Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Drży kierownica, kokpit i skrzynia


dawid922

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 
 Mam objawy tego typu ,ze silnik głośno pracuje .. 
 Mimo wymiany poduszek pod silnikiem 2 i jednej pod skrzynią biegów objawy sa niezmienne ... 
 Wibruje kierownica ,zaczyna kokpit  i skrzynia biegów  .. 
Innych objawów  auta nie zaauwazyłem ... 
 Co to może być ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś jak korekcje pompek ? Zrzucałeś pokrywę, żeby obejrzeć jak wyglądają krzywki wałka ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrzadu, rozrzad był wymieniany , i wszystkie poduszki , silnika i skrzyni ... 
 Jest wersja ,ze to dwumas ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2018 o 20:22, dawid922 napisał:

Wałek rozrzadu, rozrzad był wymieniany , i wszystkie poduszki , silnika i skrzyni ... 
 Jest wersja ,ze to dwumas ... 

Idąc tym tokiem rozumowania zaraz powymieniasz wszystko co Ci przyjdzie do głowy, a wibrował będzie dalej :P:whistling:

Po pierwsze to dokładnie opisz w jakich sytuacjach masz te wibracje , od dokładności tego opisu zależy dalsze działanie . Co należy sprawdzić i jakie testy należy zrobić by byśmy mogli naprowadzić Cię na przyczynę :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jakie poduszki kupiłeś. O ile pod skrzynie spokojnie Lamforder daje radę to pod silnik tylko ORi - jest o tym cały temat na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Idąc tym tokiem rozumowania zaraz powymieniasz wszystko co Ci przyjdzie do głowy, a wibrował będzie dalej :P:whistling:

Po pierwsze to dokładnie opisz w jakich sytuacjach masz te wibracje , od dokładności tego opisu zależy dalsze działanie . Co należy sprawdzić i jakie testy należy zrobić by byśmy mogli naprowadzić Cię na przyczynę :hi:

Wibracje mam ciągle .... podczas jazdy ... przy wciskaniu sprzegła jak i również na postoju na biegu wstecznym ( nie wiem czy to róznica) i biez biegu.
 Wiecej nie wiem jakie informacje dokładnie będa potrzebne do diagnozy.
 

 

11 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

napisz jeszcze jakie poduszki kupiłeś. O ile pod skrzynie spokojnie Lamforder daje radę to pod silnik tylko ORi - jest o tym cały temat na forum

Niestety,  nie przeczytałem tamatów na forum przed kupnem ..
Tak więc   lewa poduszka silnika wystapił błąd na "Vag" cewki zawiszenia silnika - wiązki poduszki silnika N144/N155
Sprawdzałem poduszke ale nie cieknie  olej mechanik powiedział ,ze  jest ok .
 Prawa mi wymieniał "inny" Mechanik ok. 10 miesiecy temu  ze wzgędu na drgania i nie przeszło i to pewnie jakies gówno wrzucił ..
 Poduszkę pod Skrzynia sam wymieniałem ale nie pamietam juz dokładnie jaka ... wiem ,ze były dostępne dwa zamienniki wybrałem drozszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zajrzyj tam i sprawdź czy są na nich znaki vw i audi i czy pisze gdzieś Avon na gumie, bo jak lemforder czy swag to dlatego mogą być wibracje. Poduchy silnika tylko i wyłącznie ORI w TDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kamil-vag napisał:

To zajrzyj tam i sprawdź czy są na nich znaki vw i audi i czy pisze gdzieś Avon na gumie, bo jak lemforder czy swag to dlatego mogą być wibracje. Poduchy silnika tylko i wyłącznie ORI w TDI...

ok . poki co zamrazam temat ... jak przyjade do belgii to sprawdze  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawid922 napisał:

Wibracje mam ciągle .... podczas jazdy ... przy wciskaniu sprzegła jak i również na postoju na biegu wstecznym ( nie wiem czy to róznica) i biez biegu.
 Wiecej nie wiem jakie informacje dokładnie będa potrzebne do diagnozy.

Jak jeszcze napiszesz że są identyczne na biegu jałowym jak i podczas jazdy , niezależnie od prędkości i obciążenia silnika to skłonny będę przypuszczać że się ich pozbędziesz dopiero jak wymienisz silnik na benzynowy ...:decayed:

A już całkiem na poważnie, jak nie jesteś w stanie ich dokładniej opisać i czy są regularne, czy nie są zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika, to ciężko będzie Ci pomóc :hi:

Na pewno by można było coś gdybać to poduszki silnika muszą być ori , nie muszą być nowe , byle były sprawne i zamontowane bez naprężeń  :P

Tak samo układ wydechowy , jeżeli kiedyś gdzieś nim zaczepiłeś, to jego odkształcenie może być przyczyną przenoszenia się wibracji na nadwozie .

