PawelVK Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 Podpowiesz jak to sprawdzić tym VCDS'em?
PawelVK Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 21 godzin temu, wesz82 napisał: Jakie masz korekcje? Podpowiesz jak to sprawdzić tym VCDS'em?
wesz82 Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 46 minut temu, PawelVK napisał: Podpowiesz jak to sprawdzić tym VCDS'em? Napisalem.
PawelVK Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 21 godzin temu, wesz82 napisał: Napisalem. faktycznie przeoczyłem to Ok to tak sprawdzimy i mam tu napisać wachania jakie były? Czy nacisnąć loguj na jakiś czas?
PawelVK Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 OK tak zrobię, póki co kolega instaluje vcds'a i na dniach się mamy spotkać. Koledzy ale mam świeże info które może coś zmieni lub Wam coś podpowie. TAk jak pisałęm samochód jest mojej dziewczyny i trasy robi rzadko, bo raz na 2-3 tygodnie takie po 30-40km na co dzień jeździ po 2km do pracy i tyle. Postanowiłem wczoraj na 2 pasmówce trochę "przegonić to auto" 1) Na początku złapałem przeładowanie i tryb awaryjny już przy dynamicznym rozpędzaniu na 4 biegu przy 100km/h Zgasiłem odpaliłem 2) Znów rozpędzanie ostre i tryb awaryjny na 4 biegu ale już troszkę dłużej jechałem ok 110km/h Zgasiłem odpaliłem i jazda dalej 3) Potrzymałem ją trochę na wysokich obrotach ok 3tys 4 bieg i 100km/h pojechałem trochę i tryb awaryjny wrzucił się dopiero przy 130km/h Zgasiłem odpaliłem i jedziemy dalej 4)Następnie 5 bieg jazda ok 120km/h bez przeładowań przy dynamicznym rozpędzaniu parenaście minut jazdy i rozpędzanie dalej przełądowało dopiero przy ok 150km/h 5) Ostatnia próba brak już przeładowań na 4 biegu na 5 jazdy do 160km/h JUŻ BEZ PRZEŁADOWAŃ Podpowie to Wam coś drodzy forumowicze? Czy po prostu przegoniłem to auto bardzo dynamicznie i wywaliło tą sadzę ale nadal ciężko powiedzieć dlaczego ona tak szybko tam się zbiera i zapycha. Dziewczyna moja nie jeździ wcale pomału jednak rozpędza to auto powiedzmy do tych prędkości 100-110 delikatniej, nie tak jak ja, że padał w gaz i ciśnienie cały czas.
Hezen Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Tu nie chodzi tylko o dynamikę jazdy, tylko o krótkie odcinki... nasze klekoty nawet w upały nie zagrzeją się w pełni przejeżdżając 2kmJak silnik zimny to ECU podaje więcej wachy na cylindry + niedogrzane i masz już odpowiedź zawalonego VNTNajczesciej kończy się wykręcenie turbiny i czyszczeniu vnt, możesz jeszcze spróbować przegonić pająki ale prędzej czy później problem powróci jak autko będzie użytkowane jak do tej pory.Żeby przegonić, dynamicznie rozpędzasz autko i trzymasz 4tys. rpm na 5 biegu przez kilkadziesiąt kilometrów. Najlepiej to robić późnym wieczorem albo po północy jak nie ma dużego ruchu. Wysłane z OP3T
PawelVK Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2018 17 godzin temu, Hezen napisał: Tu nie chodzi tylko o dynamikę jazdy, tylko o krótkie odcinki... nasze klekoty nawet w upały nie zagrzeją się w pełni przejeżdżając 2km Jak silnik zimny to ECU podaje więcej wachy na cylindry + niedogrzane i masz już odpowiedź zawalonego VNT Najczesciej kończy się wykręcenie turbiny i czyszczeniu vnt, możesz jeszcze spróbować przegonić pająki ale prędzej czy później problem powróci jak autko będzie użytkowane jak do tej pory. Żeby przegonić, dynamicznie rozpędzasz autko i trzymasz 4tys. rpm na 5 biegu przez kilkadziesiąt kilometrów. Najlepiej to robić późnym wieczorem albo po północy jak nie ma dużego ruchu. Wysłane z OP3T No ale po 3 miesiącach takiej jazdy to normalne, że zawaliło "czystą" sprawną turbinę? Bo przecież nie będziemy jej co 3 miesiące wyciągać i czyścić, teraz tą dynamiczną jazdą którą opisałem wyżej udało się i nie przeładowywuje le nadal mam wątpliwości czy z tym autem jest wszystko w porządku skoro tak szybko zabija te turbiny.
