Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

jakiś czas temu wymieniałem u mechanika olej (Motul 5W30) standardowo po przejechanych 10k km, a przy okazji mechanik zapytał "Czy użyć płukanki silnikowej?". Stwierdziłem, że śmiało, ponieważ przecież co czysty silnik to zdrowy silnik. Po odjechaniu od mechanika wywaliło błąd z czerwoną lampką oleju oraz trzykrotnym sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem "Wyłącz silnik i sprawdź poziom oleju". Stwierdziłem, że pewnie filtr wciągnął dużo oleju, więc jak dojechałem kilka km do domu, to go dolałem, niestety błąd pozostał, ale pojawia się tylko po ruszeniu. Ewentualnie jak silnik się rozgrzeje i stoję na luzie po naciśnięciu gazu do 2.500-3.000 obrotów też wywala błąd.

Dokładniejsza diagnoza wykazała, że padł czujnik poziomu oleju. Czujnik został wymieniony, zalany świeżym olejem Motul 5W30, a następnie został włączony zapłon przy otwartej masce (dla Audi podobno jest różnica, czy maska otwarta, czy nie, patent z ASO). Niestety błąd nie zniknął.

Nowy czujnik pod względem poprawności zliczeń działa dobrze - są w pełni poprawne. Pokazuje aktualną temperaturę oleju, poziom w mm, po nacisnięciu gazu poziom oleju w misce spada, ponieważ silnik zaciąga go więcej - wszystko się zgadza. Co więcej nawet jak się usunie błąd to po wyłączeniu i włączeniu silnika znowu go wywala.

Robiłem z elektrykiem reset przeglądu na komputerze przy otwartej masce najpierw z wartości 2 na 1, a następnie z 1 na 0, ale nic nie pomogło - bez otwartej maski wiadomo, wartość przeglądu się nie zmniejsza.

Sprawdziłem "patenty" elektryków-mechaników typu "odłączenie klemy od akumulatora, żeby zresetować komputer", ale też nic nie pomogło. W związku z tym, wnioskuję iż jest to błąd, który komputer widzi po ruszeniu, a nie jakiś, który był zapisany w pamięci.

Generalnie rzecz biorąc nie mam już bladego pojęcia jak pozbyć się tego błędu. Czy istnieje jakaś odpowiednia ścieżka adaptacji czujnika, żeby komputer widział, że jest nowy i zliczenia są poprawne? Jeden z magików elektryków twierdził, że powinienem mieć idealnie 75% oleju po wymianie a następnie włączyć zapłon przy otwartej masce, bo dla Audi do sygnał, że olej rzeczywiście został wymieniony, no ale przecież to nie może być prawda...

Edytowane przez Boukhiar
Opublikowano

Jeżeli komunikat na desce był czerwony to czepiasz się nie tego czujnika ponieważ chodzi o ciśnienie a nie poziom oleju. Druga sprawa to czy to tylko czujnik czy silnik już niema smarowania.

Tak wię w pierwszej kolejności do sprawdzenia manometrem jakie masz ciśnienie oleju bo może imbus w pompie już się wyrobił.

Opublikowano
W dniu 20.02.2018 o 12:41, bin85 napisał:

Jeżeli komunikat na desce był czerwony to czepiasz się nie tego czujnika ponieważ chodzi o ciśnienie a nie poziom oleju. Druga sprawa to czy to tylko czujnik czy silnik już niema smarowania.

Tak wię w pierwszej kolejności do sprawdzenia manometrem jakie masz ciśnienie oleju bo może imbus w pompie już się wyrobił.

Przy wymianie czujnika zrobiłem też od razu rozrząd i imbus, więc to nie może być kwestia imbusu :(  Czy mimo to powinienem podjechać do mechanika i sprawdzić czujnik ciśnienia oleju ?

Opublikowano (edytowane)

Miałem taki sam komunikat.

U mnie wyświetlał się w sytuacji kiedy np.: prułem autostradą 160 km/h + i nagle zjeżdżałem do miasta gdzie prędkość diametralnie spadała i od razu wywalało błąd... 

Czyli zawsze po dynamicznej jeździe kiedy przychodziło zwolnić.

Pomagało zgaszenie i ponowne odpalenie silnika...

Po wymianie czujnika CIŚNIENIA oleju problem został zażegnany ;)

Koszt: jakieś 80 zł w ASO :)

Edytowane przez Veiru
Opublikowano (edytowane)

Veiru, właśnie wszyscy elektrycy-mechanicy mówią mi, że jest to czujnik poziomu oleju. Dzwoniłem nawet do ASO i stwierdzili, że skoro jest komunikat o sprawdzeniu poziomu oleju, to musi to być czujnik poziomu oleju a nie ciśnienia. Wtedy wywalałoby błąd "pressure". No cóż, zdzwonię się dzisiaj z ASO i umówię na wymianę czujnika, skoro to tylko tyle kosztuje :) Dam znać czy pomogło

Edit: Zdzwoniłem się z ASO i wymiana czujnika kosztuje 350-400zł a diagnostyka od 250zł, ale może być więcej. Wolę jednak wymienić sobie ten czujnik sam i zobaczę czy zadziała.

Edytowane przez Boukhiar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...