Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przeładowanie turbiny - błąd 17965 - 1.9 TDI


aretur

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Mam problem z moim autem więc liczę, ze ktos mi pomoze. Od paru lat borykam sie z problem przeladowania. Musze sie w koncu za to porzadnie zabrac bo lato sie zbliza i dalsze wyjazdy wiec wrzucam logi do oceny. Wiem, ze przeladowanie to problem zaworka n75 albo gruszka albo zapieczone kierownice. Prosze o ocene tych logow i zwrocenie uwagi na n75 i jego wysterowanie. Korzystam z zaworka od EGR zamiast n75. Przeladowania sa konkretne i auto zbiera sie bardzo ostro do przodu tak ze osiaga doladowanie 2500 i przeladowuje. Jedne logi dynamiczne udalo sie zrobic do 4000 bez odcięcia reszta jest z blędem. EGR mam zaślepiony kulką na przewodzie.

Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_7dQ0V.html (kilka logów każdy z odcięciem)
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_9PGLN.html (log bez błędu)

Statyczny:
Grupy 018, 023: http://vaglogi.pl/log-018_023_G494zv0.html
Grupy 004, 007, 013: http://vaglogi.pl/log-004_007_013_1hczf.html
Grupy 000, 001, 003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_CU3M3M.html

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Z2ghS.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_O40P3P.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_v34580u.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na dieslach ale po co zamiast n75 dałeś zawór od recyrkulacji (N18 chyba :) ) on przypadkiem nie jest wolniejszy ?

Nie lepiej zrobić tak jak w serii i założyć oryginalny n75 i wtedy szukać dalej przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienil nki bo mial i tak zaslepiony egr.

Sa zamienne chodz ktos kiedys twierdzil ze maja inne napiecia..

Kolego zakup vacuometr i sprawdz jak daje vacum.do tego wejdz w 11bs i sprawdz ile daje podcisnienie na gruszke podpinajac vacuometr pod wezyk od gruszki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki

 

puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół.

 

test bs 011 - ruch sztangi

Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki strzykawką to powinna się tak sama strzykawka cofać po zassaniu i sztanga iść w dół ??? W  jakim przypadku można mowić ze gruszka jest nieszczelna jak sprawdzamy ją strzykawką??

Edytowane przez aretur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruch wyglada na poprawny tj długosc i bez zacinek.

Zmierz podcisninie vacu na gruszke.

Jak jest ok to wtryski na stół..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, wesz82 napisał:

Ruch wyglada na poprawny tj długosc i bez zacinek.

Zmierz podcisninie vacu na gruszke.

Jak jest ok to wtryski na stół..

Wtryski w vagu korelacja nie jest wieksza niz 0.5 na kazdym cylindrze wiec wydaja mi sie ok. Nie czuje  tez telepania buda auta.  Mam nadzieje ze wyjecie plus wyczyszczenie rozwiaze problem turbiny koszt 450 zl. Wolabym nie robic na darmo a potem brac sie za wtryski bo ich w ogole nie podejrzewalem a dales mi do myslenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysku w vp nie sprawdzisz vagiem..

Ja bym nie ruszał turba bo rych jest ok.

Masz kata???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica dawki wtrysku jest w vcds  raport 013 bodajze. korelacja od -2 do + 2. Spokojnie da sie to sprawdzic. Kata mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysterowanie N75 idzie w granice 100%, ponieważ ECU widząc wysokie wartości ciśnienia doładowania próbuje to ciśnienie zbić. Zobacz sobie jak to wygląda w BS - im wyższe wysterowanie tym ciśnienie niższe. 

To jest tak jakby wskazanie zamknięcia zaworka, czyli 100% zamknięcia powinno zbić ciśnienie. A u Ciebie nic to nie daje i wywala tryb awaryjny...

Tak jak kolega wyżej napisał - turbo na stół i wyczyścić porządnie geometrię. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed czyszczeniem turbiny sprawdzić podciśnienie.. po filmiku nie widać aby miała opory lub przycinała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany podciśnienia to zazwyczaj się sprawdza jak turbo ma niedoładowanie... no chyba, że N75 się zacina i jest otwarty na maxa, puszczając pełne podciśnienie. Ale jakby coś nie tak było z N75 to na BS by tak ładnie nie zmieniał wysterowanie z ON/OFF

To, że turbo przeładowuje pod obciążeniem nie oznacza, że w trybie BS będzie to widać po ruchu sztangi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, zdejmij u siebie podciśnienie i sprawdź co się stanie;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak co się stanie ? Siłownik turbiny odpuści - zmienna geometria ustawi się w pozycję minimalnego doładowania... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...