matthew100 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 (edytowane) Mam dylemat. Planuję zmianę autka i mam kilka pomysłów na nowy samochód. Interesuje mnie motor 2.4 z jednym ale. W a4 b6 ta jednostka była bardzo udana i ma rozrząd na pasku. Teoretycznie ten sam silnik był w a6 c6 ale był jednak trochę zmieniony. Przykład to rozrząd, który jest na łańcuchu i wstrzymuje podobno 200tys. Wymiana podobno ok 5 tys zł. To jeszcze koszty do przeżycia. Ale powiedzcie mi, czy motor 2.4 w c6 jest warty uwagi, czy może okazać się studnią bez dna i lepiej poszukać starej konstrukcji w b6. Dla mnie nie ma różnicy czy to a4 czy a6 pod względem praktycznym oba samochody są znakomite. C6 przemawia do mnie bardziej stylistyką i wyglądem. Szkoda tylko, że jedynym silnikiem MPI jest owe 2.4 Edytowane 28 Lutego 2018 przez matthew100
piti82 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 2.4 w C6 nie jest w żaden sposób spokrewnione z silnikiem z B6. Ten z B6 wywodzi ze skrócenia 4.2 V8 ma nawet taki sam rozrząd paskowo-łańcuchowy. Z kolei motor w C6 wywodzi się z jakiejś większej jednostki FSI tylko został pozbawiony wtrysku bezpośredniego...tak przynajmniej gdzieś czytałem[emoji3]Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
matthew100 Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 To zmienia postać rzeczy. Masz może linka do tego artykułu? Strasznie mało informacji o tym motorze.
piti82 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Niestety nie pamiętam już gdzie to czytałem, ale znalazłem coś takiego:https://www.a6klub.pl/-bdw-24-177-km-wymiana-wadliwego-rozrzadu-zaworow-i-popy-vt69983.htm ...też ciekaweMyślę, że najlepiej popytać na forum A6 Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
matthew100 Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 Dzięki, całkiem spoko to opisali i jednocześnie odrzucili mi z głowy wrażenie, że nowe 2.4 jest tak samo trwałe jak stare. Wychodzi na to, że dobre Audi skończyło się w przypadku A6 na c5, a w przypadku A4 na b7 z 1.8 turbo. Smutne jak przez ekologię marka straciła swą niezawodność. Pozostaje szukać jakiś leciwych staruszków z jeszcze normalnymi benzynami.
piti82 Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 No niestety moje auto ma w tym roku 16 lat i nie widzę sensu zmieniać na b7, w którym tak jak pisałeś najlepszy silnik to 1.8T (niestety brak 2.4 z którego jestem bardzo zadowolony) a przecież jest to właściwie ten sam samochód...wypadałoby zmienić na b8 ale z jakim motorem??? Chyba będę jeździł tą b6 aż się rozpadnie[emoji3][emoji3][emoji3]Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się