franc321 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Witam! Trzy miesiące temu zakupiłem a4 b6 1.8t bfb ośka z lpg dwuletnim (stag 4 q-box + barracuda). Ogólnie auto zbiera się ładnie, ale prawdę mówiąc myślałem, że będzie bardziej zrywniejsze Mam wrażenie jakby turbo załączało się jakoś późno od ok. 3000 obr/min Założenia: - poprzedni właściciel twierdził, że wymienił przepływkę i dv dwa lata temu na ori przed założeniem gazu (dodał dowody zakupu) - dołożony drugi IC z BEXa - wywalony kat, na jego miejsce downpipe (nie wiem jak rozwiązano problem sond) - ponoć po założeniu gazu (Warsztatownia-Lublin) został delikatnie zmieniony program - spalanie ok 10lpg/100km a ostatnio nawet poniżej 10l (mieszkam poza miastem, jazda do 3500tys obr) - podczas odpalania odzywa się pompa paliwa (czyżby jej kres był blisko?) - obroty równiutkie, nieraz przy odpalaniu na zimnym obroty dosłownie przez chwilkę falują a po chwili jest ok - brak błędów, sprawdzenie przed tworzeniem logów - logi wykonywane przy temp. otoczenia -2 stopnie, na benzynie + (032 na lpg), na 3-cim biegu od ok 1500obr do odcięcia log 032 - statyczny PB + wykres log 032 - statyczny LPG + wykres log 002+033 + wykres log 115+118 + wykres log 003+020 + wykres Próbowałem sam je rozgryźć, ale jednak tutaj doświadczenie odgrywa istotną rolę Nie podoba mi się wartość Ign Timming na ostatnim wykresie Za wszelkie uwagi dzięki. pozdrawiam Edytowane 8 Lutego 2018 przez franc321
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Kasowałeś błędy przed logami? Turbo ok, jest trochę przylany ale nie wiem czego to wina (może program typowo pod lpg), gr. 20 w normie. Po logach powinien mieć ponad 200 kuni... Wiadomo kto robił program? Edytowane 8 Lutego 2018 przez przem8 1
franc321 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Czy jeśli nie było żadnych błędów to mimo wszystko powinienem je wyczyścić? Bo jeśli tak, to tego nie zrobiłem Przeglądam logi serii bfb forumowiczów i widzę, że wykres grupy 115+118 wygląda tak łagodnie i jest stały a u mnie taki trochę chaotyczny, czyli z programem musiało być coś modyfikowane.
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 1 minutę temu, franc321 napisał: zy jeśli nie było żadnych błędów to mimo wszystko powinienem je wyczyścić? Bo jeśli tak, to tego nie zrobiłem Przed każdym logiem kasujesz błędy nawet jak ich nie ma. Program jest na bank. Jak chcesz ogarnąć swoje auto to pisz do @Galetto jak jesteś z okolic Lublina i będziesz zadowolony. Ale pokasuj błędy i zrób przynajmniej 2+33 na pb i na lpg 1
franc321 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) 32 minuty temu, przem8 napisał: Przed każdym logiem kasujesz błędy nawet jak ich nie ma. Program jest na bank. Jak chcesz ogarnąć swoje auto to pisz do @Galetto jak jesteś z okolic Lublina i będziesz zadowolony. Ale pokasuj błędy i zrób przynajmniej 2+33 na pb i na lpg Zapewne będę się z nim kontaktował, ale najpierw muszę ustalić czy technicznie jest wszystko ok i czy nie jest za bardzo pomodzone - dlatego ten post 44 minuty temu, przem8 napisał: Po logach powinien mieć ponad 200 kuni... Wiadomo kto robił program? Generalnie czuję, że autko się zbiera ale jakoś dosyć późno zaczyna wciskać w fotel i jak widać na wykresie również wcześnie odpuszcza... Auto zostało kupione w Lublinie, sprzedający twierdził, że program był robiony podczas montażu gazu, ale czy Warsztatownia to ogarnęła czy ktoś inny to już nie dopytałem. Najbardziej jestem (pozytywnie) zaskoczony spalaniem, ostatnio trasa prawie 250km a wiadomo, że na eskach się 80km/h nie jedzie tylko min 120 a spalanie 10l lpg/100km - jak dla mnie szok - na takie osiągi. W takim razie jak pogoda pozwoli to jutro powtórzę logi zgodnie ze sztuką. Jakie jeszcze powinienem porobić logi na pb i lpg by mieć jak najwięcej danych? Edytowane 8 Lutego 2018 przez franc321
Łukasz13 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Wygląda wporządku, korekta sondy na minus w logu to przez to że nie skasowałeś korekt po jeżdzie na lpg (nie wykasowałeś błędów), skasuj i zrób 002+033 na pb i na lpg. Edytowane 8 Lutego 2018 przez Łukasz13
DivaynEays Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Logi wygladaja w porzadku, na pewno byl chip bo po przeplywie wychodzi 200 kucy. Turbo wstaje normalnie, a nie trzyma cisnienie do konca bo to tylko seryjne k03 po nie znanym przelocie i to jest maksimum jakie wyciagniesz z tej turbinki.
