Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów 1.8t bfb - ocena pracy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! :)

Trzy miesiące temu zakupiłem a4 b6 1.8t bfb ośka z lpg dwuletnim (stag 4 q-box + barracuda). Ogólnie auto zbiera się ładnie, ale prawdę mówiąc myślałem, że będzie bardziej zrywniejsze :P Mam wrażenie jakby turbo załączało się jakoś późno od ok. 3000 obr/min

Założenia:

- poprzedni właściciel twierdził, że wymienił przepływkę i dv dwa lata temu na ori przed założeniem gazu (dodał dowody zakupu)

- dołożony drugi IC z BEXa

- wywalony kat, na jego miejsce downpipe (nie wiem jak rozwiązano problem sond)

- ponoć po założeniu gazu (Warsztatownia-Lublin) został delikatnie zmieniony program

- spalanie ok 10lpg/100km a ostatnio nawet poniżej 10l (mieszkam poza miastem, jazda do 3500tys obr)

- podczas odpalania odzywa się pompa paliwa (czyżby jej kres był blisko?)

- obroty równiutkie, nieraz przy odpalaniu na zimnym obroty dosłownie przez chwilkę falują a po chwili jest ok

- brak błędów, sprawdzenie przed tworzeniem logów

- logi wykonywane przy temp. otoczenia -2 stopnie, na benzynie + (032 na lpg), na 3-cim biegu od ok 1500obr do odcięcia

 

log 032 - statyczny PB  +  wykres

log 032 - statyczny LPG  +  wykres

log 002+033   +  wykres

log 115+118   +  wykres

log 003+020  +  wykres

Próbowałem sam je rozgryźć, ale jednak tutaj doświadczenie odgrywa istotną rolę :wink:  Nie podoba mi się wartość Ign Timming na ostatnim wykresie :mellow:

Za wszelkie uwagi dzięki.

pozdrawiam :hi:

 

 

 

 

 

Edytowane przez franc321
Opublikowano (edytowane)

Kasowałeś błędy przed logami? Turbo ok, jest trochę przylany ale nie wiem czego to wina (może program typowo pod lpg), gr. 20 w normie. Po logach powinien mieć ponad 200 kuni...

Wiadomo kto robił program?

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy jeśli nie było żadnych błędów to mimo wszystko powinienem je wyczyścić? Bo jeśli tak, to tego nie zrobiłem :facepalm:

Przeglądam logi serii bfb forumowiczów i widzę, że wykres grupy 115+118 wygląda tak łagodnie i jest stały a u mnie taki trochę chaotyczny, czyli z programem musiało być coś modyfikowane.

Opublikowano
1 minutę temu, franc321 napisał:

zy jeśli nie było żadnych błędów to mimo wszystko powinienem je wyczyścić? Bo jeśli tak, to tego nie zrobiłem :facepalm:

Przed każdym logiem kasujesz błędy nawet jak ich nie ma. Program jest na bank. Jak chcesz ogarnąć swoje auto to pisz do @Galetto jak jesteś z okolic Lublina i będziesz zadowolony. Ale pokasuj błędy i zrób przynajmniej 2+33 na pb i na lpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, przem8 napisał:

Przed każdym logiem kasujesz błędy nawet jak ich nie ma. Program jest na bank. Jak chcesz ogarnąć swoje auto to pisz do @Galetto jak jesteś z okolic Lublina i będziesz zadowolony. Ale pokasuj błędy i zrób przynajmniej 2+33 na pb i na lpg

Zapewne będę się z nim kontaktował, ale najpierw muszę ustalić czy technicznie jest wszystko ok i czy nie jest za bardzo pomodzone - dlatego ten post ;)

44 minuty temu, przem8 napisał:

Po logach powinien mieć ponad 200 kuni...

Wiadomo kto robił program?

Generalnie czuję, że autko się zbiera ale jakoś  dosyć późno zaczyna wciskać w fotel  :lol: i jak widać na wykresie również wcześnie odpuszcza...

Auto zostało kupione w Lublinie, sprzedający twierdził, że program był robiony podczas montażu gazu, ale czy Warsztatownia to ogarnęła czy ktoś inny to już nie dopytałem. Najbardziej jestem (pozytywnie) zaskoczony spalaniem, ostatnio trasa prawie 250km a wiadomo, że na eskach się 80km/h nie jedzie tylko min 120 :decayed: a spalanie 10l lpg/100km - jak dla mnie szok - na takie osiągi.

W takim razie jak pogoda pozwoli to jutro powtórzę logi zgodnie ze sztuką. Jakie jeszcze powinienem porobić logi na pb i lpg by mieć jak najwięcej danych?

Edytowane przez franc321
Opublikowano (edytowane)

Wygląda wporządku, korekta sondy na minus w logu to przez to że nie skasowałeś korekt po jeżdzie na lpg (nie wykasowałeś błędów), skasuj i zrób 002+033 na pb i na lpg.

Edytowane przez Łukasz13
Opublikowano

Logi wygladaja w porzadku, na pewno byl chip bo po przeplywie wychodzi 200 kucy. Turbo wstaje normalnie, a nie trzyma cisnienie do konca bo to tylko seryjne k03 po nie znanym przelocie i to jest maksimum jakie wyciagniesz z tej turbinki.

