Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

RNS-D po naprawie. Czy wymagane kodowanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszysxtkich. Opowiem od początku o co chodzi, otóż w mojej Audi Navigation Plus RNS-D DX rozsypał się mechanizm wysuwania CD-ROM i niestety jednocześnie (mimo że płyta z mapami dalej siedziała w środku) radio przestało widzieć wogóle płytę. Zakładam że mechanizm ją niedokładnie ustawił.Nadarzyła mi się ostatnio okazja i w zasadzie dostałem w prezencie RNS-D z Audi A6, które miało mi posłużyć jako dawca napędu CD-ROM. Dodam od razu, że cała Navi w 100% sprawna, tyle że stwierdziłem że podmienię napędy z dwóch powodów: 1. mniej roboty niż z wymianą całego panela czołowego
                  2. moja Navi była już spolszczona przez poprzerdniego użytkownika

Oczywiście dla sprawdzenia sprawności tej Navi z A6 podłączyłem ją pod swoje kable i wszystko było w porządku, widziałem mapę, swoją prawidłową pozycję na niej, żadnych błędów, po krótkiej jeździe moja pozycja okazała się również zmieniać jak powinnna.

Więc po podmianie napędu sprawa czygląda tak, że nagle ten napęd który działał, zaczął mieć problemy z odczytaniem tej samej płyty (wziąłem płytę, którą dostałem razem z Navi. Tu pojawiły się moje wątpliwości, że być może radyjko, które dostałem jest non-DX, ale z rozpiski na forum wynika, że jest DX.... Pokażę może płytę, która tam siedziała i działała:
b6b2c4e993824ba0med.jpg

Płyta niby jest przeczytana, ale prtzy próbie wybrania celu lub zobaczenia mapy radio "zamarza" i po chwili pojawia się komunikat o czyszczeniu CD-ROM...

Wogóle nie chce też zaczytać płyt, które czytał poprzedni napęd (czyli są dobrze nagrane, to mam na myśli), tam nie pojawia się nic oprócz CD defekt.

Dodam, że raz po włożeniu tej płyty ze zdjecia pojawiły mi się dwa czerwone loading bary i rozpoczęło się jakieś wczytywanie, które kiedy doszło do końca, navi zdawała się działać, ale moje pozycja (mieszkam w Niemczech) i jakiekolwiek wybrane przeze mnie cele zdawały się znajdować poza mapą.....Moja pozycja się aktualizowała w trakcie jazdy, ale nie było mapy pod spodem.

Zrobiłem diagnostykę i mam coś takiego:

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel       Labels: 8E0-953-549.LBL
   Controller: 8E0 953 549 L
   Component: Lenksáulenmodul     0306
   Coding: 02011
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 3C0BB7F33F73
1 Fault Found:
01304 -  Radio
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL
   Controller: 8E0 920 930 HX
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 D17
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 19411
   VCID: 847B8F138703
   WAUZZZ8E72A016465     AUZ6Z0A0114903
2 Faults Found:
01304 -  Radio
            49-10 -  No Communications - Intermittent
01300 -  Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation       Labels: None
   Controller: 8E0 035 192 
   Component: RNS 4.1 H06    BNO 0102
   VCID: E1B5A6877851
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio       Labels: None
   Controller: 8E0 035 192 
   Component: Radio          BNO 0001
   Coding: 00205
   Shop #: WSC 63351
   VCID: E1B5A6877851
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Jakieś rady co dalej? Myślę czy nie przebudować spowrotem tego napędu do tamtej navi i nie wymienić tych zakichanych paneli....

Opublikowano

[UPDATE] Piszę w osobnym poście, żeby łatwej było znaleźć co i kiedy zostało wtykonane i jakie były efekty.

