mlody81 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Witajcie,proszę o pomoc w sprawie klimatronika.Strona pasażera grzeje i reaguje na zmianę temperatury zadanej prawidłowo,natomiast strona kierowcy po zagrzaniu się silnika do 90 stopni zaczyna dmuchać zimne powietrze. Jeśli ustawię na HI to czuje cieplej ale nie tak samo gorące jak u pasażera.Cofnę temp o jeden stopień np 28st i już wieje zimne..komputer nie widzi żadnych błędów.
greg2505 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 silniczek klapy od kierowcy nie chodzi prawidłowo ,do wymiany lub wyczyszczenia,tylko dziwne że błędu nie wywala
majkel_majki Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Spróbuj wrzucić VAGiem nastawy podstawowe w klimatroniku, może,pomóc.
mlody81 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Opublikowano 12 Marca 2018 Właśnie dziwne,że nie ma błędu.Jeśli chodzi o nastawy to jakieś bliższe informacje?
majkel_majki Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 W vag- com wchodzisz w grupę 08 Auto-HVAC i sprawdzasz błędy, jeżeli są kasuje, a na koniec klikasz basic settings i przy grupie 000 Go! Usłyszysz jak w desce ruszają się klapki nawiewu, proces potrwa około minuty, jak wszystkie wartości zejdą do zera proces jest zakończony. Jeżeli to nie pomoże silnik klapy nawiewu od strony kierowcy co najmniej do sprawdzenia, dostęp bez szału.
mlody81 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Opublikowano 12 Marca 2018 Robiłem taki test i nic się nie zmieniło.Poza tym to testuje klapy,a nie adoptuje? Jakieś wskazówki do wyjęcia silnika lewego lub jak go sprawdzić po wyjęciu?
greg2505 Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 (edytowane) żeby go wyjąć musisz odkręcić półkę pod kierownicą,jak zajrzysz za klimatronik zobaczysz silniczek ,trzyma się na 3 śrubkach ,bardzo kiepski dostęp jest do niego,ja odkręciłem pedał gazu wtedy trochę łatwiej jest Edytowane 12 Marca 2018 przez greg2505
Sławomir Filejski Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 21 godzin temu, greg2505 napisał: żeby go wyjąć musisz odkręcić półkę pod kierownicą,jak zajrzysz za klimatronik zobaczysz silniczek ,trzyma się na 3 śrubkach ,bardzo kiepski dostęp jest do niego,ja odkręciłem pedał gazu wtedy trochę łatwiej jest Witam mam podobny problem tylko że u mnie nagle przestały działać wszystkie silniczki. Wyciągiem jeden z nich a dokładnie od regulacji temperatury i wyczyścićłem. Ponownie zamontowałem i brak poprawy. Więc podłączyłem bezpośrednio pod akumulator i każdy działa w pełnym zakresie. Wymieniłem panel klimy oczywiście z tym samym numerem i brak reacji na silniczkach.Brak mi już pomysłów więc proszę o jakąś podpowiedź.
greg2505 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 28 minut temu, Sławomir Filejski napisał: Witam mam podobny problem tylko że u mnie nagle przestały działać wszystkie silniczki. Wyciągiem jeden z nich a dokładnie od regulacji temperatury i wyczyścićłem. Ponownie zamontowałem i brak poprawy. Więc podłączyłem bezpośrednio pod akumulator i każdy działa w pełnym zakresie. Wymieniłem panel klimy oczywiście z tym samym numerem i brak reacji na silniczkach.Brak mi już pomysłów więc proszę o jakąś podpowiedź. Sprawdź bezpiecznik, następnie wiązkę ,może coś nie domaga , błędy jakieś są, bo to trochę dziwne żeby wszystkie na raz padły
Sławomir Filejski Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 2 minuty temu, greg2505 napisał: Sprawdź bezpiecznik, następnie wiązkę ,może coś nie domaga , błędy jakieś są, bo to trochę dziwne żeby wszystkie na raz padły Bezpiecznik ok. Błędy jakie pokazało na kompie to G-107-fotoczujnik otwarty lub zwarty do masy V-107-silniczek klapy odmrazania V70-nastawnik klapy centralnej V71-nastawnik klapy spietrzającej zablokowany lub brak zasilania V113-silniczek klapy powietrza zużytego V42-czujnik temperatury powietrza za dmuchawą V158 V159 Napięcie odniesienia-zwarcie do masy
