Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 - zakup nowego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wreszcie prawdopodobnie podjąłem wybór konkretnego auta dla mnie na tą chwilę Interesuje mnie Audi A4 B6. Podobają mi się zarówno kombi jak i sedany aczkolwiek zależy to od kilku kwestii: Niektóre mają ładne zderzaki p+t czasem progi, zazwyczaj w s-linie. Czy występują one tylko w tych wersjach czy można kupić je osobno i zamienić z oryginałem? Druga kwestia jest wybór silnika. W grę wchodzi tylko benzyna ewentualnie benzyna z LPG. I pytanie odnośnie silnikow: np 1.8T kosztuje 20k a 3.0 v6 5k mniej mimo że są zbliżone do siebie, czym to się różni? Nie chce wpaść w zloma Co byłoby lepszym wyborem 1.8t czy któraś z v6 i w jaki rocznik celowac? Jak jeden i drugi silnik współpracuje z LPG? Bardziej mi zależy właśnie na benzynie z gazem. Trzecim moim wymaganiem jest dobre wyposażenie aczkolwiek nie musi być jakieś super, ale fajnie by było trafić coś dobrego. Co znajdę w tej kwocie? W jakich cenach rozglądać się za tym modelem? Jest duża rozbieżność cenowa, dlatego od ilu minimum jest dobry egzemplarz? Na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu owego samochodu? Co byłoby lepszym wyborem, skrzynia automatyczna czy manualna w tym aucie? Czy opłaca się napęd quattro? Przyda się trochę mocy, dlatego rozważam coś między 1.8t, a v6 Głównie auto na dojazd do pracy, wypady na weekendy i czasem w dłuższe trasy. Max km/rok to ok 12k. Chciałbym się zmiescic w budżecie 20k, jednak jeśli będzie warto to dołożę. Znajdę coś w tej cenie dobrego? Któras z kolei kwestia jest awaryjność auta. Jak wygląda eksploatacja? Drogo, średnio czy dość tanio? Mam nadzieję że ktoś z Was pomoże mi w wyborze najodpowiedniejszego auta. Czekam na sugestie jak i uwagi. Chętnie nabede więcej wiedzy.

Jeśli nieodpowiedni dział to proszę o poprawkę.
 

Opublikowano

Na wszystkie zadane pytanie znajdziesz odpowiedzi na forum. Silnik 3.0 sobie odpuść jeśli nie masz mechanika, który ogarnia te silniki, bo dla większości poprawne ustawienie rozrządu przy wymianie to duże wyzwanie oraz ma swoje bolączki, czasem trudne do zweryfikowania (poczytaj w odpowiednim dziale).

Automaty w napędzie na jedną oś sobie odpuść (występuje zawsze skrzynia bezstopniowa multitronic), w quattro jak najbardziej polecany tiptronic.

Jeśli chcesz mieć w miarę dobrze wyposażone a4 to szykuj przynajmniej 17 koła, jak w Q to zapewne bliżej 20 i wzwyż :P

Opublikowano

Za chwilkę poszukam odpowiedzi na większości moich pytań. Powiesz mi może coś o v6 ze skrzynią tiptronic i manual? 

To prawda, że ze skrzynią manualną auto "zbiera się" szybciej niż w automacie?

A coś o 1.8T możesz powiedzieć?

Opublikowano (edytowane)

Automat na pewno przymula trochę samochód no i więcej pali.

17 minut temu, gom4z napisał:

A coś o 1.8T możesz powiedzieć?

Co chcesz wiedzieć konkretnie? Gaz lubi, a główne bolączki to nagar, który zapycha smok olejowy i może doprowadzić do zatarcia silnika (skutek jazdy w serwisie longlajf i wymiany oleju rzadziej niż co 10tys.), napinacz łańcuszka rozrządu, który w c**j kosztuje nawet w zamienniku i przy 250tys trzeba się liczyć z jego wymianą razem z łańcuszkiem (prócz rozrządu na pasku jest też łańcuszek :D) . Poza tym pękające króćce wody, często problem z termostatem, nieszczelności w dolocie, zasyfiona odma itp. 

Po programie nawet to jedzie, bo w serii szału nie ma...

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Dzięki bardzo za odpowiedź :) 

Jednak pozostanę przy tej 3.0 v6 tak jak z początku myślałem.

Muszę tylko poczytać działy dotyczące tego modelu. Chyba, że jesteś mi chętny samodzielnie udzielić kilku cennych informacji odnośnie tej 3.0 i paru odpowiedzi zadane w temacie, które są meczące, wiem :D Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu?

Jednak chciałbym dokonać dobrego wyboru i nie dać sobie wpaść w coś złego.

Edytowane przez gom4z
Opublikowano

Jeszcze jest 2.4 z v6.

Nie miałem na celu Cie zniechęcić do 1.8t, bo te bolączki (prócz napinacza) są dość tanie i nieskomplikowane do wyeliminowania :D Po kupnie do pakietu startowego trzeba doliczyć profilaktyczne czyszczenie smoka olejowego po zdjęciu miski olejowej i tyle :) Reszta wyjdzie w praniu jak w każdym używanym aucie.

