Shimo Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 (edytowane) Cześć, nie znalazłem na forum podobnej usterki, więc założyłem nowy temat. Problem polega na tym że zawsze na kanale 68 i 75 mam zera na Carbon Mass Learned Value oraz Particle Fifliter Load Coefficient. Samochodem jeżdżę dopiero od stycznia, od razu po zakupie wymieniony wałek rozrządu i popychacze (broki...), pasek, napinacz, rolki, pompa , olej 0W30 Shell. Auto ostatnio zaczęło słabnąć, nie jest to tryb serwisowy, jest to bardziej zamulenie. Wg VCDS'a DPF się wypala, średnio co około 200-250km, ale nie ważne ile jest przejechane zawsze Load i Carbon Mass pokazują 0. Ostatnie 2 tygodnie jeździłem tylko miasto i pokazuje to samo. Particle Filter Carbon Mass się zmienia, teraz już pokazuje 68.0g. Press. Difference na ciepłym silniku na luzie często pokazuje 7,65, ale delikatne muśnięcie gazu sprawia że spada < 3.0. Czasem zdarza się (do tej pory 2 lub 3 razy w ciągu 4 miesięcy) że przy odpaleniu zimnego samochodu, po 8 godz. stania (po pracy) wywali mi następujące błędy i tryb serwisowy. Ponowne odpalenie jest już normalnie. 006489 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) P1959 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 230315 km Time Indication: 0 008320 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235) P2080 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 232410 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1008 /min Speed: 0.0 km/h Temperature: 19.8°C Temperature: 29.7°C Temperature: 162.0°C Temperature: 18.0°C Temperature: 12.0°C Bipy ok 15-20 każdy, często nawet mniej, dawki na pompkach pomiędzy -1.0 a 1.0, rzadko kiedy ciut więcej, z reguły mniej. Zauważyłem że czasem po dłuższej jeździe, EGR pokazuje 100,6% (?!), oczywiście na biegu jałowym. Zawór jest wymieniony na nowy, więc to raczej wina sterowania/czujników. Dodam że od samego początku wydaje mi się że auto nie ma takiego buta jak powinno mieć, jedzie bardziej jak B5 w 110ps, choć czasem ma przebłyski że mnie mocno zaskoczy. Jeżdżę pół na pół trasa/miasto. Miasto też raczej obwodnicą, gdzie mu nie żałuję. Zawalony DPF? Czujniki do wymiany? Jakieś pomysły? Bardzo proszę o pomoc. Edytowane 27 Kwietnia 2018 przez Shimo
piotrsob1 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Może ktoś wymienił cegłę nie robiąc jej adaptacji i Ecu ma problem z prawidłową oceną stanu zapełnienia filtra sadzami ? Co około 300 km DPF się wypala niezależnie od stanu zapełnienia . Błędy które zacytowałeś świadczą o problemie z odczytaniem wartości temperatury mieszczących się w dopuszczalnych zakresach ( przed turbiną i przed DPF-em ), jeżeli nie jest to sporadyczny przypadek gdy się pojawiły, to ich obwody do sprawdzenia . Jeżeli któryś z czujników odpowiedzialnych za nadzorowanie pracy cegiełki szwankuje , to nie będzie ona się prawidłowo wypalać i prędzej czy później zrobi się problem z zatkanym DPF-em
moniuh Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 to ze offset jest ujemny moze kolejnosc czujnikow pomylona jest? dlatego masz ujemna wartosc i nie rosnie zapelnienie filtra
piotrsob1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 W dniu 6.05.2018 o 13:03, moniuh napisał: to ze offset jest ujemny moze kolejnosc czujnikow pomylona jest? dlatego masz ujemna wartosc i nie rosnie zapelnienie filtra Średnica króćców na czujniku jak i wężyków jest zróżnicowana między innymi po to by ich nie pomylić , ale dla chcącego nic trudnego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się