niekojarze255 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Witam , Posiadam a4 b6 1.9 tdi 130km AWX, problem zaczął się od zimnego powietrza z nawiewów , wymieniony termostat (nawet 2 razy) , nadal to samo. Wąż gdzie jest termostat jest ciągle zimny , ew na postoju trzymajac go na 2.5tyś obr zaczyna być trochę letni ale nadal zimne powietrze dmucha. Przewody od nagrzewnicy są gorące (zasilanie i powrót) . Dodatkowo na climatronicu sam włącza się ECON. Jakieś pomysły co można jeszcze zrobić ?
kamil-vag Opublikowano 26 Stycznia 2018 Opublikowano 26 Stycznia 2018 A sprawdziłeś błędy w climatroniku ? Może któryś silniczek padł ? Do tego warto by było zrobić reset ustawień i adaptację potencjometrów silników klap.
niekojarze255 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2018 Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ?
piotrsob1 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 15 godzin temu, niekojarze255 napisał: Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? Na działanie ogrzewania nie ma wpływu ,ale bez czynnika w klimie się nie powinno jeździć. W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem. Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania A konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające Jak obydwa przewody idące do nagrzewnicy są gorące, a wieje zimnym powietrzem, to za brak ciepełka w środku winne są klapy sterujące przepływem powietrza w nagrzewnicy ( a konkretniej ich napęd )
misiek95 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Godzinę temu, piotrsob1 napisał: W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem. Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania A konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem
piotrsob1 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Godzinę temu, misiek95 napisał: awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem W takim układzie zwracam honor , chyba się trochę zagalopowałem z tą nowoczesnością w tym aucie
CzarekJ Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) W dniu 27.01.2018 o 09:20, misiek95 napisał: awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Edytowane 2 Marca 2018 przez CzarekJ
piotrsob1 Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 7 minut temu, CzarekJ napisał: Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Jest też inna możliwość , po prostu ktoś klimę dołożył i wtedy psu na budę to co mówi ETKA Mam taką sytuację w kobitki Touranie. Sporo mnie nerwów kosztowało zanim się zorientowałem że jest ona poskładana z tego co komuś na półce zalegało ...
misiek95 Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 30 minut temu, CzarekJ napisał: Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo. Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika. Pierwsze słysze... troche tego przerobiłem i nie widzialem takiego tworu. Mówimy o a4 b6 z silnikiem awx czy o jakimś passacie?
CzarekJ Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Kompresor DENSO 6SEU12C - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124 lub kompresor https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Sprezarka-do-Klimatyzacji-AUDI-A4-NIPPONDENSO-7SEU16C-ORYGINALNE-Auto-Klimatyzacja-78381-/987 Kompresor DENSO 6SEU14 C. Montowana po stronie kierowcy, również sterowana zaworem. Napędzana tym samym paskiem co pozostałe agregaty. Modele A4 od 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-klimatyzacji-samochodowej-AUDI-A4-B6%2C-B7%2C-A6-4F2-oraz-SEAT-Exeo-3R2%2C-3R5%2C-regenerowana-sprezarka-DENSO-6SEU14C-OEM-8E0260805BJ%2C-8E0260805BA%2C-8E0260805AG%2C-8E0260805BF%2C-8E0260805AT%2C-czesci-ukladu-klimatyzacji-98928-/4450 Chyba że chodzi o inny motor, kompresor firmy ZEXEL lub samoróbkę. Edytowane 2 Marca 2018 przez CzarekJ
misiek95 Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 53 minuty temu, CzarekJ napisał: Kompresor DENSO 6SEU12C - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku. https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124 no jak oddzielnym paskiem jak widze że jest na pasek 6pk?
CzarekJ Opublikowano 3 Marca 2018 Opublikowano 3 Marca 2018 (edytowane) Jak widać są i z kołem na 4 PK. Edytowane 3 Marca 2018 przez CzarekJ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się