O 3.0 nie chcę się wypowiadać, bo nie miałem ale na pewno pięknie brzmi w porównaniu do 4 cylindrów ;)

Opublikowano

Nie zniechęciłeś mnie :) 

Jednakże bardziej do mnie przemawia 3.0 v6. 

Jeszcze jedno pytanko co do tych zderzaków, a reszty się dowiem może z forum; jak to z nimi jest? można dokupić i zamienić z oryginałem?

Mam na myśli coś takiego jak w załączonym zdjęciu + zderzak na przód + progi

yrohMhP.jpg

Opublikowano

Można kupić z pakietu sline ale są raczej dość drogie i bardzo chodliwe :D 

Opublikowano

Czyli lepiej trafić już z tym pakietem, ale jak będą pasować to i się dokupi :D

Dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Co do dynamiki to 3.0 w tiptronicu do 100kmh przyspiesza w około 9s podczas gdy manual robi to w około 7s, spora różnica ;)


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dlatego się będę rozglądał tylko za manualem :) 
Jeszcze dwa pytanka.

Jeśli zmierzam do zakupu Audi A4 B6 to są jakieś oznaczenia silnika coś typu ASN (poprawcie jeśli źle), bo coś mi się o uszy ubiło na co uważać.

Drugie pytanko. Jakie realne przebiegi powinny mieć te modele? Większość teraz ma x2 tak naprawdę, jednak może są jakieś perełki. 

Edytowane przez gom4z
Opublikowano

Jeżdżę ASN-em już piąty rok i szczerze mogę polecić ten silnik. Zrobiłem autem ponad 70tyś i nie mogę narzekać.  Z reguły jeżdżę spokojnie nie katuje silnika , wymieniam oleje i filtry na czas.  Leje dobry olej nie oszczędzam.

Co przez te 5 lat robiłem: Zimne luty w zamkach/mirostyki, potrafia pękać przewody drzwi w peszlu który łączy słupek z drzwiami(ale to w każdej b6), czujnik temperatury płynu, pompka paliwa (jakieś 2 tygodnie temu, prosta robota na godzinę pracy, cena pompki około 100zł)

W duże mrozy jak auto stoi na zewnątrz zamarza zawór odmy przez co wywaliło mi uszczelki pokryw zaworów. W zaworze zbiera się ta kremowa maź(woda z olejem) i zamarza. Spowodowane jest to prawdopodobnie instalacją LPG i jeżdżeniem na krótkich odcinkach. Przez LPG auto dłużej się nagrzewa , olej potrzebuje więcej czasu aby się rozgrzać. Najlepiej kupić drugi zawór i  wymieniać podczas mrozów.(łatwy dostęp od góry max 5 min roboty)

Co do wymiany rozrządu. Jestem właśnie po wymianie. Przy rozmowie z mechanikiem zapytałem czy nie będzie problemu z ustawieniem wałków. Odpowiedział że problemu nie będzie bo robi wszystko na blokadach. Myślę sobie fajnie i oddałem auto do robienia. Zakupiłem kompletny rozrząd + uszczelki pod dekle. Trochę się zdziwiłem jak skasował mnie dodatkowo za wymianę uszczelek pod deklami. To jak w końcu były te blokady czy nie? :) Stwierdził że dekli nie zwala do rozrządu hehe. Okazało się że robił na mazaka :) Cały stary pasek pomazany białym flamastrem. Fakt taki że udało mu się w miarę to ustawić przed wymianą miałem 0 4 6 8 a teraz -2 3 4 6. Ktoś powie że słabo ustawiony ale znaleźć magika w pobliżu który to lepiej ogarnie ...nie ma opcji.  Instrukcja dopuszcza do +/-16 także uważam że tragedii nie ma.

Wahaczy jeszcze nie dotykałem, ostatnio sprawdzałem górę z końcówkami i jest git. Dół sprawdzę w najbliższych dniach.  Ostatnio pojawiły się odgłosy mruczenia/skrzypienia maglownicy (chyba) przy skręcaniu. Dźwięk jakby guma jakaś tarła. Mruczenie pojawia sie po dłuższej jeździe. Co jakiś dłuższy czas wywala check engine o słabej wydajności katalizatora z jednej strony, może kiedyś to ogarnę. To chyba tyle. Pozdr.

 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, gacek585 napisał:

Instrukcja dopuszcza do +/-16 także uważam że tragedii nie ma.

Przy v'kach prędzej +/-6. Przy tej wartości co podałeś to sypie już błędami o braku synchronizacji.

Opublikowano

Napisałem to co wyczytałem w manualu. Kilka lat jeździłem na +8 i nie było problemów.

Opublikowano

Jako tako tragedii nie ma :)

Za miesiąc, maksymalnie dwa zmierzam do zakupu b6 3.0 v6 + Q, manual. Jednak strasznie mało takich ba stanie, tym bardziej, że interesuje mnie tylko sedan :P

A jak jest z tymi przebiegami Panowie? 

