aiwer Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Witam, Od jakiegoś tygodnia mam niemały problem z instalacją LPG. Reduktor: KME SILVER (wymieniony w zeszłym roku także jest jeszcze gwarancja) Wtryski: Barracuda (nalatane na instalacji ok 80K km) Sterownik: Stag 4 Plus Od początku... 1. Odpalam auto po dłuższym postoju (po nocy, po pracy) i w momencie przełączenia na LPG ciśnienie w reduktorze mam jakieś 3,5 bar (sprawdziłem, bo miałem podłączony kabelek do sterownika) i od razu gaz jest upuszczany na zewnątrz przez zawór w reduktorze, auto się dusi, dławi i gaśnie. 2. Zaraz po tym odpalam (bez żadnych problemów), przełącza się na LPG, już nie gaśnie ale telepie silnikiem bo ciśnienie spada z 3,5 do 1,25 i już pracuje normalnie. 3. Podczas jazdy jest wszystko w jak najlepszym porządku, centralka LPG nie łapie żadnych błędów, jedyne błędy są w ECU Audi (wypadanie zapłonów) ale to normalne bo go zalewa. Moje pytanie jest takie, co może powodować, że w reduktorze zbiera się za dużo gazu i w momencie przełączenia z PB na LPG, puszczany jest cały zgromadzony gaz w reduktorze? Bo ja to tak rozumiem, że mam gdzieś nieszczelność i na wyłączonym silniku gaz z butli jest wpychany do reduktora. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Co i jak mam sprawdzić???
pila24 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Lpg w butli jest blokowany przez elektrozawór (który znajduję się w wielozaworze) gdy auto nie pracuje na lpg. Jeżeli tak duże ciśnienie pojawia się w momencie przełączenia na lpg (a nie przed nim) to świadczy o tym ze EZ w butli działa prawidłowo. Sprawdź ciśnienie na reduktorze przed przełączeniem na lpg gdy jest zimny i sprawdź jakie masz ciśnienie przy cut-off podczas jazdy na lpg.
aiwer Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 13 hours ago, pila24 said: Lpg w butli jest blokowany przez elektrozawór (który znajduję się w wielozaworze) gdy auto nie pracuje na lpg. Jeżeli tak duże ciśnienie pojawia się w momencie przełączenia na lpg (a nie przed nim) to świadczy o tym ze EZ w butli działa prawidłowo. Sprawdź ciśnienie na reduktorze przed przełączeniem na lpg gdy jest zimny i sprawdź jakie masz ciśnienie przy cut-off podczas jazdy na lpg. Jak sprawdzić ciśnienie w reduktorze przed przełączeniem? Bo gdy podpinam lapka pod LPG na zimnym silniku to pokazuje ostatnią zapamiętaną wartość, czyli przed odłączeniem lapka (przynajmniej tak mi się wydaje). dzisiaj rano zrobiłem inny test i najpierw rozgrzałem auto do powiedzmy 50st i przełączyłem go na LPG. Przełączył się bez najmniejszego problemu, nawet obroty nie drgnęły. O co tu chodzi???
pila24 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Nie podpinałem się do staga 4 wiec nie wiem czy pokazuje ciśnienie przed przełączeniem, na moim starym zenicie pokazywało. Twój problem to zalewanie gazem przy przełączaniu na zimnym,zimny vag tak zwany. Jeżeli nie masz odpowiedniej opcji w sterowniku by włączyć obsługę tego problemu poszukaj jak rozwiązali ten problem na lpg forum,koszt rozwiązania tego problemu jest niski ale trzeba troszkę porezać z czujnikiem temp.
aiwer Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Nie do końca wierze w teorie „zimny vag” a to z tego względu ze przez ostatnie 80k km które zrobiłem na instalacji, nie miałem problemów z zalewaniem na zimnym. Po prostu coś się nagle zepsuło tylko nie wiem co.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pila24 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 To nie teoria tylko sposób dawkowania paliwa na rozgrzewającym się silniku który nie do końca dobrze działa z lpg które ma różną kaloryczność gazu zależnie od temperatury. Problem może również pochodzić od brudnych wtryskiwaczy które to syf zakleja i przez chwilę mogą pracować z nierównym wydatkiem.
aiwer Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Trochę poregulowałem mapę "na luzie" oraz poszarpałem MAP czy MAF sensorem oraz wtyczką i na razie (odpukać) jest dobrze, więc albo sensor albo regulacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się