Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM, SZARPIE PRZY RUSZANIU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam taki problem z moją a4.  Dwa miesiące temu regenerowałem kpl sprzęgło czyli dwumas tarcza i docisk, łożysko oporowe zostało założone nowe. Problem jest w tym że podczas ruszania szarpie tak jakby tarcza była krzywa albo docisk łapał za mocno, to szarpanie jest strasznie irytujące bo trzęsie całą budą. Moje pytanie jest takie co może powodować takie działanie sprzęgła? Dodam że po regeneracji sprzęgła przejechałem tylko 5 tyś km. 

Opublikowano

regeneracja zwykłego zestawu sprzęgła jest jak przetaczanie bijących tarcz, jak dla mnie kompletnie bez sensu. Ale to moje zdanie. Wracając do problemu to co opisujesz to może być tak zwane klejenie się sprzęgła. Kolega kiedyś wymieniał samą tarczę w Golfie 1.6, założył jakieś najtańsze gówno typu topcraft/hart i miał podobny objaw, po czym przypalił je trochę i z każdym przejechanym kilometrem objawy zanikły.

Opublikowano

Albo masz usyfiony olejem docisk albo zdeformowany i łapie tylko częścią swojej powierzchni.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie czy reklamować to regenerowane sprzegło czyli kpl czy lepiej wymienic tarcze i docisk na nowe a dwumase zostawić starą ?  dodam jeszcze że gdy zawiozłem sprzęgło do regeneracji to właśnie z takimi objawami, po regeneracji było chwile spokoju ale nie długo, żadnego stukania dwumasa nie miała , jedyne co stwierdził gościu ten co regenerował mi sprzęgło to to że w dwumasie były połamane sprężyny tłumiące drgania sprężyny promieniowe i wymienił je na nowe, na tarcze zostały nabite nowe okładziny a docisk dostał nową część cierną .

Ostatnie pytanie jest takie czy to tarcza z dociskiem powoduje takie szarpanie przy ruszaniu czy raczej znowu połamały sie te sprężyny w dwumasie?  Dodam że po lekkim przypaleniu sprzęgła objawy ustępują ale na nie długo, najgorzej jest jak sie silnik i sprzęgło zagrzeje jak jest zimne to zero szarpania rusza bardzo płynie. sprzęgło stare nie było zalane olejem i teraz też nie jest.

Opublikowano

Jak to przypaleniu ustaje a później wraca to na moje ewidentnie olej Ci kapie na sprzęgło. Po czym wnioskujesz ze teraz nie jest zalane?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pod spodem skrzyni są otwory przez które widać co nieco sprzęgłą i wygląda na suche, jak wyciągałęm stare sprzęgło to nie było widać wycieku oleju albo przedostawania sie oleju na tarcze. A co do kapania oleju na sprzęgło to ma to znaczenie ze szarpie tylko na ciepłym silniku i rozgrzanym sprzęgle czyli jak stoje w korku i ruszam co jakiś czas to szarpanie za każdym razem sie nasila.?

Opublikowano

Ja z regenerowanymi sprzęgłami nie mialem doczynienia... juz bym wolał kupić używany komplet. Mi objawy pasują do zaolejonej tarczy jeżeli po przypaleniu objaw znika. Skoro sie upierasz że jest sucho, to nic innego nie pozostaje jak reklamować usługe regeneracji.

Opublikowano

rzuc okiem na ten temat, podejrzewam ze sloneczka przy regeneracji sie nie robi... no bo jak...

Opublikowano
W dniu 22.02.2018 o 15:16, Maciek0000 napisał:

Dzieki za odpowiedzi.

Rozwiązałeś sprawę?

Opublikowano

Sprawa rozwiązana okazało się że tarcza była krzywa. Na zimnym silniku miała większy poślisk po docisku który też mi się wydaje że nie był za prosty po tej regeneracji a po nagrzaniu się sprzęgła tarcza zaczęła bardziej kleić i szarpanie było bardziej wyczuwalne. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...