Galetto Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 W dniu 8.02.2018 o 18:30, franc321 napisał: Auto zostało kupione w Lublinie, sprzedający twierdził, że program był robiony podczas montażu gazu, ale czy Warsztatownia to ogarnęła Oni nie piszą programów, tylko je wgrywają. Były u mnie już auta spod ich ręki. Gdyż po wyjeździe za bramę i zgarnięciu kasy już ciężko się dodzwonić i umówić na poprawki strojenia LPG czy rozwiązanie jakiegoś problemu, który wyniknął później. Z tego co zauważyłem mają różne źródła "kupowania" plików do aut, bo niektóre są zrobione całkiem OK i widać, że to robota jednego człowieka, a inne kaszana, namieszane w sofcie, zmiany w mapach bez sensu. Jeden z forumowiczów klubu A4 reza dla nich pliki.
franc321 Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Opublikowano 22 Lipca 2018 Witam! Mam problem z autkiem, nie chcę zaczynać od wymiany pół samochodu, więc zwracam się do Was z pomocą o diagnozę, jestem już po lekturze forum Głównym problemem jest to, że podczas odpalania na zimnym (po nocy) trzęsie silnikiem jakby nie pracował na wszystkich cylindrach, tak się dzieje ok 20s do momentu aż obroty nie zaczynają spadać, ssanie się wyłącza i jest już dobrze. Ostatnio zauważyłem też lekkie szarpanie (sporadyczne) w ok 2900obr/min. - serwis gazu był ok 8k temu - spalanie w normie ok 10-11/100km - wymieniony był filtr paliwa (mann) oraz używka ori pompa paliwa (stara się lekko odzywała) Błędy na vagu: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded Pierwszy błąd pojawił się stosunkowo niedawno wraz jak zaczął wariować gaz, przy większym obciążeniu powiedzmy 3,5-5k obr/min zaczął się przełączać na pb. Klka razy próbowałem wykonać logi na lpg, ale ciągle się przełączał na pb, w końcu jednak się udało. Opis gratów w pierwszym poście. Drugi błąd odnośnie sondy pokazywał się sporadycznie już od kwietnia powiedzmy raz-dwa na miesiąc, czytałem na forum, że niektórzy tak mają i przy braku innych objawów nic się nie dzieje. W najbliższym czasie chcę wyczyścić odmę, sprawdzić szczelność dolotu kompresorem, wyczyścić i zaadaptować przepustnicę. Aczkolwiek obstawiam sondę. Przepływkę ponoć poprzedni właściciel wymianiał na ori bosch, mam dowód zakupu. Cewki mam wszystkie czarne 06A 905 115 D - czyli niby już poprawione. pb log 032 - statyczny PB + wykres log 002+033 + wykres log 115+118 + wykres log 003+020 + wykres log 020+118 + wykres lpg log 032 - statyczny LPG + wykres log 002+033 + wykres Proszę o pomoc i pozdrawiam
przem8 Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 Statyczne było zrobić 2+33 i zrób jak możesz na lpg i pb. Na lpg jest przylany pod obciążeniem.
DivaynEays Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 Ogolnie to masz cyrk z zaplonami, na LPG leci na bogato i to bardzo takze gaz do regulacji. Co do bledow no to mieszanka za bogata i odpowiedz sondy lambda (przed katem) jest wolna
franc321 Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Opublikowano 22 Lipca 2018 (edytowane) Dzięki za szybki odzew pb static log 002 + 033 + wykres lpg static log 002 + 033 + wykres W pierwszym poście macie logi zaraz po zakupie auta. W dynamicznych pb 2+33 nałożyły mi się dwa pomiary Auto jest po virusie prawdopodobnie po Warsztatowni w trakcie montażu lpg. Edytowane 22 Lipca 2018 przez franc321
przem8 Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 (edytowane) Na lpg masz w ciul ubogo na jałowych. Prócz tego proponuje udać się na poprawę programu jak chcesz w spokoju i dłużej pojeździć. Edytowane 22 Lipca 2018 przez przem8
franc321 Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Opublikowano 22 Lipca 2018 A poranne traktorzenie na ssaniu? Sondę, maf i cewki mogę wykluczyć? Teraz byłem chwilę w trasie i przy mocnym wciśnięciu pedału gazu przełącza sie na pb już przed 3tys obr :-|
Łukasz13 Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 Na pb jest ok, ogarnij problemy z lpg i będzie dobrze.
franc321 Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Opublikowano 23 Lipca 2018 W dniu 22.07.2018 o 14:46, przem8 napisał: Na lpg masz w ciul ubogo na jałowych. Prócz tego proponuje udać się na poprawę programu jak chcesz w spokoju i dłużej pojeździć. W dniu 22.07.2018 o 21:30, Łukasz13 napisał: Na pb jest ok, ogarnij problemy z lpg i będzie dobrze. Panowie, czyli na pb jest w miarę ok i na razie tylko gaz do regulacji? Bo naprawa programu to kilka stówek i nie wiem czy trzeba to robić na cito czy póki co jest ok? Co może być przyczyną tego, że auto po odpaleniu pracuje jakby na 3 cylindrach?
przem8 Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Jakby nie pracował na wszystkie gary to powinien też być błąd od wypadania zapłonu na vagu. Zakręć gaz na noc, wypal to co w przewodach i zobacz czy na samej pb będzie to samo. Czytałeś jak są robione programy w warsztatowni ale po logach na pb jest ok ? 1
franc321 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 3 godziny temu, przem8 napisał: Jakby nie pracował na wszystkie gary to powinien też być błąd od wypadania zapłonu na vagu. Zakręć gaz na noc, wypal to co w przewodach i zobacz czy na samej pb będzie to samo. Czytałeś jak są robione programy w warsztatowni ale po logach na pb jest ok ? No wlasnie czytałem że, bywa z nimi różnie, ale jak wygląda ok to narazie to zostawię Na noc zakrecam gaz zaworem przy butli i czekam, aż wypali sie to co w przewodach do przełączenia na pb, right? Gazu nigdy nie tykałem, wiec jestem w tym zielony
ziomal-84 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Prosze o ocene logów: http://vaglogi.pl/log-002_033_52NDR.html http://vaglogi.pl/log-003_020_Q558R.html http://vaglogi.pl/log-115_118_yfsD1S.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się