Opublikowano

Z przebiegiem 400k w PL raczej się nie spotkasz czy 3.0 czy 1.8t Najczęściej w Polsce w granicach 200++ do 300 kkm, o "igle" z przebiegiem 150kkm b6 bardziej niż ciężko (o cabrio może łatwiej). Dwa razy kupowałem b6, pierwsza była v6 3.0 Q teraz obecne 1.8t Q na przebieg patrzyłem w 5 kolejności, bardziej zwracałem uwagę na stan samochodu, prace silnika i innych podzespołów.

Czy to 3.0 czy 1.8t bardzo ciężko znaleźć coś sensownego, dużo dłużej szukałem 1.8t zanim kupiłem zrobiłem kilka ładnych tys. km. Powiem tyle może dużej różnicy w koszcie eksploatacji nie ma aż tak dużej, zaczynając od tankowania po jakieś drobne części eksploatacyjne po ubezpieczenie, ale jest to jednak odczuwalne. ASN nie jest zbyt skomplikowana jednostka, ale bez pewnego mechanika, który umie ustawić "nierząd" nie napalał bym się na ten silnik, już ktoś wyżej o tym wspominał bo nawet z blokadami ustawienie tego  "nierządu" może nie być takie izi, a na źle ustawiony rozrząd cierpi spora cześć ASNów. Był też silnik 2.4 v6 w b6 ale one były chyba tylko w ośce.

Z mojego punktu widzenia oba silniki maja swoje wady i zalety, ale nie zamienił teraz 1.8t na ASNa, oba nie "golasy", nie spawane z kawałków, silniki zdrowe, z LPG, ten i ten w quattro, oba avanty bez s line, daty zakupu ASN nie pamiętam dokładnie, ale rok 2014. BFB w styczniu ubiegłego roku ile zapłaciłem za tego i tego nie napisze, ale za BFB zapłaciłem DUŻO więcej i nie było to 5k tylko jeszcze więcej.

Każdy szuka samochodu dla siebie i punkt widzenia zmienia się z punktem siedzenia.

Z użytkowania obu powiem, że do jazdy przyjemniejszy ASN (dźwięk silnika, i inne plusy związane z v6), ale ogólnego użytkowania wole 1.8t (tańsza eksploatacja jak już wspominałem, zadbane 1.8t jednak trzyma cenę i dużo duża dużo większa łatwość w odsprzedaży). A4 b6 czy z tym silnikiem czy z tym nie jest demonem przyspieszenia zwłaszcza w quattro, ale "jakoś" to jedzie, w ośce jest trochę lepiej.

Przed zakupem wiadro lodowatej wody na głowę i przemyśl czego tak naprawdę potrzebujesz i szukasz. Jeśli nie zależy Ci na przyczepności, a bardziej na dynamice jazy i na mniejszym spalaniu, ja pomyślałbym nad szukaniem ośki, będzie taniej, łatwiej znaleźć i zostanie więcej na "pakiet startowy" czy bogatsze wyposażenie i można jeszcze pomyśleć nad 2.4.

Byłbym zapomniał ASNy maja plastikowy wałek od skracania dolotu w kolektorze ssącym, który się urywa (jak u mnie) lub nie pracują gruszki podciśnieniowe obracające nim, na to bym radził zwrócić uwagę przy zakupie, koszt używki nie jest może jakiś wysoki (cenią za niego nawet 400- 500 PLN) albo ciężko taki znaleźć w rozsądnej kwocie.

Opublikowano

Dzięki wielkie za konkretne odpowiedzi. Do zakupu jeszcze kawałek, także będę jeszcze myślał. Co do mechaników to w okolicy mam trzech, może popytam o te rozrządy. 

Opublikowano

Nie zakładając nowego tematu. Co myślicie jeszcze o Audi A4 B8 w przedziale cenowym ok 30k?

Występują tam silniki np 2.0 tdi i 1.8 benzynka o różnej mocy. Z tego modelu też mi się to autko podoba.

Któryś z tych silników jest wart uwagi? Czy wgl nie celować dla bezpieczeństwa etc. awaryjności?

Opublikowano

B8 do  ok.30tyś. to chyba nie najlepsza opcja, poczytaj o bolączkach 1.8 i 2.0 TFSI przed 2012r. to ci się trochę rozjaśni:) a jak już to jak wspominałeś 2.0TDI w biedzie i bez Q

Opublikowano

W przypadku B6 jeżeli szukasz czegoś z mocą to 1.8T ze względu na koszta eksploatacji. 
Osobiście brałbym ośkę FWD zamiast AWD Quattro (koszta eksploatacji + prostsze w naprawach)

Co do diesli, to w tym wieku będą mocno wyeksploatowane więc o minę nie trudno. A potem tylko liczyć zera na fakturkach. Tylko pewne sztuki - żadnych trupów z niemiec/holandii/szwajcarii. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...