Opublikowano
W dniu 8.02.2018 o 18:30, franc321 napisał:

Auto zostało kupione w Lublinie, sprzedający twierdził, że program był robiony podczas montażu gazu, ale czy Warsztatownia to ogarnęła

Oni nie piszą programów, tylko je wgrywają. :D

Były u mnie już auta spod ich ręki. Gdyż po wyjeździe za bramę i zgarnięciu kasy już ciężko się dodzwonić i umówić na poprawki strojenia LPG czy rozwiązanie jakiegoś problemu, który wyniknął później. Z tego co zauważyłem mają różne źródła "kupowania" plików do aut, bo niektóre są zrobione całkiem OK i widać, że to robota jednego człowieka, a inne kaszana, namieszane w sofcie, zmiany w mapach bez sensu.

Jeden z forumowiczów klubu A4 reza dla nich pliki. :D

Opublikowano

 

Witam!

Mam problem z autkiem, nie chcę zaczynać od wymiany pół samochodu, więc zwracam się do Was z pomocą o diagnozę, jestem już po lekturze forum ;)

Głównym problemem jest to, że podczas odpalania na zimnym (po nocy) trzęsie silnikiem jakby nie pracował na wszystkich cylindrach, tak się dzieje ok 20s do momentu aż obroty nie zaczynają spadać, ssanie się wyłącza i jest już dobrze. Ostatnio zauważyłem też lekkie szarpanie (sporadyczne) w ok 2900obr/min.

- serwis gazu był ok 8k temu

- spalanie w normie ok 10-11/100km

- wymieniony był filtr paliwa (mann) oraz używka ori pompa paliwa (stara się lekko odzywała)

Błędy na vagu: 

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

            P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

           P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded

Pierwszy błąd pojawił się stosunkowo niedawno wraz jak zaczął wariować gaz, przy większym obciążeniu powiedzmy 3,5-5k obr/min zaczął się przełączać na pb.
Klka razy próbowałem wykonać logi na lpg, ale ciągle się przełączał na pb, w końcu jednak się udało. Opis gratów w pierwszym poście.

Drugi błąd odnośnie sondy pokazywał się sporadycznie już od kwietnia powiedzmy raz-dwa na miesiąc, czytałem na forum, że niektórzy tak mają i przy braku innych objawów nic się nie dzieje. 

W najbliższym czasie chcę wyczyścić odmę, sprawdzić szczelność dolotu kompresorem, wyczyścić i zaadaptować przepustnicę. Aczkolwiek obstawiam sondę. Przepływkę ponoć poprzedni właściciel wymianiał na ori bosch, mam dowód zakupu.
Cewki mam wszystkie czarne 06A 905 115 D - czyli niby już poprawione.

pb

log 032 - statyczny PB  +  wykres

log 002+033  +  wykres

log 115+118   + wykres

log 003+020  +  wykres

log 020+118  +  wykres

lpg

log 032 - statyczny LPG  +  wykres

log 002+033  +  wykres

Proszę o pomoc i pozdrawiam :hi:

 

Opublikowano

Statyczne było zrobić 2+33 i zrób jak możesz na lpg i pb.

Na lpg jest przylany pod obciążeniem.

Opublikowano

Ogolnie to masz cyrk z zaplonami, na LPG leci na bogato i to bardzo takze gaz do regulacji. Co do bledow no to mieszanka za bogata i odpowiedz sondy lambda (przed katem) jest wolna

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybki odzew :banan:

pb static log 002 + 033  +  wykres

lpg static log 002 + 033  +  wykres

W pierwszym poście macie logi zaraz po zakupie auta.  W dynamicznych pb 2+33 nałożyły mi się dwa pomiary :kwasny:

Auto jest po virusie prawdopodobnie po Warsztatowni w trakcie montażu lpg.

 

Edytowane przez franc321
Opublikowano (edytowane)

Na lpg masz w ciul ubogo na jałowych. Prócz tego proponuje udać się na poprawę programu jak chcesz w spokoju i dłużej pojeździć.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

A poranne traktorzenie na ssaniu? 

Sondę, maf i cewki mogę wykluczyć? 

Teraz byłem chwilę w trasie i przy mocnym wciśnięciu pedału gazu przełącza sie na pb już przed 3tys obr :-|

Opublikowano

Na pb jest ok, ogarnij problemy z lpg i będzie dobrze.

Opublikowano
W dniu 22.07.2018 o 14:46, przem8 napisał:

Na lpg masz w ciul ubogo na jałowych. Prócz tego proponuje udać się na poprawę programu jak chcesz w spokoju i dłużej pojeździć.

 

W dniu 22.07.2018 o 21:30, Łukasz13 napisał:

Na pb jest ok, ogarnij problemy z lpg i będzie dobrze.

Panowie, czyli na pb jest w miarę ok i na razie tylko gaz do regulacji? Bo naprawa programu to kilka stówek i nie wiem czy trzeba to robić na cito czy póki co jest ok?

Co może być przyczyną tego, że auto po odpaleniu pracuje jakby na 3 cylindrach?

:hi:

Opublikowano

Jakby nie pracował na wszystkie gary to powinien też być błąd od wypadania zapłonu na vagu. Zakręć gaz na noc, wypal to co w przewodach i zobacz czy na samej pb będzie to samo.

Czytałeś jak są robione programy w warsztatowni ale po logach na pb jest ok ?

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Jakby nie pracował na wszystkie gary to powinien też być błąd od wypadania zapłonu na vagu. Zakręć gaz na noc, wypal to co w przewodach i zobacz czy na samej pb będzie to samo.

Czytałeś jak są robione programy w warsztatowni ale po logach na pb jest ok ?

 

No wlasnie czytałem że, bywa z nimi różnie, ale jak wygląda ok to narazie to zostawię :decayed:

Na noc zakrecam gaz zaworem przy butli i czekam, aż wypali sie to co w przewodach do przełączenia na pb, right? Gazu nigdy nie tykałem, wiec jestem w tym zielony :kawa:

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...