Jump to content
IGNORED

Za wysoka temperatura, Pomocy


Recommended Posts

Posted (edited)

Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem że wentylatory chodzą na bardzo wysokich obrotach, temperatura była na 90*, jak dojechałem do domu samochód postał chwile na wolnych obrotach to temperatura dochodziła już do 100* wentylatory na maksymalnych obrotach, jak dodałem gazu to po chwili temperatura spadła znowu do 90*.

Co może być tego przyczyną?

Termostat był wymieniany na behr w lipcu 2017 roku, pompa wody 42 tysiące kilometrów temu (koniec 2016 roku), nie ma żadnych ubytków płynu.

W czym jest problem?? Termostat?

 

 

Edited by A4 B6
Posted

Dodam że komp nie wywalił błędu

27534934_1409847069127212_648761701_o.jpg

Posted

Zdjęcie ukazuje te niby "100 stopni"? 

Posted

Zdjęcie zrobione ok 10 minut po zgaszeniu silnika...

Posted

Króciec głowicy sprawdz sobie czy nie cieknie plyjn.U mnie to samo bylo tydz temu zmienielem i wszystko gra

Posted

Nic nie cieknie.

Chyba jest to czujnik temperatury g2 komputer wskazywał 102* a g62 90*, chyba nie powinna być aż taka różnica temperatur?  

Posted

...zacznij od podstaw - czyli sprawdzenie czujników ( na bloku,przy chłodnicy ), może któryś przekłamuje ? Skoro masz LPG przyjrzał bym się również modułowi wpiętemu w układ chłodzenia ( tzw.Parownik ) pod kątem jego szczelności oraz możliwego zapowietrzenia. Sprawdzenie termostatu zostaw sobie na końcu...niewykluczone że się zawiesza...

Posted

Dzięki, problem rozwiązany 

Posted
Godzinę temu, A4 B6 napisał:

Dzięki, problem rozwiązany 

co było przyczyną?

Posted

Czujnik temperatury 

 

  • 1 month later...
Posted
W dniu 6.02.2018 o 19:41, A4 B6 napisał:

Czujnik temperatury 

 

Który czujnik? 

Jechalem sobie dzisiaj przez Wrocław po trasie 100 km a w mieście przejechałem około 10 km w korkach itp i nagle wskazówka na 120 stopni i pikanie, szybko zjechałem na parking zgasiłem silnik wskazówka skakała raz na 120 po kilku sekundach na 90 i znów na 120 na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie, sprawdzałem wzrokowo brak wycieków płyn chłodniczy zawsze wlany -35 stopni,  wentylator oczywiście schłodził silnik ale.... jadąc dalej po mieście temperatura na postoju stoi na 90 a gdy jade i nie ważne czy spokojnie czy nie to wzrasta na około 100 stopni na wskaźniku, wentylator nie włącza się, dodam ze pompa wody wymieniana była przy okazji z rozrządem na skf jakieś 20 tys km temu, a czujnik temperatury ten przy głowicy (G62???) wymieniany ja nowy ale chyba jakiś zamiennik pamietam ze 60 zł kosztował.

Auto mam 3 lata i nigdy nie było problemów z temperatura latem robiłem trasy po 600 km i nic się nigdy nie działo, płyn chłodniczy był wymieniany również jakieś 20 tys temu.

prosze o jakieś rady bo nie chciałbym wydawać nie potrzebnie pieniędzy. 

 

Uwaga! Zauwazylem delikatnie mokry króciec przy głowicy ale jest to raczej już jakiś czas i płynu nie ubywa wiec nie wiem czy ma to jakiś związek z tematem. 

Za fachowe posty dziękuje.

Posted

Ja stawiam na g62. Ostatnio miałem taki przypadek u znajomego. Silnik zimny bo dopiero wyjechał  z domu a wskaźnik temp zaczął wariowac. Raz 130 raz 90 raz 50 i tak w kółko. Wentyle na maxa. Koleś wystraszony. Czujnik wymieniony i auto śmiga. 

Posted (edited)

Właśnie wsiadłem do auta i po 1.5 godz stania temperatura nadal około 100, wentylator się załączył po przekręceniu stacyjki, przejechałem  10km teraz przez miasto i około 100 stopni cały czas, przejechałem 100 km wracając do domu na trasie cały czas 140km/ temperatura spadła do 90 nieco ponad po przyjeździe do domu otwieram maskę dotykam ręka silnik zimny węże wszędzie zimne( prawdopodobnie jechałem cały czas na włączonym wentylatorze) czyli nie pozostaje mi nic innego jak kupić jutro nowy czujnik przy głowicy i zobaczymy, a swoją droga to dość często ulegają awarii bo tematów dużo w internecie.....

chcialem również sprawdzić temperaturę na komputerze ale mój kabelek za 80 zł i polski darmowy VAG 4.9 oczywiście po 2 sekundach przeglądania się rozłącza eh.....

zdazylem tylko zobaczyć w błędach silnika błąd czujnika temperatury silnika i jakiś błąd magistrali can, ale to pewnie od centralki bo czasami nie otwiera z pilota i błąd modułu sterującego silnika czy coś takiego.....

 

Edited by chicel
Posted

No i gitara  czujnik g62 wymieniony i wszystko gra : ) 

po nocy samochód miał nadal 90 stopni na starym czujniku, temat się napewno komuś przyda czyli w 90% objawów winny jest czujnik, u mnie koszt 32 zł : ) pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Posted
W dniu 10.03.2018 o 17:07, chicel napisał:

No i gitara  czujnik g62 wymieniony i wszystko gra : ) 

po nocy samochód miał nadal 90 stopni na starym czujniku, temat się napewno komuś przyda czyli w 90% objawów winny jest czujnik, u mnie koszt 32 zł : ) pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Sprawdziłeś kolego odczyty z tego czujnika VAGiem ?
Pytam ponieważ cena "ciekawa", a też wymieniałem czujnik G62 tydzień temu na oryginalny kupiony w sklepie motoryzacyjnym nawet z logiem audi na czujniku i był to bubel... temperatura na vag oscylowała miedzy 75 a 95 stopni i silnik był niedogrzany jak powinien mimo że wskazówka pokazywała 90 nie licząc kilku sporadycznych wahnięć.  Dopiero po zamontowaniu czujnika z ASO wszystko działa jak powinno tzn. temp od 85 do 105 stopni i wentylator załącza się na pierwszy bieg kiedy powinien i termostat ładnie pracuje co pokauje vag.

 

Posted

Niestety tak jak pisałem mój kabelek nie daje rady : D a nie będę płacił za sprawdzenie tego 100 zł, myśle ze wszystko jest ok aczkolwiek pewności nie ma....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...