niekojarze255 Posted January 26, 2018 Posted January 26, 2018 Witam , Posiadam a4 b6 1.9 tdi 130km AWX, problem zaczął się od zimnego powietrza z nawiewów , wymieniony termostat (nawet 2 razy) , nadal to samo. Wąż gdzie jest termostat jest ciągle zimny , ew na postoju trzymajac go na 2.5tyś obr zaczyna być trochę letni ale nadal zimne powietrze dmucha. Przewody od nagrzewnicy są gorące (zasilanie i powrót) . Dodatkowo na climatronicu sam włącza się ECON. Jakieś pomysły co można jeszcze zrobić ?
kamil-vag Posted January 26, 2018 Posted January 26, 2018 A sprawdziłeś błędy w climatroniku ? Może któryś silniczek padł ? Do tego warto by było zrobić reset ustawień i adaptację potencjometrów silników klap.
niekojarze255 Posted January 26, 2018 Author Posted January 26, 2018 Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ?
piotrsob1 Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 15 godzin temu, niekojarze255 napisał: Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? Na działanie ogrzewania nie ma wpływu ,ale bez czynnika w klimie się nie powinno jeździć. W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem. Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania A konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające Jak obydwa przewody idące do nagrzewnicy są gorące, a wieje zimnym powietrzem, to za brak ciepełka w środku winne są klapy sterujące przepływem powietrza w nagrzewnicy ( a konkretniej ich napęd )
misiek95 Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Godzinę temu, piotrsob1 napisał: W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem. Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania A konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem
piotrsob1 Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Godzinę temu, misiek95 napisał: awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem W takim układzie zwracam honor , chyba się trochę zagalopowałem z tą nowoczesnością w tym aucie
CzarekJ Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 (edited) W dniu 27.01.2018 o 09:20, misiek95 napisał: awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Edited March 2, 2018 by CzarekJ
piotrsob1 Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 7 minut temu, CzarekJ napisał: Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Jest też inna możliwość , po prostu ktoś klimę dołożył i wtedy psu na budę to co mówi ETKA Mam taką sytuację w kobitki Touranie. Sporo mnie nerwów kosztowało zanim się zorientowałem że jest ona poskładana z tego co komuś na półce zalegało ...
misiek95 Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 30 minut temu, CzarekJ napisał: Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Pierwsze słysze... troche tego przerobiłem i nie widzialem takiego tworu. Mówimy o a4 b6 z silnikiem awx czy o jakimś passacie?
CzarekJ Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 (edited) Kompresor DENSO 6SEU12C - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124 lub kompresor https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Sprezarka-do-Klimatyzacji-AUDI-A4-NIPPONDENSO-7SEU16C-ORYGINALNE-Auto-Klimatyzacja-78381-/987 Kompresor DENSO 6SEU14 C. Montowana po stronie kierowcy, również sterowana zaworem. Napędzana tym samym paskiem co pozostałe agregaty. Modele A4 od 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-klimatyzacji-samochodowej-AUDI-A4-B6%2C-B7%2C-A6-4F2-oraz-SEAT-Exeo-3R2%2C-3R5%2C-regenerowana-sprezarka-DENSO-6SEU14C-OEM-8E0260805BJ%2C-8E0260805BA%2C-8E0260805AG%2C-8E0260805BF%2C-8E0260805AT%2C-czesci-ukladu-klimatyzacji-98928-/4450 Chyba że chodzi o inny motor, kompresor firmy ZEXEL lub samoróbkę. Edited March 2, 2018 by CzarekJ
misiek95 Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 53 minuty temu, CzarekJ napisał: Kompresor DENSO 6SEU12C - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124 no jak oddzielnym paskiem jak widze że jest na pasek 6pk?
CzarekJ Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 (edited) Jak widać są i z kołem na 4 PK. Edited March 3, 2018 by CzarekJ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now