandzi napisał:

Takie pojedyńcze szarpnięcia też miałem ostatnio, problemem u mnie było zwiększone ciśnienie na parowniku.

O ile miałeś zwiększone to ciśnienie? Ja mam to samo i nie wiem jak się tego pozbyć, LPG ustawiane na AFR a szarpnięcia są..


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam że pojezdziłem troche i dzsiaj był błąd 16517, posprawdzałem na vagu grupy 030,031,032,033 i cos jeszcze 046 chyba. zrobiłem test sondy i ok wyszło 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te szarpnięcia masz na zimnym silniku po przełączeniu na lpg czy bez różnicy? Na biegu jałowym nie masz wypadań zapłonu na lpg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gorącym jak wcisne i wtedy raz sa raz nie, na ktorym kanale sprawdzic wypadanie zapłonów ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypadania zapłonów to kanały 14,15,16 ale działa to tylko na biegu jałowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewka zapłonowa siada. tez tak mialem. wypadania zaplonow nie bylo. w koncu padła na amen.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kiedy wiadomo że wypadają, jakaś wartość ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno pokazać błąd wypadania zapłonu, ale też te szarpanie może być spowodowane słabym reduktorem skoro na benzynie wypadania zapłonu nie ma.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę 3 lata na lpg i nie było problemu pojawił się teraz, więc to nie wina jego wydajności 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może jednak wina wtryskiwaczy gazowych. Jak sie da to spróbuj w programie od gazu pojedynczo kolejne wtryski wyłączać i może dojdziesz ktory jest niesprawny. Żeby wyeliminować cewke to pasuje miec dodatkowo jedną sprawną i też pokolei podmieniac jak nie ma błędu na vagu, który to cylinder.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, p.m.c napisał:

Jeżdżę 3 lata na lpg i nie było problemu pojawił się teraz, więc to nie wina jego wydajności 

Ile zrobiłeś przez 3 lata kilometrów?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z 80tys 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktory przeważnie do 100 tysięcy trzymają ale różnie z tym bywa, także jestem raczej pewny, że u Ciebie przyczyną jest reduktor.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę szukał przyczyny.. A jeśli reduktor to co nowy? I jak tak to ten sam czy inny może być? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, p.m.c napisał:

Będę szukał przyczyny.. A jeśli reduktor to co nowy? I jak tak to ten sam czy inny może być? 

Jaki masz aktualnie reduktor? No jak winny reduktor to nowy - wiadomo..

Z reguły daje się ten sam, żeby nie trzeba było nic przerabiać, jeżeli ten Ci tyle wytrzymał to nie ma co kombinować.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie na parowniku miałem 1.2 zmniejszyłem na 1.1 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kme silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, p.m.c napisał:

Kme silver

Zdiagnozuj, jeżeli to będzie reduktor to zmień na taki sam, bardzo dobry reduktor.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak zrobiłem podgląd na grupy 14 15 16 i na jałowym w polu 3 same zera. Ale jadąc autem jak szarpnelo to pojawiała się tam 1 i znikała po chwili, dodam jeszcze że mam wrażenie że chla strasznie dużo Pb a ja go używam tylko żeby na lpg wrzucilo
 

Edited by p.m.c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna rzecz, przeładowuje mi czasami,  jak narazie  dwa razy, raz 1,4b i 0.9b po czym w górnej granicy go zaszarpie odpuszcze gaz wcisne i bije 0,5 (wczesniej miałem 0,6 - 0.65)  na wskaźniku doładowania podczas szarpnięcia jest zawachanie wskazówki, cofa ją i idzie dalej) :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem z szarpnięciami został rozwiązany, problemem były malutkie pęknięcia na długich fajkach . Po wymianie fajek problem znikł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...