Są też i bardzo dziwne i rzadkie przypadki, kiedyś na koleinach zaczepiłem podwoziem o asfalt i zaczęło wibrować....

Na biegu jałowym wrażenie był takie jakby się siedziało na gołą d*pą na silniku, czym wyższe obroty to było lepiej . 

Jak się okazało to po obcierce o asfalt obróciło się o 90 stopni zabezpieczenie przeciwzerwaniowe poduszki skrzyni biegów :

big_80439901.jpg

Teoretycznie to nie możliwe, bo w normalnym spoczynkowym położeniu poduszki nie da się go obrócić o 90 stopni , widać poddana dynamicznemu obciążeniu na nierównościach drogi została dociśnięta na tyle że obrót zabezpieczenia zrobił się możliwy i jak poducha wróciła do normalnego stanu to jej możliwości tłumienia drgań zostały zablokowane ... :D

A najciekawsze że po fakcie ( było to na urlopie na Mazurach ) dwóch różnych okolicznych mechaników po zapoznaniu się z obawami i oględzinach podwozia ( powiedziałem im że stało się to po obcierce brzuchem o asfalt ) jako diagnozę podawało uszkodzone koło dwumasowe :P:facepalm:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

A najciekawsze że po fakcie ( było to na urlopie na Mazurach ) dwóch różnych okolicznych mechaników po zapoznaniu się z obawami i oględzinach podwozia ( powiedziałem im że stało się to po obcierce brzuchem o asfalt ) jako diagnozę podawało uszkodzone koło dwumasowe :P:facepalm:

Bo 90% mechaników słysząc o wibracjach w TDI twierdzi, że to od dwumasa, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że są tego pewni i potrafią zdiagnozowac taką usterkę na odległość np. podczas rozmowy przez telefon ;), a potem się tworzą mity typu: Panie coś Pan kupił przecież to ma dwumasa, który się sypie na potęgę

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2018 o 00:05, piotrsob1 napisał:

Jak jeszcze napiszesz że są identyczne na biegu jałowym jak i podczas jazdy , niezależnie od prędkości i obciążenia silnika to skłonny będę przypuszczać że się ich pozbędziesz dopiero jak wymienisz silnik na benzynowy ...:decayed:

A już całkiem na poważnie, jak nie jesteś w stanie ich dokładniej opisać i czy są regularne, czy nie są zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika, to ciężko będzie Ci pomóc :hi:

Na pewno by można było coś gdybać to poduszki silnika muszą być ori , nie muszą być nowe , byle były sprawne i zamontowane bez naprężeń  :P

Tak samo układ wydechowy , jeżeli kiedyś gdzieś nim zaczepiłeś, to jego odkształcenie może być przyczyną przenoszenia się wibracji na nadwozie .

Są też i bardzo dziwne i rzadkie przypadki, kiedyś na koleinach zaczepiłem podwoziem o asfalt i zaczęło wibrować....

Na biegu jałowym wrażenie był takie jakby się siedziało na gołą d*pą na silniku, czym wyższe obroty to było lepiej . 

Jak się okazało to po obcierce o asfalt obróciło się o 90 stopni zabezpieczenie przeciwzerwaniowe poduszki skrzyni biegów :

big_80439901.jpg

Teoretycznie to nie możliwe, bo w normalnym spoczynkowym położeniu poduszki nie da się go obrócić o 90 stopni , widać poddana dynamicznemu obciążeniu na nierównościach drogi została dociśnięta na tyle że obrót zabezpieczenia zrobił się możliwy i jak poducha wróciła do normalnego stanu to jej możliwości tłumienia drgań zostały zablokowane ... :D

A najciekawsze że po fakcie ( było to na urlopie na Mazurach ) dwóch różnych okolicznych mechaników po zapoznaniu się z obawami i oględzinach podwozia ( powiedziałem im że stało się to po obcierce brzuchem o asfalt ) jako diagnozę podawało uszkodzone koło dwumasowe :P:facepalm:

Cześć ,
Wygląda to w taki sposób:
 Na biegu jałowym telepie strasznie kierownicą ( okrutnie )  lekko kokpitem  i skrzynia biegow, całą buda delikatnie ...
Znowu jak wrzucam bieg  To Na kierownicy zostaja delikatne  drgania , i  na skrzyni biegów takie  jak były  , reszta puszcza . Ustepuje " telepanie " kierownicy. drgania całęj budy i kokpitu .
 Mam nadzieje , ze w taki sposób coś się wyjaśni ... jest to dla mnie bardzo dziwnę .. TYm bardziej z błędem, wiązki pod poduszka śilnika.
Czy przyszedł czas na wymianę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2018 o 09:37, Lukasz_mk2 napisał:

