lmatys Opublikowano 9 Marca 2007 Opublikowano 9 Marca 2007 Witam, czy to prawda, ze jezeli posiada sie auto od 140KM w góre...to powinno sie miec indeks opony "W", bo w przypadku szkody, ubezpieczyciel moze sie przyczepic do tego? Znalazlem takie informacje na allegro u handlarzy oponami..?!?!? Podobno takze po wejsciu do Unii, kazde auto powyzej 140PS, musi miec indeks W. P.S-u mnie fabrycznie mialem takze "W", a przymierzalem sie do zakupu "V".. Czy ktos znac konkrety na ten temat? Pozdrawiam.
Gość spedyt Opublikowano 9 Marca 2007 Opublikowano 9 Marca 2007 Należy zastosować opony wg takiego indeksu jaki wymaga producent i zabronione jest stosowanie opon o niższym indeksie Można za to założyć opony o wyższym indeksie A przy okazji to policja też może sprawdzić indeks opony
fierywolf Opublikowano 10 Marca 2007 Opublikowano 10 Marca 2007 A co do ubezpieczalni to moge ci powiedzieć fakt bo mnie pouczał gościu od Ubezpieczeń że indeksy i stan opon brane są pod uwage przy AC a co do policjantów jak narzie tępi są bo niesprawdzaja chyba ze będą dziury szukać w całości.
Gość spedyt Opublikowano 10 Marca 2007 Opublikowano 10 Marca 2007 chyba ze będą dziury szukać w całości. Właśnie i nie życzę Ci żebyś trafił na takiego
mot_kra Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 Ciekawe jak to się ma do opon zimowych. Bo w moim autku gdy został sprowadzony była taka naklejka informująca że oponki tylko do 190. A ostatnio dyskutowałem z wulkanizatorem i powiedział, że indeks powinien być taki jak producent przewiduje.
pre_pl Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 w Niemczech jeśli dasz mniejszy indeks, to jest obowiązek nakleić taką informację o predkości maksymalne - ale jest możliwość jeżdzenia z mniejszym indeksem. Ale tam to będą tego przestrzegać..... (prędkości max)
fierywolf Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 kto zimą po naszych drogach śmiga z takimi prędkościami co latem tym bardzioej ze nasze służby drogowe są zawsze zaskoczone zimą
bratpit Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Ciekawe jak to się ma do opon zimowych. Bo w moim autku gdy został sprowadzony była taka naklejka informująca że oponki tylko do 190. A ostatnio dyskutowałem z wulkanizatorem i powiedział, że indeks powinien być taki jak producent przewiduje. zimą opony mogą byc o jeden indeks niższe od tych co zaleca producent
Yelo Opublikowano 25 Marca 2007 Opublikowano 25 Marca 2007 Ja tam mam zimówki na 160 kph i przynajmniej nieco taniej kupiłem świetną oponę zimową za rozsądną cenę. Miałem niejedną kontrolę drogową (większość jako pasażer) i nigdy nie zauważełem, żeby policjant wpadł na pomysł sprawdzenia indeksu prędkości opony. Poza tym indeks i tak jest wyższy, niż maksymalna dopuszczalna prędkość w naszym kraju, więc i tak nie wolno szybciej jeździć
bratpit Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Indeks prędkości określa nie tylko dopuszczalną szybkość dla danej opony, ale także stanowi wskaźnik wytrzymałości na naprężenia, aby zaoferować najlepszy kompromis: OSIĄGI/PRZYCZEPNOŚć. Zawsze istnieje możliwość zamontowania opony z wyższym indeksem prędkości, ale w żadnym wypadku odwrotni
Yassu Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Ktoś może mi powiedzieć jakie indeksy nośności i prędkości wymagane są w b6 AVF Avant dla opony zimowej 195/65/R15 ? Czy mogę zastosować oponę 91T czy musi być 91H, 95T, 95H ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się