Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Samochód się nie dogrzewa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , Posiadam a4 b6 1.9 tdi 130km AWX, problem zaczął się od zimnego powietrza z nawiewów , wymieniony termostat (nawet 2 razy) , nadal to samo. Wąż gdzie jest termostat jest ciągle zimny , ew na postoju trzymajac go na 2.5tyś obr zaczyna być trochę letni ale nadal zimne powietrze dmucha. Przewody od nagrzewnicy są gorące (zasilanie i powrót) . Dodatkowo na climatronicu sam włącza się ECON. Jakieś pomysły co można jeszcze zrobić ?

Opublikowano

A sprawdziłeś błędy w climatroniku ? Może któryś silniczek padł ? Do tego warto by było zrobić reset ustawień i adaptację potencjometrów silników klap.

Opublikowano

Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? 

Opublikowano
15 godzin temu, niekojarze255 napisał:

Był komputer podłączony , i pokazało czujnik ciśnienia , po sprawdzeniu brak czynnika. Ma to jakiś wpływ ? 

Na działanie ogrzewania nie ma wpływu ,ale bez czynnika w klimie się nie powinno jeździć.

W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem.

Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania :PA konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające :decayed:

Jak obydwa przewody idące do nagrzewnicy są gorące, a wieje zimnym powietrzem,  to za brak ciepełka w środku winne są klapy sterujące przepływem powietrza w nagrzewnicy ( a konkretniej ich napęd ) :whistling:

Opublikowano
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

W AWX-ie kompresor klimy nie ma już sprzęgła elektromagnetycznego , a jego praca jest sterowana specjalnym elektrozaworem.

Brak czynnika nie powoduje więc odłączenia napędu tak jak w starszych konstrukcjach i brak czynnika w układzie oznacza zazwyczaj również brak jego smarowania :PA konsekwencją tego jest zatarty kompresor i zerwane jego sprzęgło zabezpieczające :decayed:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

Opublikowano
Godzinę temu, misiek95 napisał:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

W takim układzie zwracam honor , chyba się trochę zagalopowałem z tą nowoczesnością w tym aucie :notworthy::P

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.01.2018 o 09:20, misiek95 napisał:

awx 2001 ma normalnie elektromagnes, dopiero gdzieś od 2004 jest sprężarka po drugiej stronie i sterowana zaworem

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano
7 minut temu, CzarekJ napisał:

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Jest też inna możliwość , po prostu ktoś klimę dołożył i wtedy psu na budę to co mówi ETKA :P

Mam taką sytuację w kobitki Touranie.  Sporo mnie nerwów kosztowało zanim się zorientowałem że jest ona poskładana z tego co komuś na półce zalegało ...:grin:

 

Opublikowano
30 minut temu, CzarekJ napisał:

Niestety nie zgodzę się. Sterowanie wydatkiem sprężarki nie odbywa się cewką sprzęgła elektromagnetycznego a zaworem sterowanym impulsowo.  Przynajmniej jest tak w modelu z 2002 roku i sprężarkami DENSO serii 12 montowanymi po stronie rozrusznika.

Pierwsze słysze... troche tego przerobiłem i nie widzialem takiego tworu. Mówimy o a4 b6 z silnikiem awx czy o jakimś passacie?

Opublikowano (edytowane)

Kompresor DENSO 6SEU12C  - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124

lub kompresor

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Sprezarka-do-Klimatyzacji-AUDI-A4-NIPPONDENSO-7SEU16C-ORYGINALNE-Auto-Klimatyzacja-78381-/987

 

Kompresor DENSO 6SEU14 C. Montowana po stronie kierowcy, również sterowana zaworem. Napędzana tym samym paskiem co pozostałe agregaty. Modele A4 od 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-klimatyzacji-samochodowej-AUDI-A4-B6%2C-B7%2C-A6-4F2-oraz-SEAT-Exeo-3R2%2C-3R5%2C-regenerowana-sprezarka-DENSO-6SEU14C-OEM-8E0260805BJ%2C-8E0260805BA%2C-8E0260805AG%2C-8E0260805BF%2C-8E0260805AT%2C-czesci-ukladu-klimatyzacji-98928-/4450

Chyba że chodzi o inny motor, kompresor firmy ZEXEL lub samoróbkę.

 

 

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano
53 minuty temu, CzarekJ napisał:

Kompresor DENSO 6SEU12C  - Audi A4 B6 2002 r. motor AWX. Napędzana oddzielnym paskiem. Montowana po prawej stronie silnika. Pierwsze modele A4 do 2003 roku.

https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Kompresor-ukladu-chlodzenia-AUDI-A4-8E2%2C-B6%2C-8H7%2C-8HE%2C-A6-4B%2C-C5%2C-regenerowana-sprezarka-klimatyzacji-DENSO-6SEU12C%2C-klimatyzacja-do-samochodow-68354-/4124

no jak oddzielnym paskiem jak widze że jest na pasek 6pk?

Opublikowano (edytowane)

:) Jak widać są i z kołem na 4 PK.

 

Edytowane przez CzarekJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...