Bo 90% mechaników słysząc o wibracjach w TDI twierdzi, że to od dwumasa, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że są tego pewni i potrafią zdiagnozowac taką usterkę na odległość np. podczas rozmowy przez telefon ;), a potem się tworzą mity typu: Panie coś Pan kupił przecież to ma dwumasa, który się sypie na potęgę

Najgorsze jest to  jak się  sie trafi na takiego mechanika ..
 Maxx. poduszka do wymiany a liczą sobie za dwumas ... skur...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dawid922 napisał:

Cześć ,
Wygląda to w taki sposób:
 Na biegu jałowym telepie strasznie kierownicą ( okrutnie )  lekko kokpitem  i skrzynia biegow, całą buda delikatnie ...
Znowu jak wrzucam bieg  To Na kierownicy zostaja delikatne  drgania , i  na skrzyni biegów takie  jak były  , reszta puszcza . Ustepuje " telepanie " kierownicy. drgania całęj budy i kokpitu .
 Mam nadzieje , ze w taki sposób coś się wyjaśni ... jest to dla mnie bardzo dziwnę .. TYm bardziej z błędem, wiązki pod poduszka śilnika.
Czy przyszedł czas na wymianę? :)

No to wracamy do punktu wyjścia :decayed:

Czy to jest telepanie ( nieregularne , mocne bujanie silnikiem na boki widoczne gołym okiem z daleka , które buja wszystkim w aucie  ) , czy w jakiś sposób na nadwozie i inne elementy auta przenoszą się normalne drgania zespołu napędowego ?

Spróbuj to sprecyzować , może zanim odpowiesz poczytaj mój temat o telepaniu :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podesłanie tematu i pomoc  !!
Tak więc ..
 Na  biegu jałowym jest nie "mocne drgania" tylko takie telepanie  widoczne gołym okiem na kierownicy , wybracje na całym aucie nawet z zwenątrz na karoseri ..
Po właczeniu biegu ..Drganiua ( delikatne  i ciągłe ) zostaja na skrzyni biegów i bardzo delikatne na kierownicy . Te drgania juz nie przechodza na inne podzespoły ..
 Mało tego , silnik głośno pracuje  i auto powyzej 120km/h ledwo jedzie max.do 140-150 rozchulam .
Ta niska prędkość to może być kłopot turbiny  , ale nie znam sie :)
Poprzedni właściciel wymieniał wałęk rozrzadu i szklanki , ja przed chwila wtryski i rozrzad .
(delikatne drgania na skrzyni biegów były od momętu kupna  auta )

Edytowane przez dawid922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawid922 napisał:

Dzieki za podesłanie tematu i pomoc  !!
Tak więc ..
 Na  biegu jałowym jest nie "mocne drgania" tylko takie telepanie  widoczne gołym okiem na kierownicy , wybracje na całym aucie nawet z zwenątrz na karoseri ..
Po właczeniu biegu ..Drganiua ( delikatne  i ciągłe ) zostaja na skrzyni biegów i bardzo delikatne na kierownicy . Te drgania juz nie przechodza na inne podzespoły ..
 Mało tego , silnik głośno pracuje  i auto powyzej 120km/h ledwo jedzie max.do 140-150 rozchulam .
Ta niska prędkość to może być kłopot turbiny  , ale nie znam sie :)
Poprzedni właściciel wymieniał wałęk rozrzadu i szklanki , ja przed chwila wtryski i rozrzad .
(delikatne drgania na skrzyni biegów były od momętu kupna  auta )

Wygląda to na problem z pompkami lub ich uszczelnieniem :decayed:

Opisz dokładnie co , dla czego i kiedy było robione z pompkami w tym aucie .

Daj też loga grup 013, 018 i 023 robionego na biegu jałowym w czasie kiedy telepie.

Powtórz też takiego samego loga tylko włącz logowanie przed porannym odpalaniem , obydwa logi rób kilka minut , wrzuć je na którąś ze stronek do publikacji logów i daj linka to powiem coś więcej  :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Wygląda to na problem z pompkami lub ich uszczelnieniem :decayed:

Opisz dokładnie co , dla czego i kiedy było robione z pompkami w tym aucie .

Daj też loga grup 013, 018 i 023 robionego na biegu jałowym w czasie kiedy telepie.

Powtórz też takiego samego loga tylko włącz logowanie przed porannym odpalaniem , obydwa logi rób kilka minut , wrzuć je na którąś ze stronek do publikacji logów i daj linka to powiem coś więcej  :hi:

Pompką Vaku czy jakoś takk ?  ( soorka za błędy ale sie nie znam )
  BYły uszczelniane  , jeśli chodzi o Vag to wyskoczył mi błąd  wiązki pod poduszką silnika ..
Dokładnie co kiedy było robione to tylko iwyłacznie pompa wody przy wymiania rozrzadu .
 Na razie niee mam  możliwości zrobićloga :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...