greg2505 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 ja bym się przyjrzał wiązce bo wszystko jest na jednej ,mam luzem całą wiązkę ,jutro zerknę jak ona wygląda ,gdzie warto by sprawdzić i dam ci znać
Sławomir Filejski Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 10 minut temu, greg2505 napisał: ja bym się przyjrzał wiązce bo wszystko jest na jednej ,mam luzem całą wiązkę ,jutro zerknę jak ona wygląda ,gdzie warto by sprawdzić i dam ci znać OK wielkie dzieki
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Obejrzałem tą wiązkę i ciężko coś w niej uszkodzić, jedynie możesz przyjrzeć się kostkom co wchodzą w klimatronik czarna 12pin i czerwona 20pin są od wiązki silniczków i czujników. Możliwe że coś jest nie tak od zasilenia do klimy , jakieś zaśniedziałe piny , brak masy lub zasilania
Sławomir Filejski Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 4 minuty temu, greg2505 napisał: Obejrzałem tą wiązkę i ciężko coś w niej uszkodzić, jedynie możesz przyjrzeć się kostkom co wchodzą w klimatronik czarna 12pin i czerwona 20pin są od wiązki silniczków i czujników. Możliwe że coś jest nie tak od zasilenia do klimy , jakieś zaśniedziałe piny , brak masy lub zasilania No ok a co myślisz o tym czujniku temperatury za dmuchawą? Czy jego źle działanie nie może powodować braku regulacji temperatury?
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 bardzo możliwe , ale wydaje mi się że mimo to coś by chodziło ,ja bym spróbował podmienić któryś silniczek na jakiś 100% sprawny i zobaczył czy będzie chodził ,przejrzyj dokładnie kostki co wchodzą do klimatronika ,może coś tam przyśniedziało
Sławomir Filejski Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Ok tak zrobię. Jak się z tym uporam to napisze co było przyczyną. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
mlody81 Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Opublikowano 23 Marca 2018 Jestem po podmianie silniczka v158 i niestety nie to jest powodem,że temperatura po stronie kierowcy jest dużo niższa.Zrobiłem test vcdsem i może to mnie zdziwiło,że zawsze po zakończeniu testu włącza się ECON.Proszę o jakieś podpowiedzi co może powodować taką pracę tego silniczka regulacji temperatury.
bobikos Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 13 godzin temu, mlody81 napisał: Jestem po podmianie silniczka v158 i niestety nie to jest powodem,że temperatura po stronie kierowcy jest dużo niższa.Zrobiłem test vcdsem i może to mnie zdziwiło,że zawsze po zakończeniu testu włącza się ECON.Proszę o jakieś podpowiedzi co może powodować taką pracę tego silniczka regulacji temperatury. Zrób reset klimatronika w adaptacjach w grupie 0, poza tym sprawdź grupy pomiarowe 9, 10, 11, tam są odczyty z czujników temperatury poczytaj też poniższy wątek, może w czymś pomoże
mlody81 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Opublikowano 27 Maja 2018 Witam,robiłem adaptacje i nie pomogło.Trochę się bawiłem ustawieniami szyba,środek,nogi mając jednocześnie podpięty vcds na blokach pomiarowych 003 i 004 .Tylko jak ustawie na sama szybę lub na szybę i środek silniczek v158 otwiera się poprawnie.Jeżeli tylko włączę jeszcze nogi to już wartość z bloku 003 spada na ok 30-40 przy temp ustawionej na 25 więc powinien dogrzewać bo prawy v159 ma wartość ok 150.. Poza tym kiedy robię Basic settings w 001 na Go silniczki pracują robi się kalibracja ale już na samym początku włącza mi się ECON.Czy tak powinno to wyglądać przy kalibracji za każdym razem?
greg2505 Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) Ustaw ręcznie silniczek na najwyższą temperaturę ,nie podłączaj do niego wtyczki , jeśli będzie leciało ciepłe to silniczek jest uwalony , bo rozumiem że wymieniłeś na używkę,ewentualnie do sprawdzenia czujniki klimy ,econ się zaświeca,ale chyba po kalibracji Edytowane 28 Maja 2018 przez greg2505
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się