Więc wczoraj z racji tego że miałe4m wenę to wyszrpałem navi z auta po raz kolejny, podmieniłem spowrotem te napędy (i możer tutaj się zatrzymam, mówiąc napęd, mam na myśli całą górną półowę nawigacji), tylko mój panel czołowy wylądował na tej z A6 i pierwsze efekty po uruchomieniu.... Dokładnie to samo, bez zmian. Dopiero dziś w drodze z pracy, kiedy stałem w korku, nagle ni z tego ni z owego, pojawiła się mapa i możliwości nawigowania... Co prawda przy wyborze jakiejś opcji czasami ma "czkawkę" i zamarza na chwilę, ale przechodzi dalej.....

ale....

Nie mam nic a nic na FISie od nawigacji (radio, cd widać na FIS, tylko navi nie). NIe robiłem jeszcze diagnozy VAGiem, ale może ktoś ma jakieś sugestie?
btw, mój panel, który miał stuprocentową padaczkę podświetlenia lewych klawiszy - ożył i świeci jak nówka ;) Dla samego tego opłacało się dłubać :)

Opublikowano

Prościej było przełożyć sam napęd cd z górnej części navi i nie było by kłopotu. Starsze wersje navi tak jak twoja z A6 nie zawsze trybią z dołem z b6/7

Opublikowano

Co Ty kolego bredzisz, przeciez jest u góry napisane jak ch... jak byk, że sparowane są teraz połówki w obydwu nawigacjach tsk jak były oryginalnie. Jedyna zmiana to panel czołowy z mojej na2i z a4 trafil do tej z a6, żeby pasowała do konsoli centralnej.... 

Opublikowano (edytowane)

[UPDATE]

A więc stanęło na tym, że z mojej oryginalnej nawigacji zostało zachowane: Panel (co by nie musieć szlifować i docinać tego z A6, ale nawiasem mówiąc jak się ma te dwie nawigacje przed sobą to aż szokujące jest jak różnej jakości stosuje się w nicjh materiały.... Ta z A6 mimo że jest 2 lata starsza nie ma ani jednej rysy i plastik w dotyku jest o niebo lepszy), elektronika górnej "nawigacyjnej" części całego zestawu.... Reszta została przeszczepiona z nawigacji z A6, czyli dolna połówka zestawu (to się jeszcze może zmienić, bo narazie zostawiłem ją ze względu na sprawność obwodu podświetlenia klawiszy, bo w mojej cała lewa strona nie świeciła od kiedy mam to auto) i napęd CD-ROM wraz z mechanizmem wciągającym/wysuwającym płytę. 

  Niestety powoduje to całkowity brak reakcji FIS na działanie nawigacji... Nadal wyświetla się tam informacja o stacjach radiowych i płytach CD, kiedy są odtwarzane, ale po nawigacji ani śladu, mimo że na ekranie radia śmiga bezproblemowo (jeszcze niestety nie spolszczona, bo aktualnie posiadana przeze mnie nagrywarka pozwala zapisywać CD-ROM z minimum 16x prędkością.... A to jak się okazuje nawet dla płyty z softem za szybko (słyszałem opinie, że soft do upgrade'u może być nagrany na byle czym i byle jak szybko, ale wygląda na to że jednak nie do końca).

Wniosek z tego taki, że instalowane w A6 we wczesnych modelach nawigacje RND-D, nawet te DX, nie miały możliwości komunikacji z FIS, albo komunikacja odbywa się w A6 inaczej niz w A4. Jakieś pomysły żeby to uzdrowić? (kodowanie?) Zaraz postaram się podrzucić loga co tam VAG teraz widzi).

[edit]

W zasadzie między poprzednim logiem a tym obecnie widzę dwie różnice - pod adresem 56: Radio jest różnica w kodowaniu, wcześnie było 00205, teraz jest 00207. Druga jest w adresie 37: Navigation

poprzednio było:

CONTROLLER      8E0 959 433 AN

COMPONENT rns 4.1 H06       BNO 0102

VCID E1B5A6877851

teraz jest:L

CONTROLLER     4B0 035 192 F

COMPONENT Navigation      BNO 0001

VCID 20336383B3DB

O ile te różnice powyżej podejrzewam że po prostu są skutkiem podmiany części, o tyle pierwsza daje pewne nadzieje. Może ktoś coś podpowiedzieć?

Edytowane przez Decybell
update

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...