Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem z włączoną instalacją gazową.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wieczór,
Mój problem wygląda następująco.
Jeśli centralka gazu jest wyłączona, samochód pali na dotyk, czy to zimny, czy ciepły.
Jeśli centralka gazu jest włączona przed odpaleniem, muszę kręcić dużo dłużej żeby odpalić silnik.  Czy to na zimnym rano, czy na ciepłym silniku.
Moja teza:  procedura zapłonu odbywa się na benzynie, samochód dostaje również gaz w dolot?
Instalacja to Stag -4 QBOX, wtryski STAG W02, reduktor STAG R01, zawór reduktora VALTEK 03.
Samochód w pełni sprawny,  diagnostyka i logi - bdb.
Sama instalacja sprawuje się bardzo dobrze, nie mam żadnych innych problemów, jedynie to manualne włączanie centralki po odpaleniu i przed zgaszeniem mnie denerwuje.

Opublikowano (edytowane)

Zamaist odpinać centralkę zakręć LPG na butli. Puszczanie gazu do dolotu to najczęsciej puszczanie przez podciśnienie. Sciagasz wężyk od podcisnienia przy wpieciu w kolektor po jeździe na LPG wkładasz do kieliszka z wodą, jak są bombelki to wiadomo o co chodzi.

Rozumiem że robiłeś logi i diagnostyke, ale log z przełaczaniem paliw też?

Edytowane przez zwonko
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak, logi były robione na pełnej gamie paliw + przełączanie.

Niestety z powyższego Twojego posta niewiele rozumiem, wytłumacz mi proszę (laik w dziedzinie LPG) krok po kroku jak to sprawdzić.

Opublikowano

Wyglada na to ze membrana Ci puszcza troszke gazu. Podjedz do gazownika problem do zdiagnozowania w kilka sekund. Tak naprawde sam mozesz tylko sprawdzic a ewentualny serwis i tak zrobi gazownik 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedź!
Umówię się w tym tygodniu na diagnostykę do gazownika.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, qunik napisał:

Tak, logi były robione na pełnej gamie paliw + przełączanie.

I nikt nic nie wypatrzył?

 

17 godzin temu, qunik napisał:

Niestety z powyższego Twojego posta niewiele rozumiem, wytłumacz mi proszę (laik w dziedzinie LPG) krok po kroku jak to sprawdzić.

Jeśli chodzi o puszczanie gazu to no nie wiem jak Ci to dokładniej wytłumaczyć ale spróbuje. Musisz znaleźć przewód który pozwala na odczyt podciśnienia, czyli ciśnienia MAP. Będzie to dość cienki przewód, średnica zewnętrzna deczko ponad 1cm. Będzie on wpięty w kolektor dolotowy. Będzie szedł do MAPsensora/reduktora. Możesz odnaleźć co za reduktor jest, znaleźć rysunke techniczny i obczaisz ktry przewód do MAP. 
Teraz zakładając że masz przewód do MAP. Jedziesz samochodem, auto jedzie na gazie (chodzi o to żeby gaz był w przewodach), gasisz samochód, zdejmujesz przewód od MAP i wkładasz jego końcówkę do czegokolwiek z wodą. Jak będzie widać bąbelki to wiesz że gaz dostaje się do kolektora. Uwaga jeszcze, żeby wężyk włożyć mądrze, żeby nie nalać wody do reduktora no i potem go przetrzeć, żeby nie nalać wody do kolektora.

A co do zakręcania gazu na butli to po prostu w zależności od tego jaka butla dostajesz się do wielozaworu i w palcach zakręcasz jedną śrubkę. Na pewno znajdziesz więcej na necie, np.
http://images42.fotosik.pl/141/637bce0d823def67med.jpg https://obrazki.elektroda.pl/30_1224300278.jpg

Edytowane przez zwonko
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Skoro źle odpala z włączoną centralką to ewidentnie przez noc coś Ci puszcza gaz w kolektor - albo reduktor albo wtryskiwacze.

Opublikowano
W dniu 16.02.2018 o 23:30, qunik napisał:

Jeśli centralka gazu jest wyłączona, samochód pali na dotyk, czy to zimny, czy ciepły.
Jeśli centralka gazu jest włączona przed odpaleniem, muszę kręcić dużo dłużej żeby odpalić silnik.  Czy to na zimnym rano, czy na ciepłym silniku.

możliwe,że źle podłączony jest plus(+) po stacyjce

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 minuty temu, darko napisał:

możliwe,że źle podłączony jest plus(+) po stacyjce

W którym miejscu mogę to sprawdzić?

