Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.6 ANA] Dusi się i czasem nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki problem autem, że czasem nie chce mi odpalać tzn. obroty wchodzą do ok. 500 i spadają. Po kilku próbach udaje się odpalić. Zauważyłem, że dzieje się tak najczęściej, gdy na zewnątrz jest wilgotno. Po za tym zdarzają się sytuacje, że wyjeżdżam z parkingu, wszystko jest ok, zatrzymuje się, żeby ustąpić pierwszeństwa i potem nie mogę ruszyć z miejsca, bo samochód nie reaguje przez kilka sekund na gaz, dławi się. W aucie jest sekwencja lpg. Po przełączeniu na gaz nie ma tych problemów. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe i nawet sprawdzałem na kilku sondach lambda, nie udało się rozwiązać problemu.

Komputer pokazuje takie błędy:

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

16685 - Cylinder 1: Missfire Detected

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

Opublikowano (edytowane)

Witam, co prawda mam motor 1.8 ale miałem bardzo podobny problem. Opisywałem go w kilku tematach więc nie będę się powtarzał więc do sedna. U mnie przyczyną była przepływka, zaczęło się od głupiego błędu,później auto lubiało szarpnąć przy przyspieszaniu, jeszcze później auto gorzej paliło, była dziura w mocy w pewnym zakresie obrotów, auto zaczęło palić jak smok (ok 13l/100km) a na końcu doszło to dławienie (musiałem trzymać nogę na gazie, nie dało się wyluzować bo od razu się dławił i gasł). Przepatrzyłem dolot pod względem szczelności (oprócz walniętej odmy nic nie wykryto) więc z pomocą znajomych mechaników i kolegów z forum stwierdziliśmy że to przepływka. Żeby się upewnić odpiąłem wtyczkę i zacząłem jeździć, wszystko się poprawiło tylko to spalanie zostało ale to wiadoma sprawa. Kupiłem więc ori używkę dlatego że nowa przepływka do mojego wozu z takimi samymi numerami kosztowała ok 500zł, ale po założeniu było jeszcze gorzej (już nawet zapalić nie chciał a tak waliło benzyną że szok), jak się okazało też była padnięta. Postanowiłem że kupię już nowy żeby mieć spokój i teraz jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. Zapomniałem wspomnieć że później oprócz tego błędu od przepływki pokazywały się błędy mieszanki. Tobie na razie radziłbym przeglądnąć dolot i sprawdzić jego szczelność i z ciekawości odpiąć wtyczkę od przepływki (odłącz na zgaszonym silniku). Być może to jego wina.

Edytowane przez Przemek.1997
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Komputer wyrzucił Ci wszystkie błędy na raz i nie wiesz które są stare i wystąpiły chwilowo a które nowe i występują cały czas. A przynajmniej o tym nie napisałeś.

 

Na pewno jest błąd przepływomierza G70 - brak sygnału i od tego trzeba zacząć.

Widać też błędy związane z obwodem sondy Lambda. To drugi temat ale ja zacząłbym od przepływomierza.

 

Jak masz wolne 150 PLN to proponuje coś takiego:

 

http://allegro.pl/skaner-mini-vag506-pl-vw-audi-skoda-92-2015-fv-i5733594046.html

 

Do sczytywania i kasowania błędów super sprawa. Mnie się to już zwróciło że 4 razy. A niestety przy naszych antykach co i rusz trzeba coś sprawdzać.

Alternatywnie kabel i laptop.

 

Bez tego, sam będziesz szukał przyczyn po omacku więc lepiej oddać auto do sprawdzonego mechanika, który cię nie oszwabi i nie będzie wymieniał wszystkiego na chybił trafił.

 

Trzeba skasować błędy, zrobić jazdę próbną i zobaczyć co się na bieżąco pojawi. Niektóre błędy mogą powrócić po dłuższej jeździe. Jak już będziesz wiedział które błędy wróciły to trzeba zacząć od sprawdzania kabelków a potem brać się za wymianę.

 

Objawy, które opisujesz moim zdaniem mogą też wskazywać na czujnik położenia wału korbowego. Choć to dziwne że nie pojawią się po przełączeniu na LPG.

 

PozdrawiaMM

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedzi. Mam kabelek i i kasowałem wszystkie błędy. Te, które wypisałem sprawdzałem po tygodniu jazdy. Sprawdzę szczelność, przepływomierz i dam znać czy pomogło.

A jeśli chodzi o sondę to gdzieś przeczytałem, że ten błąd może być spowodowany instalacją lpg i wcale nie oznacza, że sonda jest niesprawna. Czy to prawda?

Edytowane przez PiotrX1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, PiotrX1 napisał:

A jeśli chodzi o sondę to gdzieś przeczytałem, że ten błąd może być spowodowany instalacją lpg i wcale nie oznacza, że sonda jest niesprawna. Czy to prawda?

