Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Samochód się nie dogrzewa


Recommended Posts

Posted

Witam , Posiadam a4 b6 1.9 tdi 130km AWX, problem zaczął się od zimnego powietrza z nawiewów , wymieniony termostat (nawet 2 razy) , nadal to samo. Wąż gdzie jest termostat jest ciągle zimny , ew na postoju trzymajac go na 2.5tyś obr zaczyna być trochę letni ale nadal zimne powietrze dmucha. Przewody od nagrzewnicy są gorące (zasilanie i powrót) . Dodatkowo na climatronicu sam włącza się ECON. Jakieś pomysły co można jeszcze zrobić ?

Posted

A sprawdziłeś błędy w climatroniku ? Może któryś silniczek padł ? Do tego warto by było zrobić reset ustawień i adaptację potencjometrów silników klap.

Posted

Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? 

Posted
15 godzin temu, niekojarze255 napisał:

Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? 

Na działanie ogrzewania nie ma wpływu ,ale bez czynnika w klimie się nie powinno jeździć.

W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem.

Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania :PA konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające :decayed:

Jak obydwa przewody idące do nagrzewnicy są gorące, a wieje zimnym powietrzem,  to za brak ciepełka w środku winne są klapy sterujące przepływem powietrza w nagrzewnicy ( a konkretniej ich napęd ) :whistling:

Posted
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem.

Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania :PA konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające :decayed:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

Posted
Godzinę temu, misiek95 napisał:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

W takim układzie zwracam honor , chyba się trochę zagalopowałem z tą nowoczesnością w tym aucie :notworthy::P

 

  • 1 month later...
Posted (edited)
W dniu 27.01.2018 o 09:20, misiek95 napisał:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Edited by CzarekJ
Posted
7 minut temu, CzarekJ napisał:

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Jest też inna możliwość , po prostu ktoś klimę dołożył i wtedy psu na budę to co mówi ETKA :P

Mam taką sytuację w kobitki Touranie.  Sporo mnie nerwów kosztowało zanim się zorientowałem że jest ona poskładana z tego co komuś na półce zalegało ...:grin:

 

Posted
30 minut temu, CzarekJ napisał:

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Pierwsze słysze... troche tego przerobiłem i nie widzialem takiego tworu. Mówimy o a4 b6 z silnikiem awx czy o jakimś passacie?

Posted (edited)

Kompresor DENSO 6SEU12C  - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124

lub kompresor

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Sprezarka-do-Klimatyzacji-AUDI-A4-NIPPONDENSO-7SEU16C-ORYGINALNE-Auto-Klimatyzacja-78381-/987

 

Kompresor DENSO 6SEU14 C. Montowana po stronie kierowcy, również sterowana zaworem. Napędzana tym samym paskiem co pozostałe agregaty. Modele A4 od 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-klimatyzacji-samochodowej-AUDI-A4-B6%2C-B7%2C-A6-4F2-oraz-SEAT-Exeo-3R2%2C-3R5%2C-regenerowana-sprezarka-DENSO-6SEU14C-OEM-8E0260805BJ%2C-8E0260805BA%2C-8E0260805AG%2C-8E0260805BF%2C-8E0260805AT%2C-czesci-ukladu-klimatyzacji-98928-/4450

Chyba że chodzi o inny motor, kompresor firmy ZEXEL lub samoróbkę.

 

 

Edited by CzarekJ
Posted
53 minuty temu, CzarekJ napisał:

Kompresor DENSO 6SEU12C  - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124

no jak oddzielnym paskiem jak widze że jest na pasek 6pk?

Posted (edited)

:) Jak widać są i z kołem na 4 PK.

 

Edited by CzarekJ

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...