Opublikowano

Sprawdziłeś tak jak Ci koledzy wyżej pisali ?

Jak przyjedziesz do domu to ściągnij wężyk podciśnienia od reduktora i na drugi dzień przed odpaleniem załóż i sprawdź jak odpali, jak będzie źle to tak samo zrób z wtryskiwaczami LPG, jeżeli nadal będzie źle to wtedy będziemy myśleć!!

Po co tak daleko idziesz z tym wszystkim jak prostych rzeczy nie sprawdziłeś...

Opublikowano
1 minutę temu, k232 napisał:

Sprawdziłeś tak jak Ci koledzy wyżej pisali ?

Jak przyjedziesz do domu to ściągnij wężyk podciśnienia od reduktora i na drugi dzień przed odpaleniem załóż i sprawdź jak odpali, jak będzie źle to tak samo zrób z wtryskiwaczami LPG, jeżeli nadal będzie źle to wtedy będziemy myśleć!!

Po co tak daleko idziesz z tym wszystkim jak prostych rzeczy nie sprawdziłeś...

Sprawdziłem. Bąbelków brak.

Opublikowano

I z reduktora i z wtryskiwaczy ?

Opublikowano

Z tymi bąbelkami to ja nie wiem czy to jest dobry pomysł, nie koniecznie od razu po ściągnięciu wężyka pójdą bąbelki..

Ja u Siebie ściągałem wężyki na całą noc i przed odpalaniem zakładałem, wtedy miałem 100% pewności, że po całej nocy powietrze wyszło na zewnątrz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

przecież kolega w pierwszym poście napisał,że źle odpala jak ma włączoną centralkę,czy auto zimne czy ciepłe,

jak ją wyłączy przed odpaleniem-problemów brak

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, k232 napisał:

I z reduktora i z wtryskiwaczy ?

Tylko z reduktora, opcja o wtryskiwaczach pojawiła się dopiero teraz.
Powtórzę test jutro, później to samo z wtryskiwaczami.

Opublikowano
Teraz, qunik napisał:

Tylko z reduktora, opcja o wtryskiwaczach pojawiła się dopiero teraz.
Powtórzę test jutro, później to samo z wtryskiwaczami.

No właśnie, poodpinaj na całą noc i wtedy napisz, obstawiam 100%, że będziesz miał problem rozwiązany.

Aha jeszcze jedno, wcześniej jak centralka była włączona to odpalało dobrze? Od kiedy to złe odpalanie masz??

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, k232 napisał:

No właśnie, poodpinaj na całą noc i wtedy napisz, obstawiam 100%, że będziesz miał problem rozwiązany.

Aha jeszcze jedno, wcześniej jak centralka była włączona to odpalało dobrze? Od kiedy to złe odpalanie masz??

Od początku gdy mam to B6 (prawie miesiąc). Byłem przekonany, że to pompa paliwa, która już ostro wyła i wiedziałem, że zaraz po zakupie czeka mnie jej wymiana.
Pompa zmieniona, jednak to odpalanie przy włączonej centralce gazu się nie zmieniło. 
P.S Lecę do garażu odpiąć wężyk, na pierwszy test nocny wężyk podciśnienia.

Edytowane przez qunik
Opublikowano

Pompa na pewno nie skoro na wyłączonej centralce pali na dotyk.

Dziwny przypadek, zrób testy i daj znać.

Poświęć 2 dni i będziemy cokolwiek wiedzieć. :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 minut temu, k232 napisał:

Pompa na pewno nie skoro na wyłączonej centralce pali na dotyk.

Dziwny przypadek, zrób testy i daj znać.

Poświęć 2 dni i będziemy cokolwiek wiedzieć. :)

Dzięki za naprowadzenie. Zrobię testy. Wężyk podciśnienia zdjęty. Sprawdzimy jak będzie rano.
Mam totalne wrażenie, że dostaje "zbyt bogato" nie potrafi przepalić.
Na samej benzynie są 3 obroty korbą i wstaje motor idealnie.
Przy włączonej centralce obrotów jest ~9 i motor nie wstaje miarowo, tylko (brak odpowiedniego słowa) coś w stylu, jeśli uda mu się przepalić.
Testy w toku :)

Opublikowano

Ale przed zdjęciem wężyka byłeś gdzieś pojeździć? Bo jeżeli poszedłeś zdjąć wężyk a auto już chwile stoi to test nie będzie miarodajny :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...