Hezen Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Nie, nie jest w porządku pod warunkiem lania dobrej wachy.Do kompletu z niedogrzewaniem i krótkimi odcinkami do sprawdzenia kompresja i wtryski.Możesz jeszcze sprawdzić układ podciśnienia i czy dolot ci się poci na łączeniach - oznacza to nieszczelność (ściągasz łącznik, czyscisz wszystko i skręcasz najlepiej nową opaską) Wysłane z OP3T
PawelVK Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Godzinę temu, Hezen napisał: Nie, nie jest w porządku pod warunkiem lania dobrej wachy. Do kompletu z niedogrzewaniem i krótkimi odcinkami do sprawdzenia kompresja i wtryski. Możesz jeszcze sprawdzić układ podciśnienia i czy dolot ci się poci na łączeniach - oznacza to nieszczelność (ściągasz łącznik, czyscisz wszystko i skręcasz najlepiej nową opaską) Wysłane z OP3T Dziękuje bardzo za odpowiedź. Co do wachy to lany jest zwykły ON z Orlenu więc nie powinno być źle pod tym względem. Ok czyli do listy dla mechanika dopisujemy: Wywalenia katalizatora (o ile on tam w ogóle jest) Sprawdzenie dolotu (wężyki, gumy, opaski, icek) układ podciśnienia Czyszczenie przepływomierza SPRAWDZENIE WTRYSKÓW - o ile się to uda w naszych warunkach Sprawdzenie kompresji Koledzy gdybyście jeszcze mieli jakieś rady jak i co sprawdzać czy jak podpowiedzieć coś mechanikowi to będę bardzo wdzięczny jeśli to napiszecie.
Hezen Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zapchany katalizator jeśli jest, może zapychać vnt.Co do układu podciśnienia i dolotu, samemu można to bez problemów ogarnąć to samo z przepływają - kupujesz środek do czyszczenia przepływomierzy, wykrecasz go i bezdotykowo czyscisz.Są to banalne rzeczy a mechanik skasuje jak za zboże.Co do wtrysków, potrzebna maszyna do tego przystosowana.Zwykłym próbnikiem wtrysków jakich wiele na allegro sprawdzisz tylko jedno z dwóch ciśnień wtrysków tzw. ciśnienie pilotażowe, czyli te wstępne przed pełnym otwarciem wtrysku.Kompresję zleć mechanikowi dla jednego lub dwóch pomiarów i dla jednego silnika nie opłaca się kupować zestawu... ale to moje zdanie Wysłane z OP3T
Mozgu Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Mialem przypadek gdzie wymiana gruszki na nowa ori pomoglo bo w starych sprezyny juz liche i troche nagaru sprawia duzy problem a nowa troche lepiej sobie radzi
PawelVK Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) W dniu 9.04.2018 o 21:05, Mozgu napisał: Mialem przypadek gdzie wymiana gruszki na nowa ori pomoglo bo w starych sprezyny juz liche i troche nagaru sprawia duzy problem a nowa troche lepiej sobie radzi Jak kupowaliśmy te kilka miesięcy temu używaną turbinę mechanik mówił, że wszystko było w porządku, gruszka też. W starej ponoć było coś nie tak z tą gruszką ale w tej "nowej" używanej ponoć była ok. Na dniach auto idzie do mechanika, cały czas jest potrzebne więc tak się przeciąga, ale mam już przygotowaną listę od Was koledzy do sprawdzenia i przekaże ją mechanikowi, może w końcu dojdziemy do tego czego to jest wina, że auto tak szybko "zasyfia" te turbiny Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez PawelVK
Hezen Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Gruszkę idzie łatwo samemu sprawdzić.Sprawdzisz płynność jej pracy oraz szczelność.Kawałek wężyka i strzykawka 100ml Wysłane z OP3T
PawelVK Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Póki co auto cały czas potrzebne i wizyta u mechanika musi poczekać. Natomiast po tym jak 2 tygodnie temu porządnie przegoniłem to auto to nie przeładowało ani raz od tamtej pory Wczoraj znów nim jeździłem więc dostało trochę "po d*pie" na początku trochę czarnego dymu wyszło a później już 70% mniej tego dymu, nie przeładowało ani raz, więc leci już 3 tydzień po tym porządnym przegonieniu i bez przeładowań.
PawelVK Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Kontynuując Panowie bo auto jeszcze nie trafiło do mechanika, cały czas jest potrzebne.... Teraz reguralnie jest przeganiane raz na 2 tygodnie i problemów z przeładowaniami nie ma ale cholera jasna kopci na czarno dość ostro. Czy to to będzie problemem "zabijania" turbiny? Jak się je przegoni to kopci sporo mniej, ale jednak kopci szczególnie przy dynamicznym rozpędzaniu Panowie czy myślicie, że to może być ten katalizator? Dlatego by tak "walił" na czarno? Jak go wytniemy to auto przejdzie w ogóle przegląd?
Tracer39 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zrób logi dynamiczne grupy 03 i 011, obstawiam dziurę w dolocie. 1
PawelVK Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 14 minut temu, Tracer39 napisał: Zrób logi dynamiczne grupy 03 i 011, obstawiam dziurę w dolocie. Obawiam się, że za głupi na to jestem... Kolega ma VCDS'a dopiero go zakupił i nie potrafi jeszcze go obsługiwać. Jest gdzieś na forum instrukcja dla takich jak ja? Czyli krok po kroku jak zrobić to logowanie dynamiczne?
wesz82 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Wchodzisz w engine potem w bloki pomiarowe ms tam dajesz 03 na dole bedzie napis log klikasz w niego pojawi sie start. Wbijasz 3 bieg obroty na 1 tys i w momencie wcisniecia pedalu w podloge dajesz start. Pedal trzymasz az do 4 tys i po wciśnięciu stop puszczasz pedal. O11 zrob na 3 i 4 biegu. Silnik rozgrzej dobrze i znajdz odp dlugi odcinek na 4 bieg. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się