Może tak być ale nie dowiesz się na 100% jeśli tego nie sprawdzisz. Jednak wydaje mi się że to już wina samej sondy bo coś z grzaniem jest nie tak. Przyczyną mogą też być błędy doboru mieszanki (dużą rolę odgrywa tutaj przepływomierz) i stąd błąd na sondzie (nie pamiętam na 100% ale u mnie też się raz chyba pokazał wtedy). Jak będziesz miał kompa podpiętego możesz zrobić logi z kanałów 30-33. Ale najpierw zająłbym się dolotem i sprawdzeniem przepływki bo błąd sondy może być spowodowany właśnie przez to. Po za tym jak skasowałeś błędy to zobaczysz które wrócą.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano (edytowane)

Co do błędu przepływomierza 16486 to tutaj mała podpowiedź:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16486/P0102/000258

U mnie się ten błąd pojawia zawsze jak dla potrzeb diagnostyki odpinam przepływomierz. Zanim wymienisz przepływomierz sprawdź okablowanie. Nie tylko dlatego, żeby niepotrzebnie nie kupować nowego przepływomierza ale też po to żeby nie usmażyć nowego.

Co do błędu 16514 to:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304

Usterka jest w obwodzie podgrzewania sondy i nie wynika z instalacji LPG. Złe zestrojenie instalacji powodowałoby raczej problemy ze składem mieszanki a nie z elementem grzewczym. Twoja sonda albo ma przerwane kabelki albo raczej już powiedziała PaPa. Tak samo przed wymianą sprawdź kabelki.

Co do błędu 17831 to klasycznie dla pojazdów pełnoletnich nie działa SAI. Ja już dawno wywaliłem ten układ w całości bo jak masz pecha to uszkodzony układ wtłacza brud do filtra powietrza. Co to jest SAI to sobie możesz doczytać w cioci google - moim zdaniem nieporozumienie. Musze jeszcze znaleźć ogarniętego tunera, który wywali mi kontrolę tego błędu ze sterownika.

Pozostałe błędy to raczej pochodne problemów z przepływomierzem i sondą - powinny zniknąć jak nareperuszej te komponenty.

PozdrawiaMM

Edytowane przez maciej_m
Opublikowano (edytowane)

Witam nie wiem czy mogę ale wtrącę się do rozmowy.  Od pewnego czasu moje audi na benzynie dusi i nie może się zebrać oczywiście dopóki nie przełączy się na gaz. Wymieniłem przepływke cewke kable WN Aparat zapłonowy kopułke palucha i dalej nic. Dzisiaj ustawiałem zapłon bo kąt wyprzedzenia wahał się od -30 do -6 więc nieciekawie, udało mi się go ustawić tak że teraz na niskich obrotach jest +/- -3 do 0 a na wyższych około 15 do 25.  I nawet przez chwilę było okej i myślałem że wszystko już w porządku to kiedy go złożyłem do kupy i wyjechałem z kanału okazało się że przy 2k obrotów cały czas go dusi. Już rozkładam ręce bo nie wiem co jeszcze można mu wymienić ;D 

Tak to wygląda jakby ktoś był ciekawy https://drive.google.com/file/d/13Yu221qwGxM9piJj8gQowFegsPjd_6kC/view

A jeszcze dodam że mój silnik to ADP 

Edytowane przez dominikpl28
Opublikowano
50 minut temu, maciej_m napisał:
3 godziny temu, PiotrX1 napisał:
Po przeczyszczeniu przepływomierza pozostaje tylko błąd od sondy.
Czy tak sonda będzie dobra? https://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda-bosch-0258986505,0-30-0258986505-2380.html

Podaj rok produkcji i kod silnika.

1999 ANA

Opublikowano

Zgodnie z internetową ETKĄ: http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/1999/223/R/9/906/906000#11, sonda przed katalizatorem powinna mieć symbol: 06B906265B (element nr 11  - sonda przed katalizatorem dla silnika ANA).  Co prawda na stronie którą podałeś ten numer OEM nie występuje ale w zakładce "montowane w autach" podają, że pasuje pod ten rocznik i silnik. Alternatywne strony internetowe również podają, że tan numer BOSCH zamienia się na OEM AUDI. Będziesz musiał jeszcze poprawnie połączyć przewody żeby pasowały do oryginalnej wtyczki.

 

Opublikowano

Wygląda jednak na to, że coś jest z kopułką/cewką. W silniku ANA jest system BOSCH czy DUCELLIER? 

Opublikowano

Numer OEM znajdziesz w "etce".
Producentów jest wielu od 100PLN za brandowany noname po 600 za ORI że znaczkiem audi.

Opublikowano
34 minuty temu, maciej_m napisał:

Numer OEM znajdziesz w "etce".
Producentów jest wielu od 100PLN za brandowany noname po 600 za ORI że znaczkiem audi.

Właśnie jest do wszystkich, ale nie do ANA

Opublikowano

To nie ma kopułki? 

Opublikowano

Noooo... Tak się złożyło że nie ma ;)
Ale na otarcie łez masz elektroniczny moduł zaplonowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...